Kantbelysning funkar ej som den ska

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av BEWEE, 12 jul 2019.

  1. BEWEE

    BEWEE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har nyss skaffat en S10 och får inte kantbelysningen att funka fullt ut.
    SMS funkar på släckt skärm men ingen annan notifiering. Däremot så funkar några andra notifieringar på olåst tänd skärm.
    Gått igenom alla inställningar och de ser ut som att det borde funka men icke. Har även varit i kontakt med Samsungs support utan resultat.
    Hade exakt samma problem på min S8 men trodde absolut det skulle vara löst på S10.
    Är det fler som haft samma problem som har hittat lösning på detta? Vet att det finns tredjeparts-appar men det borde ju funka utan det.
    Känns som att det har ngt med behörighet att tända skärmen att göra.
     
  2. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Samma problem här, min första Samsung i form av en S10+ och jag får inte kantbelysningen att fungera. Nån gång fungerar det när skärmen är på och olåst. Har ställt in alla appar för kantbelysning och att den alltid ska köra. Har gjort partition wipe, testat med att ha skärmsläckare aktiverad, testat med och utan AOD, försökt stänga av så mycket battterisparfunktioner som möjligt men den vägrar köra kantbelysning.

    Får inte upp messenger som app att aktivera kantbelysning för heller. Tips på hur jag får kantbelysning att fungera tas emot med öppna armar. :)
     
  3. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra