Mi 9T/Redmi K20 (ej pro, SD730)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 28 maj 2019.

  1. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Accepterade det och nu funkar den prima :)
    Ändå konstigt att kameran inte startar om man inte godkänner location tycker jag ..
     
  2. Isakksson

    Isakksson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som har skärmskydd att rekommendera?
    Köpte 3 st billiga på Ebay från en säljare i UK, men de passar inte helt 100. Blir som en stor kant med luft kring hela skyddet, aldrig sett det förut.

    Vill helst beställa från Ebay, Banggood eller Sverige.
     
  3. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Jeg kjøpte hydrogel skjermbeskytter til min etter å ha prøvd to forskjellige "tempered glass" som ikke passet bra. Jeg er kjempefornøyd, beskytter ikke like bra mot knusing, men beskytter mot riper som jeg er mest bekymret for. Passer perfekt, så tynn at man ikke merker den er på, godt oleofobisk belegg, påvirker ikke fingerleser. 10 av 10 i min bok, finnes sikkert mange som selger de, jeg kjøpte typen fukabo hos aliexpress.
     
  4. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

     
  5. dallev79

    dallev79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2013
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    I standard kameraappen kan man växla mellan dom olika linserna. Hur gör man samma sak med gcam? Lyckas inte hitta något.
     
  6. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Beror på vilken gcam-version du använder, det funkar inte med alla. Urnyx och Xtreme har toggles längst upp till höger i varje fall, i varje fall på den version jag använde när jag hade telefonen. Du kan dock behöva aktivera AUX-kameran i gcam-inställningarna.

    Google Camera Port: Urnyx05 apks
     
  7. dallev79

    dallev79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2013
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kanon. Tack. Svårt att hitta då det finns så många olika utgåvor av gcam. Tog några snabba kort o måste säga att Gcam är klart bättre. Standard appen är helt ok, men får något ojämnt resultat. Och dessutom blir det ofta lite pasteligt/utsmetat.
     
  8. gizzo

    gizzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2016
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    18
    Såg att det finns promocode nu på mi9t 128gb för 3000kr på banggood
     
  9. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Hur har ni gjort för att lösa den förskräckligtigt dåliga volymen med hörlurar?

    Har ofta musik när jag kör hoj och jag hör i princip inget :/
    Är det pga nya EU regler? Hur kringgår jag detta utan app? Min mi max 3 hade typ de dubbla i volym...
     
  10. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    På mi8 gick det byta region till Indien och sedan fanns det någon headphone boost i menyerna. Vågar inte säga att det funkar på mi 9t dock.

    Alternativt är det väl root och viper4android som gäller.. :/
     
  11. Madmaxzz

    Madmaxzz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Beställt telefonen från eglobalcentral och inväntar den spänt. Den verkar vara riktigt grym. Till er som nu haft telefonen ett tag. Vilka brister märker ni av i ert vardagliga användande?
     
  12. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    - Långsam popup-kamera jämfört med t ex OP7P. Ansiktsupplåsning är segt.

    - FPR är inte den bästa, men fungerade bättre när jag registrerade samma finger två gånger.

    - ... Och om man är intresserad av att köra gcam är utvecklingen fortfarande i ett tidigt stadie och många äldre telefoner ger bättre bilder med gcam. Dock har du ju tillgång till tele, Wide och uw vilket äldre lurar inte har, så each to his own. Kamerorna är inte dåliga på något sätt, det är först när du börjar pixel peepa du märker ngn större skillnad.

    - MIUI bloat, kör en debloater så slipper du skiten och får bättre batteritid.

    Sen finns ju inte trådlös laddning om man vill ha det, men känns inte som man ska förvänta sig det för detta pris. Alla gillar inte heller miui, men finns ju möjlighet att flasha andra roms om man vill/vågar.

    I övrigt är det en klockren telefon, hade inte sålt den vidare om gcam funkat som jag ville och lär säkerligen köpa en igen när utvecklingen är ikapp. För pengarna lär det vara svårt att hitta ngt bättre.
     
    flipp gillar detta.
  13. abb76

    abb76 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2018
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2
    Ni som har Mi 9T vad tycker ni om popup-kameran? Känns den gedigen eller känns det som det är nått som skulle kunna gå sönder när som helst?

    Och en fråga till... Funkar det bra med att få notiser eller måste man göra en massa inställningar för att det ska funka bra?
     
  14. MrLiden

    MrLiden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag gillar popup kameran, visst kunde man önska sig att den var snabbare men samtidigt känns det som att det just är det som kommer gå den att hålla.. känns solid dom tusan.

    Upplever dock att fingeravtryck sensorn är långsam och kännslig.
     
  15. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    118
    Då har även jag beställt en Mi 9T! Ska bli kul att se om jag blir lika nöjd som jag varit med min Mi A1 i snart två år :)
     
  16. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Ny oppdatering i dag.

    Det som er rart er at jeg har to mi 9t. På den ene var oppdateringen 400mb, på den andre 2.1gb!!!!

    Begge hadde samme versjon.
     
    bernard gillar detta.
  17. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    118
    Oj, vad märkligt! Fick de samma version efter uppdateringen också?
     
  18. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Ja. Samme versjon og oppdateringslog. Sjekket på en bekjents 9t nå, han fikk samme oppdatering men 374mb. Rare greier.
     
  19. Sungsam

    Sungsam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2014
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är det med kameran riktigt? Tycker mig höra så delade åsikter. Vissa säger att den är lika bra som Pixel 3 så länge man använder Gcam. Andra säger att kameran inte alls är lika bra.
     
  20. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    I dagsljus märker du inte någon större skillnad. I mörker är Pixel 3 överlägsen, men för 95% av befolkningen duger kameran i Mi 9T gott och väl.

    Å andra sidan är ju Mi 9T mycket mer flexibel med tanke på att du har tele, vidvinkel och ultra-vidvinkel istället för en enda (om än bättre) lins i pixeln.