G6 Plus eller G7 Plus?

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av RalphABF, 30 jul 2019.

  1. RalphABF

    RalphABF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Vi har flera exemplar av G6 Plus och vi är nöjda med modellen. Nu finns ju G7 plus och jag är intresserad av att höra vd ni tycker - är den mycket bättre än G6 plus eller är det marginella skillnader?
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Skillnaderna är marginella och motiverar knappast ett byte.
    Har man en Moto G6 Plus idag så är upplevelsen knappt märkbar i vardagligt användande.
    Visst finns det skillnader i te.x processor och kamera.
    I processorn är skillnaden i vardagligt användade knappt märkbar.
    Kameran är ju något bättre, men klivet i kvalitén är inte alls lika stor nu som tex mellan Moto G3 och Moto G4 Plus.
    Designmässigt så har G6 Plus sin fingerläsare på framsidan medans G7 Plus har sin på baksidan, det är ju efter tycke vad man tycker är bättre.

    Själv skulle jag inte se något större värde i att uppgradera från Moto G6 Plus till Moto G7 Plus.


    Lite OT,
    Har i familjen haft Moto G3, G4, G4 Plus, G5, G5sPlus , G6. Och vi har alla gillat den.
    Men nu är det bara dottern som kör vidare med sin G5s Plus. Sambon kommer få byta ut sin G4 Plus mot en Xiaomi Mi A2 när hon fyller år om ett par dagar.
    Har själv varit väldigt nöjd med min RedMi Note 5, därför blev det en Xiaomi istället för en ny Moto.
     
    chraist gillar detta.
  3. RalphABF

    RalphABF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tusen tack för dina erfarenheter, Rospigg! Jag granskade specarna för de två och hittade även en video som gick igenom skillnaderna och kom till samma slutsatser som du. Vi har haft någon G4 på jobbet tidigare, men det är först med G6 plus som jag känner att det är en riktigt bra telefon.