Bevakningsmail spammarkeras

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Naki, 31 jul 2019.

  1. Naki

    Naki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Saknar en del bevakningsmail och nu när jag började titta igenom mina mailloggar så verkar det som att de nekas då Spamcop listat en del IP:n från sendgrid.
    Vet inte om det går att göra något åt det, men tänkte jag skulle nämna det ifall flera saknar mail.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 741
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tack för heads up. Jag har kikat lite på Sendgrid då vi som du nämner mycket riktigt använder dem, och från vad jag kan se i kontrollpanelen verkar det se grönt ut gällande SPAM-statusen (men det säger ju inte så mycket).

    Då Sendgrid är så stort vore det märkligt om en tjänst blockerar deras IP:n. Spotify, Booking.com, Airbnb m.fl. använder också dem.

    Vi överväger dock att gå över till Amazon/AWS rätt snart för mailen, så det kanske löser sig då.
     
    Naki gillar detta.
  3. Naki

    Naki Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar. Håller med om att det låter lite märkligt att sendgrid blockeras av en tjänst. Men det jag ser istället för det vanliga bevakningsmailet är en loggning med t.ex.:

    JunkMail rejected - o1.3nn.shared.sendgrid.net [167.89.100.129:(50945 is in an RBL: Blocked - see SpamCop.net - Blocking List ( bl.spamcop.net )