Problem med Telia Play

Diskussion i 'Off Topic' startad av tidelibom, 2 aug 2019.

  1. tidelibom

    tidelibom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har bredband via telejacket från Telia 30 mbt/s. Det har på senare år fungerat ohört dåligt. Mätningar i bredbandskollen visar en hastighet på högst 2-4 mbt/s m kabel och telias tv box avstängd.

    Nu har Telia svarat att d är dåliga kopparkablar som de inte tänker byta ut. De vill att jag avslutar tjänsten och testar mobilt bredband i stället. sa på Telia att jag kunna använda teven (samsung smart tv) som tidigare. Jag Är inte kunnig alls inom data men undrar om jag kan använda Telias tv box och koppla till nya trådlösa mobila internet? Provade om jag kunna använda appel tv box för att dela skärm och på så sett öppna Telia Play i min iphone för sen att dela skärm till tv. men verkar inte fungera. Om de beror på segt mobilt bredband eller inte har jag ingen aning om. Mobila bredbandet mäter i bredbandskollen 26 mbt/s. Såg några här hade hittat en lösning på hur man kan se telia play i teven men inget jag klarar av. skulle gärna betalat någon kunnig för att komma fixa detta....bor i Tullinge söder om St. Holm.
     
  2. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 039
    Mottagna gillanden:
    869
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Satsa på mobilt bredband absolut. Testa olika placeringar i boendet alternativt en yttre antenn. Gissningsvis lär du få långt högre bandbredd än vad kopparn någonsin klara... i en äldre apple tv får du köra airplay från en iphone/ipad, vet du inte hur man gör får du googla dig fram. I En nyare apple tv så kör du telia play appen och slipper airplay/castning. Reder du inte ut det kan du ju beställa en tekniker från telia i värsta fall...
     
  3. tidelibom

    tidelibom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    Tack för svaret .) Jag har en Appel airplay så just att spela upp från ex vis Ipad med delad skärm funkar.