Snabba frågor, snabba svar Zenfone 6

Diskussion i 'Zenfone 6 - Allmänt' startad av inact_0036, 7 feb 2019.

  1. MisterSavage

    MisterSavage Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Given how absurd this launch has been, it is no wonder the rep is hardly around these days. The lack of communication about availability from ASUS is shameful.
     
  2. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Maybe they have summer vacation?
     
    Dodat och jnsson gillar detta.
  3. MisterSavage

    MisterSavage Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Makes sense. The biggest phone release in the company's history and take a vacation as the product is launching. Perfectly logical... So by the same logic, I suppose the entire communication branch has been on vacation because the lack of information released to potential customers has been absurd. Disagree if you like but your credibility would be at stake. [note: sorry to be writing in English on your forum, I don't mean to cause issues and I will not continue posting. Thank you]
     
  4. Hanseman

    Hanseman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    252
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Google Pixel 6A
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    This is not an official Asus forum , they are the only vendor posting on Swedroid, so don't be angry.
     
    Dodat, dannejanne, _jis_ och 3 andra gillar detta.
  5. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Why don't you just contact them via their homepage instead of complaining here?

    Maybe they only have one representative employee here that's reserv vacation?
     
    Dodat och jnsson gillar detta.
  6. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    It was technically launched in May, and we got two solid months of great quick replies from a local representative. The software updated are still rolling out, so there's someone working, somewhere. I don't know where you're from, but Sweden pretty much comes to a complete halt during July, we're all on holiday. I'm still on holiday.
     
    _jis_, midwej och jnsson gillar detta.
  7. MisterSavage

    MisterSavage Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Maybe you guys live on an island and are completely unaware of your surroundings. I suppose if you're good, then every is fine regardless of what is happening around you. Go visit XDA. I guess if you think one rep on one forum speaking to one market is acceptable then we don't see eye to eye. Heard of the UK? Ask them about the ZenFone 6 release. Go ask XDA forums about the ZenFone 6 release. I get this is a local forum. No kidding. You guys sound spoiled. You have the one ASUS rep on the planet and make it sound like the ZenFone 6 launch is perfect everywhere else. Well actually it's not and the company has said nothing about it. Does this matter? Not to you guys. The one rep who could address the zero stock and zero communication about shipping dates and availability left town. Or as you say, is on vacation. I don't think most companies rely on one person for a global launch of a product, but apparently some people here believe as long as you're all good, then there is nothing abnormal going on. You have the phone and or stock, therefore there can't possibly be an issue. Enjoy your island.
     
    snål och nor59 gillar detta.
  8. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Just pointing out that the one person answering questions here was a local representative, who might be on vacation. I don't belive he/she is responsible for the entire launch.

    Technicaly we're part of the Scandinavian peninsula. But I will still enjoy it. :)
     
    Corran_Horn, jnsson och tobias84 gillar detta.
  9. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 476
    Mottagna gillanden:
    1 171
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Please do stop posting worthless dravel, you have done 3 completely unconstructive posts wasting everyone's time.

    Kanske någon moderator kan stänga ner denne?
     
    Hanseman och _jis_ gillar detta.
  10. MisterSavage

    MisterSavage Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    That particular person was the best ASUS rep that I've ever come across. Anywhere. They are the ONLY rep out there speaking to customers on the planet outside of Asian countries. So to say they are responsible for the entire launch? They are the only one that I've come across that is. You don't see a problem in that? So when that one person is longer around and nobody else is around (on the planet) then frustration is natural. No? And to be honest their participation dropped off prior to seeming "going on vacation" which doesn't scream vacation in my books. Regarding "island"? That's a figure of speech. When you are unaware of your surroundings and only know what's under your foot, that's called living on an island. Oblivious to your surroundings you could say. As I said, the rep on your forums was the best rep that I've ever heard or seen from ASUS. Like what they call an anomaly. To be honest even if they come back they won't be able to speak to anything regarding availability or pre order dates anyways. So in that sense it doesn't make sense to complain here. Like complaining about rain being wet, ASUS is just the way ASUS is so why complain about it. Thanks. I'm not complaining towards your forum here. It has been the best source on the planet thanks to the ASUS rep that was here, at one time.
     
  11. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    You can't contact Asus here, instead of complaining about them at this forum.

    ASUS - Maila oss
     
  12. _jis_

    _jis_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)
    ROM:
    stock ROM
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    ROM:
    stock ROM
    I feel like the TwinApps directory was not created on the internal storage until the last update, that it was created with the latest update 167. I have an overview of what folders are being created on the internal storage, so I quickly registered TwinApps folder as something new.

    In addition, the TwinApps folder cannot be deleted.
    I understand why it is not possible to delete, the directory is open by some service, which makes it impossible to delete it by an ignorant user, which could have fatal consequences for any duplicated applications if used. But I don't use them, so I don't need TwinApps service running in the background.

    Did anyone find out how to delete the TwinApps folder? Which service should be stopped?
     
  13. nor59

    nor59 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2019
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    11
    Svårt å selge denne brukt... :-(
     
  14. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Jag tycker Swedroid ska hålla forumet på svenska. Kanske bättre med en engelskspråkig avdelning istället? Det känns spretigt när svenska och engelska poster mixas om vart annat.
     
    ffodil och nor59 gillar detta.
  15. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Det finns en engelskspråkig del här någonstans. Har väntat på att någon moderator ska styra upp norsk-svensk-engelskan här...
     
  16. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Verkar som att hårdvaran har gått sönder. När jag var inne på Facebook så var allt som vanligt en stund. Helt plötsligt stängs mobilen av från ingenstans och lyser sen upp men enbart med en svart skärm. Jag har aldrig tappat mobilen och den är i riktigt fint skick i överlag.

    Nu startar den om sig själv då och då. Blir bara en svart skärm varje gång utan att jag gör något.

    Har också testat att hålla in volymknappen (nedersta) och strömknappen samtidigt för att starta om men det funkar inte heller.

    Testade att ladda mobilen, men inget hände. Batteriet är fulladdat dessutom.

    Är det något särskilt som man kan göra på egen hand?

    Men som det ser ut just nu är det någon form av black screen of death. :(

    Kanske så att moderkortet är paj: Some ZenFone 6 devices suffer from motherboard malfunction after latest update
     
    Last edited: 9 aug 2019
  17. Corran_Horn

    Corran_Horn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro
    Telefon 2:
    Asus ZenFone 5Z 8/256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 (2012)
    Övrigt:
    Chromecast ver. 1 och 2
    Så sjukt dj..la trist!
    Hoppas att det löser sig för dig.
     
    Oggenator gillar detta.
  18. _jis_

    _jis_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)
    ROM:
    stock ROM
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    ROM:
    stock ROM
    Only in this forum 3 to 4 users have reported random reboots. And I thought they installed some crappy app...
    And now we know that it is a HW problem, very sad.
     
    Oggenator gillar detta.
  19. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Samma sak hände mig med. Telefonen är redan inskickad på service men känner mig ändå väldigt besviken och blåst på grund av ett så omfattande fel som det här ändå verkar vara. Hade jag fått välja hade jag velat ha tillbaka pengarna och skaffat en annan telefon. Aldrig mer Asus...
     
  20. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Har testat det mesta och inget tycks hjälpa. Får nog lämna in den.


    Yeah, it's really sad.


    Tråkigt och samtidigt skönt att få någon form av bekräftelse. De som inte har hunnit köpa en Asus Zenfone 6 borde helt klart avstå. Lite märkligt också att telefonen har fått sån försiktig start med så pass begränsat antal enheter. Vore intressant om det har hänt något under tillverkningen? Vilket får en att bli lite "konspiratorisk" nästan. En mobil ska bara inte helt plötsligt dö på det där viset eller ah...nästan dö. Då skärmljuset lyser och laddningslampan är tänd om man laddar.

    Lär inte bli mer Asus för min del heller i fortsättningen. Har aldrig råkat ut för något liknande förr. Då har jag ändå haft ganska många mobiler de senaste tio åren.