Sony eller Philips - Användar upplevelse

Diskussion i 'Android TV' startad av Nimble, 12 maj 2018.

  1. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Så länge som man inte spelar spel så går det ju synka bilden. Oavsett vilket så är det något som många andra stödjer, och till och med är deras standardlösning för soundbars o.s.v.
     
  2. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Slänger väl in lite dumpar från min Sony kd-55xe8096 med Android 8.0.0
    (TVn har Maj 2019 säkerhetsuppdatering)

    [​IMG][​IMG]
     
    Last edited: 14 aug 2019
    bernard gillar detta.
  3. Killing

    Killing Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Dooge f5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Dooge f5
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Lg nexus 5
    ROM:
    Cyanogenmod
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    Galaxy note
    Har tappat bort mina bt hörlura så jag kan inte testa och den bt högtalare jag har är dum i huvudet och kopplar sig som tangentbord.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Intressant. Den har en av de vanligare Mediatek-plattformarna, MT5981, som var populära fram till nyligen. I dag verkar MT5887 mer poppis, medan man bara verkar hitta MT5598 i de mest påkostade modellerna.

    För övrigt verkar både din TV och Philips:en ovan köras i 32-bitarsläge, vilket är lite märkligt då Google håller på att fasa ut 32-bitarsstödet: Android Developers Blog: Get your apps ready for the 64-bit requirement

    Chippet har dock fullt 64-bitarsstöd, men det kan ju bli lite problem med apparna på sikt om Sony inte uppdaterar till en 64-bitarsversion av Android.

    Det är lite trist att TV-tillverkarna som valt Android TV inte satsar på mer kraftfulla plattformar, men det har kanske att göra med att utbudet är begränsat.


    Om någon köpt en Android TV i nära tid och har lust att installera Aida64 vore det kul med fler skärmdumpar :) Tillverkarna är urdåliga på att ange vilken SoC apparaterna kör. De bryr sig inte alls om att lista det och kan inte svara på det om man frågar över mail.
     
    Last edited: 16 aug 2019
    Killing gillar detta.
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    De fasar bara ut 32bits appar för mobiler, de kommer finnas kvar för Android TV, då Android TV inte existera i 64bit operativsystem google har aldrig någonsin släppt ett OS i 64bits de är fortfarande 32bits operativsystem för samtliga Android TV.

    TCL vill också se Google släppa en 64bits OS till Android TV, så har de utlovat att händer de så kommer en systemuppdaterning för samtliga TCL som byter ut 32bits mot 64bits, själv tycker jag är dåligt Google inte släpper 64bits vilket skulle kunna göra att tillverkarna kan tänkas mata ut bättre hårdvara, men så länge det är 32bits så är de meningslöst.
     
    Vispen74 och bernard gillar detta.
  6. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Har ju påbörja utbytet av 2017 års TCL TV, för 2019 års modeller, dem alla verka ju idag köra på Realtek RTD285 blev ju helt galen, hade gärna sätt dem köra RTD1395 istället, hur som helst så är det värt och lämna MediaTek största orsaken till att de äldsta TCL åker på blocket. I och med att de rullar ut Android Pie från box, och i Android TV 10 som släpptes den 10 december i år, innehåller API 29 vilket ger ju Project Treble, har gjort susen med släppa update för mobiler tidigare så snabbt som bara någon timme efter Google släpper det, och då vill man gärna inte sitta på MediaTek chip som är låsta de är endast Mediatek som kan släppa drivarna och underhålla SoC, medans på Realtak som är öppen så kan tillverkaren även fixa det.

    Vilket gör stabila och snabba release från och med ATV 10 och senare, men den kan påskynda release även mellan 9 och 10 då tillverkaren inte behöver vänta på chips ägaren till släppa drivers.
     
    Last edited: 19 dec 2019
    Vispen74 gillar detta.
  7. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Nu när man sitter på bara 2019 års modeller av TCL bytt ut 5 TCL TV hittills i år för byta bort Mediatek mot Realtek, såg webhallen sälja en 2019 års modell Sony så tänkte fan jag klappar till och skaffa en 6th tv, det är ju halva priset typ.

    Köper man en 2019 års modell av TCL så får man åtminstone Pie ur boxen och man är då minst garanterad 2 updates :P

    Börja kolla runt vilket soc den körde på tydligen körde den på ett MT5893 socket som är från 2016 och har nått EOL end of life redan, hur märkligt är det att skicka ut 2019 års modeller som har end of life på soc redan? Minimum kravet från Google för få enheten är certifierad finns i 3 lager.

    1 ändrad från 3 till 2 stora uppdateringar per enhet.
    2. Linux Kerln, socket som fått end of life 2017-2018 har en Linux Kerl på 3.18.x
    3. Operativsystemet måste rulla ut i en viss version i en viss tid.

    [​IMG]

    För att få installera Pie på en Android enhet så krävs det att linux kerln är mellan 4.4.107 till 4.14.42

    Problem: 1
    Detta gör att även om denna modell skulle uppdateras till Pie så skulle de innebära att enheten inte skulle bli certifierad hos Google och enheten skulle med automatik tappa tillgången till Google Play Tjänster, Google Play Butiken, Chromecast built-in.

    Problem: 2
    Enheten kommer inte med update till Pie

    Så terroristiskt sätt så uppfyller inte ens denna modell Google egna krav för att bli certifierad från första början, så det blev avbeställning ska aldrig ens titta på Sony igen, det får fan bli mitt nyårs löfte.

    Core Kernel Requirements | Android Open Source Project
    [​IMG]
     
    Vispen74 gillar detta.