Nvidias grymma support

Diskussion i 'Android TV' startad av nygrent, 18 jun 2019.

  1. nygrent

    nygrent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Måste bara berömma Nvidias otroliga support från USA. Har haft problem med min nyinköpta Nvidia Shield TV att fjärrkontrollen helt plötsligt la av, bytte batteri men den var stendöd
    Reggade mig på Nvidias forum och började leta runt efter någon som varit med om liknande och fann en tråd. Postade att jag upplevt samma sak
    Några timmar senare fick jag ett pm från en moderator att jag skulle skicka min adress och telefonnummer så skulle de skicka en ny. Jag skrev tillbaka att jag var från Sverige, gällde detta då, men det fick jag inget svar på, så jag tänkte att det inte gällde mig. Men en vecka senare frågade jag igen, då fick jag samma svar, skicka adressen, så i torsdags skickade jag adressen, på fredagen fick jag ett pm att de skickat paket från USA med DHL, och igår då jag kom hem så låg paketet hemma.
    Då bor jag ändå en bit upp i landet. Helt otroligt snabbt gjort av dom, hatten av för Nvidia
     
    Donadoni, Kristy, bernard och 3 andra gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har också bara positiva erfarenheter från Nvidia. Bytte min Shield Tablet vid ett tillfälle utan frågor på grund av svällande batteri. De skickar bara en ny och bad inte ens om den gamla.
     
    Kristy gillar detta.
  3. bluppblupp

    bluppblupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256 gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256 gb
    Platta:
    iPad Air 5th Gen
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro 2019
    Gott! Verkar ju också varit väldigt smidigt när man behövde byta ut strömadaptern till Shield TV pga feltillverkning.
     
    bernard gillar detta.
  4. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Kan bara hålla med. Hade problem med nyinköpt AC-adapter till Shielden (den tjöt högt). Jag online-chattade med Nvidias support. Fick uppge lite symptom och sen adress för garantiutskick av ny adapter. Dagen efter så fick jag e-post gällande att en ny adapter hade skickats ut från ett av deras lager i Nederländerna. Den levererades hemma hos mig med DHL 2 dagar senare. Top notch.
     
  5. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Hade problem med onormalt dålig batteritid på fjärrkontrollen till min Shield TV, vilket är ganska vanligt om produkter med små batterier ligger på något lager 6+ månader och ligger helt urladdade mycket av den tiden. Fick en ny utskickad från deras lager och UPS kom förbi jobbet och hämtade upp den gamla.

    Sedan är ju deras mjukvaru-support för specifikt Shield TV grym också. Visst, ibland tar uppdateringarna lite längre tid men att man fortfarande får dem till första versionen av enheten är väldigt uppskattat. Nog för att hårdvaruskillnaderna mellan första och andra är nästan obefintliga men det finns fortfarande många tillverkare som medvetet skulle sluta uppdatera den gamla för att tvinga folk att köpa den nya.
     
    Kristy gillar detta.