Letar ersättare till Galaxy S8

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Robin, 29 jul 2019.

  1. Robin

    Robin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dags att byta ut min Galaxy S8, lite i förtid då jag trivs med den ändå men på grund av lite för många sprickor senast som den råkade åka i golvet efter en sammanstötning med min son så är det dags ;)

    Jag hade svårt att gå från min S6 eftersom att den fysiska menyknappen försvann när S8 kom ut, men menyknappen på S8 funkar ju i princip lika bra så jag var glad. Smidigt att klicka där när man vill väcka mobilen, känns så bökigt att hitta powerknappen varje gång om man inte hade haft menyknappen. Men nu läste jag någon kommentar att den funktionen är borta till Galaxy 10e? Värdelöst. Finns det någon liknande funktion på andra märken, så man slipper att trycka på powerknappen varje gång? Eller är det bara att suck it up och vänja sig?

    Kan tänka mig att gå ifrån hörlursjacket som jag innan har känt var en vital funktion. Ger väl lite fler alternativ.

    Har krav på en bra kamera. Och mycket gärna vattentålig.

    Jag gillar storleken på S8 så inte allt för mycket större. Budgeten är ganska öppen.

    Uppskattar all hjälp man kan få i denna forumdelen, det blir ju massor med snarlika frågeställningar från folk men ändå orkar ni att hjälpa till. Tummen upp!
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 314
    Mottagna gillanden:
    17 796
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    För att ha mer val gällande telefoner, så är det nog bättre o vänja sig. Annars har jag inte så mycket o tillägga
     
  3. Robin

    Robin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bra att veta, tack för input.
     
  4. mucks

    mucks Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag gick från Samsung s8 till s9:an för ett sedan prova en Huawei P20 Pro. Jag har fortfarande kvar P20 Pro och kommer nog ha väldigt svårt att släppa den när det väl blir dags. Den har en låtsas knapp (touch känslig/fingeravtycksläsare) på samma ställe som de tidigare s-modellerna hade sin knapp. Inget hörlursuttag men man får med en liten dongel så det är inget jag saknat. Kameran är den bästa jag någonsin använt i en mobil (ej testat senare modeller av huawie eller s10-modellerna) men jag skulle gladeligen rekommendera P20 Pro till allt och alla. Plus att den går att få tag på hyfsat billigt nu med... Skrev i stress ni får ha överseende med stavning och dylik ;)
     
  5. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    96
    Tja Samsung Galaxy S10-serien lär ju funka om det inte var något särskilt som du stör dig på. Allt är i princip några pinnhål vassare än S8.

    En del vill ju köpa lur rakt av, men S10 går att få för 200kr i mån/24 mån. på Comviq under augusti. De kör den som "månadens mobil" där.
     
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 295

    MINA ENHETER

    Knapp? Bars dubbeltappa på skärmen så tänds den.