Diskussion: Högtalare till Köket

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Rooben2, 12 aug 2019.

  1. Rooben2

    Rooben2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!

    Jag är ute efter en högtalare som man kan hänga upp på väggen (ska dölja håltagningarna från tv som inte användes). Har även skaffat en google home mini nyss så tänkte om kunde köpa en högtalare med "google assistant" funktion.

    Jag har kollat in Sonos One (gen2), ca 2500kr + väggfäste. Ser även att man kan bygga vidare systemet med en beam, sub osv. Vilket kan vara bra för framtiden om man vill investera i bättre film/partyljud. Har även sett att det finns Harman Kardon Citation ONE, ett likande system fast med dyrare "beam".

    Min fundering är om det finns något annat liknade system som är mer prisvärt att satsa på?
    Har ni några tips på vägghängda högtalare med google assistant?

    /Robert
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 755
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har det någon större betydelse hur mycket högtalaren sticker ut? Hur stort är rummet högtalaren skall användas i? Vad har du för krav på ljudet?
     
  3. Rooben2

    Rooben2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Nja inte så mycket, den kommer sitta bredvid kylskåpet. Så helst inge mer än 60cm ;)
    Vi har ett litet hus så rummen är ganska små dock har vi öppnat upp mellan kök, matrum och vardagsrum. Så tillsammans kanske det blir ett medelstort rum
    Kravet är inte extremt, är nybörjare så vill ha något som känns bra med inte för dyrt.
     
    Last edited: 13 aug 2019
    bernard gillar detta.
  4. elektronikfreak

    elektronikfreak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Comviq, Hallon, Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Hallon, Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Siemens M65
    Telefon 3:
    Siemens ME45
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A SM-T515 (2019)
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S3 4G SM-T825
    Övrigt:
    5 stationära datorer (HP, ACER och DELL) + 3 laptops (HP)
    Om din budget är 2.500 kronor så är du bara ute efter att få bra ljud i köket och maxstorleken är max 60 cm höga så finns det väl mängder med bra HiFi högtalare inkl en bra stärkare på beg marknaden att hitta. Dynaudio är en mycket bra högtalare liksom danska DALI. Mata den med en gammal Technics så har du ljud som är svårt att slå.
     
    fransl gillar detta.
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Harman Kardon citation one och är grymt nöjd. Drygt 500:- billigare än Sonos och inbyggd google cast passade mig väldigt bra. Assistenten i den fungerar också kanonbra, bra mic då den fångar upp kommandon på långt håll.

    Har idag flera cast enheter och då passade denna bra, har också funderingar på att kunna bygga ut med flera Harman Kardon framöver och tycker det fungerar smidigt med Google home appen. Sonos måste man köra genom deras egna app om jag förstått det rätt (om man inte spelar via air play)