Tips: Xiaomi M365 Smart Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av dave333, 2 jul 2017.

  1. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Så det förutsätter att man lagt in/vill pyssla med custom firmware för att undvika original-appen, om jag förstått det rätt?

    Och om man bara vill köra den som den är tänkt, så behöver man, som jag, inte bry sig om custom firmware osv?
     
  2. Wikai

    Wikai Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    8
    Då är det bara till att tuta (plinga) och köra!
     
    JPR och nza gillar detta.
  3. Pierreberg

    Pierreberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2019
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    14
    Ja jag har beställt en M365 Dashboard som ligger på posten..
    Så fort den är installerad så ryker allt utom DownG, som du säger, man får ju allt i displayen, Plus att man slipper ha telefonen på styret för att se allt... Mycket smidigare imo...
     
    bernard gillar detta.
  4. Trollman

    Trollman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon fler än jag som har 2 m365 i appen och kan inte sedan kick 2 lagts in koppla upp sig till första?
     
  5. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    De saknar loggan på bottenplattan precis vid pinnen upp där fram (där det är ett hål i gummimattan), så tror att de kan ha "ramlat av produktionsbandet", men i alla andra avseenden vara "äkta".
     
  6. zorin

    zorin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    ja det är skit samma, det är inte hela världen om det är äkta eller inte.. men.. hmm. vänta lite..kan en Kina produkt vara äkta anyways? a de vetifan de..haha.

    Scootrarna känns bra, de tar min vikt, gav 1800kr styck för dem, rent nya oöppnade i sin originallåda, fick både svensk kvitto och kina kvitto från säljaren. Han köpte 4st direkt från Kina, 2 till barnen och till han och hans fru, men sen kom han på att varken han eller frugan hade intressen av att åka och han sålde dem billigt bara för att bli av med dem, men behöll 2 själv till ungarna. På kvittot står det MP-XM8.5 och det är modellnumret för m365 efter lite googlande har jag kommit fram till det. Sen kanske de scootrarna som är för den europeiska marknaden som säljs av svenska återförsäljare har kanske lite mer lull lull, lite mer klistermärken eller så är det olika batcher eller versioner, jag vet inte jag bryr mig inte. Det är skit samma för mig..

    Jag vill bara få rätt på det jävla batteriet i den vita scootern som inte går att ladda mer än 64%, har du nåt tips? jag ska prova skifta batteri med den svarta scootern, bara för att se om det är batteriet eller moderkortet
     
    Last edited: 6 aug 2019
  7. aiwl

    aiwl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    53
    Har du testat att köra ner batteriet till 0% och sedan laddat upp det igen?
     
    zorin gillar detta.
  8. zorin

    zorin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    nej det har jag faktiskt inte gjort, jag ska följa ditt tips och testa det. Jag återkommer! Tack!
     
  9. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Inte rakt av, men jag skulle tro att det är ett hårdvaruproblem, och då antagligen ett problem med batterierna. Baserat på vad jag vet om batterier (hyfsat lite, förvisso) hade jag varit väldigt försiktig med att ladda och använda den scootern innan det är löst. Trasiga batterier kopplade ihop med hela kan få summan att bete sig rätt skumt (och även skada de hela batterierna). I värsta fall: brandrisk...

    Mitt råd är att åtminstone inte ladda den scootern utan nästintill konstant uppsikt i alla fall. Är väl få som missat hur många "hoverboards" från kina som började brinna när de var en sån sak som alla skulle ha?
     
    zorin gillar detta.
  10. JPR

    JPR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    108

    Opps !! Pirre
    Jag menade inte displayen utan Appen M365 dashboard. Jag har en Moto mobil på styret och från den Appen får jag allt jag behöver.. Tycker det är kul att kunna tracka ibland mina färd. Jag är inte så inne på modda orginal displayed..
     
  11. aiwl

    aiwl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    53
    Håller tummarna. :)
    Vi får också ha i åtanke att det (kanske) är en kopia som du köpte för mindre än hälften av vad en m365 egentligen kostar. Man får nästan alltid vad man betalar för, ingen idé att snåla.
     
    zorin gillar detta.
  12. Köel

    Köel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5
    Fick hem min M365 Dashboard och installera den idag. Sjukt nöjd. Bra fart i den här apparaten. upload_2019-8-6_22-35-51.jpeg
     
  13. Pierreberg

    Pierreberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2019
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    14
    Aha.. Hihi.. Jaja, jag tänker byta display iaf.. Gillar inte idén med telefonen på styret..
    Om jag ramlar eller så så vill jag inte sabba telefonen..
     
    Köel och JPR gillar detta.
  14. Pierreberg

    Pierreberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2019
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    14
    Gött... Min ligger på posten
     
    Köel gillar detta.
  15. zorin

    zorin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack!
    Kan vara så som du säger, men glöm inte att många äkta m365 har varit trasiga som nya också, DOA då. 2sek på google så hittar du massa info om det, det är långt ifrån en stabil produkt, allt från trasiga direkt eller lagt av efter 2 dagar. Jag har alltså köpt dessa av en privatperson och inte en återförsäljare. De har kostat mer än 1800kr st för honom, han valde själv och med lite prutning för mitt håll att gå ner till 1800kr styck. Så "man får nästan alltid vad man betalar för" håller inte riktigt som argument just i detta fallet, men annars håller jag med om det argumentet generellt, jag förstår att det kanske sticker lite i ögonen på folk att jag fick dem billigt men det är liksom inte mitt fel. Jag skiter om mina är äkta eller inte, jag vill bara få rätt på laddproblemet. That´s all ... annars ja, jag tror att jag har fått kopior. Så nu kan vi lägga ner den diskussionen :)

    Sen hoppas inte nån tar illa upp, men ingenting som är kinesiskt är äkta för mig. Även när vi snackar om äkta m365, Kina är Kina. Men det betyder inte att produkten inte är kul för det. Det är kvalitén jag pratar om. Men vad vet jag, det är bara en uppfattning jag har byggt upp med åren.

    Tackar för all hjälp än så länge, löser jag problemet återkommer jag här på forumet igen endast för att hjälpa andra så vi kan ta lärdom av mitt problem, om ifall någon annan råkar ut för samma sak.

    jag checkar ut nu.

    Ha de gött alla och tackar för hjälpen än så länge!

    Mvh
     
    Last edited: 6 aug 2019
  16. Vakuum

    Vakuum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2018
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6
    Var och tog en runda på 7 kilometer och ni visar batteriet 93 procent kvar :) Sjukt nöjd med installationen.
     
    Köel och Pierreberg gillar detta.
  17. Röjarralf

    Röjarralf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Min motor brann när ja åkte nedför i en backe,lättfixat eller är de bara krångligt?
     
  18. Bugatti

    Bugatti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2019
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Kan man göra den vattentät på något sätt?

    har en sån här just nu på originalet , passar den`?
     

    Bifogade filer:

  19. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Brann? Vad hade du för motorbromsning?
     
  20. Vakuum

    Vakuum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2018
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6
    Vart handla du skydd för knappen ? med hastighetsmätare.

    /
    Vänligen Mattias