Fråga: Fastnat i grön gubbe

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av EZand, 10 aug 2019.

  1. EZand

    EZand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag skulle roota min gamla samsung S4 för att använda den i bilen tillsammans med Tourqe. Använde Odin men vid omstart gick något snett och nu start han fast vid uppstart, se bif bild.
    Jag har försökt att göra om prosessen flera gånger. Odin säger att det lyckas men samma bild vid uppstart. Tagit ut batteriet för att försöka tömma minnet, men samma resultat. Laddade hem Kies men den hittade inte ens mobilen i datorn längre. Har någon något förslag? Det är en gammal telefon så det är inget att vara ledsen för om det inte går att låsa upp.....men ändå så vill jag ju lyckas...
    felmeddelande.jpg
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa flasha om en annan avbild/ROM med ODIN, om den nu kör med nu inte fungerar. Du kan också kika lite på vilka rutor du har ibockade när du flashar, så de matchar guiden du följer.


    Vad har du flashat förresten? Du har inte råkat flasha för en annan modell är din S4? Det finns i regel lite olika varianer beroende på var i världen de sålts.

    Du borde ha en Galaxy S4 GT-i9500 eller GT-i9505, och du måste se till att du flashar rätt mjukvara avsedd för respektive model.
     
    chraist och Kristy gillar detta.
  3. EZand

    EZand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tips, skall testa med en annan flash
     
  4. EZand

    EZand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för ditt tips Bernard. Jag har nu fått igång luren igen. :)