Diskussion: Morrowbanks kreditkort (fd Komplett Mastercard)

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av xTQ, 9 jan 2019.

  1. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Mja, om du ska resa utomlands då har Klarna kortet fortfarande en användning (ingen valutapåslag). Men om du har Curve, Revolut dylikt då är det chill att säga upp Klarna kortet ;)
     
    bernard gillar detta.
  2. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Man kan ju ändå inte ta ut pengar med Klarna, så det blir hyffsat värdelöst på en semester om du inte råkar åka till ett land med lika hög kortacceptans som Sverige. Jag har annat kort för sånt.
     
    ganmo gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 018
    Mottagna gillanden:
    8 510
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag skulle tro det är en snabbare "fix" att stödja Apple Pay och Google Pay för att ha koll på sina köp än att fixa sin hemsida vilket jag förstått är under all kritik?

    Nästa steg tror jag är en uppdaterad hemsida och en app för enklare åtkomst :-)
     
    Jonthan och bernard gillar detta.
  4. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Apple pay fungerade att betala lunchen med till min stora förvåning, bättre än google pay som jag ännu inte lyckats använda någonstans.
     
  5. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Jag sa upp Remember-kortet endast pga. deras värdelösa hemsida och brist på utvecklingsvilja. De hade kunnat ha hur bra villkor som helst. Så ja du har helt rätt.
     
    milky81 och bernard gillar detta.
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 681
    Mottagna gillanden:
    2 035

    MINA ENHETER

    Enligt Logga in på Mina Sidor så är 50k max: "Kreditgräns på upp till 50 000 kronor".
     
    kissidor och bernard gillar detta.
  7. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Man verkar inte få någon bonus om man för över till Revolut tyvärr :cry::ehm:
     
  8. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Jag har fått bonus på insättning jag gjorde innan helgen, med fakturerat datum idag. 12kr på 600kr revolut insättning.
    Vad har du sett?
     
  9. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag tänkte fixa ett komplett-kort nu när de stödjer både apple och google pay men de är en märklig kundupplevelse hittills. Jag fick en länk jag skulle följa där jag skulle ladda upp min lönespec, räcker inte kreditupplysning numera? De som stör mig mest är att på samma sida så ska man välja en egen PIN eller få en tilldelad. Ingen av knapparna fungerar på mitt formulär och jag har provat i IE,FF,Chrome,Edge på Win10 (ja utan adblocks eller andra extensions) och på Safari+chrome iOS och chrome på Android.... Att sedan kön till kundtjänst är timslång (och med den märkliga svenskan "vill du ringas tillbaka") gör mig lite tveksam om detta verkligen är rätt kort för mig. Har ni andra problem med att ange PIN och hur kom ni förbi de i så fall?
     
    tekken och inact_0049 gillar detta.
  10. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Jag har varit i kontakt med kundservice om det problemet, man lovade att kolla på det. Har likt dig provat med massa olika webbläsare men det hjälper inte. Enligt supporten "har man haft en del tekniska problem under dagen". Blev rekommenderad att testa senare idag.
     
    andreas.karlsson gillar detta.
  11. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tack då vet jag att jag inte är ensam, då lägger jag ner att försöka nå kundtjänsten de verkar ha att göra ändå de har inte återkommit efter 2 timmar när jag valde att "ringas tillbaka" trots "att jag behåller min plats i kön".
     
    inact_0049 gillar detta.
  12. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Man måste bekräfta sitt telefonnummer efter att ha klickat 1, höll själv på att göra det misstaget. Blev uppringd lite drygt 1-2 minuter efter att jag lagt på.
     
  13. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Japp de gjorde jag men har inte hört nåt efter 2 timmar. Jag är lite osäker om detta är ett kort jag kommer använda om servicenivån är som idag om jag ska vara ärlig. Ska ge dem en chans, bonusen är riktigt bra men om jag behöver komma i kontakt med kundtjänst igen och de inte funkar avslutar jag nog kortet direkt, jag gillar att komma i kontakt med kundtjänst utan strul och långa köer. Att de inte heller kan göra en websida som funkar vid utskick till kunderna är heller inget gott betyg.....
     
    inact_0049 gillar detta.
  14. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 546
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Ni som lagt in Apple Pay, får ni upp en notis direkt vid varje köp samt kan se alla köp som gjorts i Wallet-appen i realtid?
     
  15. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Okej, men jag håller med dig om att första intrycket kunde vara bättre. Jag har två knappar, en där det står "Välj PIN" och en där det står "Välj PIN åt mig". Ingen av knapparna går att trycka på. Men det som är konstigt är att det precis ovanför dessa knappar står kreditbeloppet jag blivit beviljad: "xx xxx kr". Står ditt kreditbelopp där också? Antar att tanken är att PIN-koden ska stå där?
     
    andreas.karlsson och bernard gillar detta.
  16. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 681
    Mottagna gillanden:
    2 035

    MINA ENHETER

    Jag tror det var så att jag var tvungen att signera ansökan före att jag kunde välja PIN. Vilket inte var intuitivt.
     
    inact_0049 gillar detta.
  17. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Jag har signerat ansökan, alla steg är klara men jag kommer inte vidare för att jag inte kan välja PIN-kod.
     
  18. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Många som haft problem med det. Dock gick nog ansökan igenom, och du kommer förmodligen få ett bekräftelse i ditt epost
     
    utor och inact_0049 gillar detta.
  19. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 282
    Mottagna gillanden:
    7 022
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag minns att när jag skaffade Komplett-kortet var det också en hel del strul med att sidan inte fungerade. Men varje gång jag avbröt det hela och stängde browsern så kunde jag sedan öppna en ny browser, surfa dit igen och fortsätta proceduren. Jag tror att jag hade tre sådana avbrott ungefär innan jag kom igenom det hela.

    Trodde att det bara var för mig det strulade men det varkar vara generellt då.
     
    andreas.karlsson, utor och inact_0049 gillar detta.
  20. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Jag gjorde en betalning i fredags via Google Pay, och nu när det visas som revolut.ltd och ingen bonus

    Hur betalar du?
     
    utor gillar detta.