Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

  1. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vad är handcent?

    Men om de hade arbetat på android 2.2 till legend så hade de sagt det. "Vi arbetar på 2.2 till legend, så antagligen släpps en uppdatering senare". Det hade de bara tjänat på, fler hade valt legend istället för konkurrenter. Vad förlorar de på att säga att de arbetar på 2.2??

    Nej, de skiter i 2.2 till legenden. Och när man frågar så säger de "Kanske", för att man ska tro att det gör det och köpa en legend i alla fall. Hade det sagt som det var. "Nej, vi skiter helt i legenden, precis som med heron. Du har precis blivit ägd av HTC corporation! :)" Så hade ju få köpt legenden.
     
  2. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Handcent är Androids populäraste SMS-applikation. :)

    De har de också sagt. Men du väljer visst att lita på supporten, vars uppgift är att ledsaga gamla tanter till hur man ringer ett samtal. Har man ens hittat till Swedroid är man i helt fel målgrupp. ;)
     
  3. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har det gått ut och sagt offecielt "Vi arbetar just nu på android 2.2 till legend"?
     
  4. wajkin

    wajkin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är det för bugg ni pratar om? Jag har då inga problem med sms på min Legend.
     
  5. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

  6. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I juli släppte HTC en OTA till Legend som innehåll minst 2st nya bugger...Den ena vänder SMS listan upp och ner och tvingar dig skrolla igenom alla SMS i en tråd för att komma till det senaste. Den andra buggen är att man måste välja simkort's operatör varje gång man startar om telefonen (i alla fall om man har halebop).

    Du kanske är en av dom som inte han installera uppdateringen innan HTC insåg att den innehöll buggar och drog tillbaka den i all sin tysthet.
     
  7. wajkin

    wajkin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, har gjort en uppdatering sen jag köpte den i maj, troligtvis var det i juli.

    Mitt programvarunr är 1.31.405.5, är det senaste?
     
  8. frejc

    frejc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har 2.05.405.2 och den har sms-buggen.
     
  9. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som hört något mer om uppdatering?
     
  10. hejrobin

    hejrobin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Frågade HTC...

    ... om 2.2 kommer till Legend och fick mailsvar inom 10 minuter:

    Dear Robin X,

    Thank you for your email. Regarding your enquiry about Android 2.2 for the HTC Legend, unfortunately we cannot comment on what devices may or may not get an update just yet. We are still analysing the impact this will have on the user experience. Any announcements will be made through our Website, Facebook page and Twitter feed. Please keep an eye on these channels for any updates regarding your handset. Kind Regards,

    To send a reply to this message or let me know I have successfully answered your question log in to our ContactUs site using your email address and your ticket number X.

    Sincerely,

    Alessandra

    HTC
     
  11. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det låter ju som att de har 2.2 froyo klart för legenden, men att de testar det om det flyter tillräckligt bra osv. Det är ju rätt smart i så fall, så de inte släpper en uppdatering som gör telefonen seg. Men är 2.2 verkligen mer tungdrivet än 2.1?

    De kunde ju släppa en beta-uppdatering i så fall, så att de som ville kunde testa och ge tips på förbättringar och problem.
     
  12. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tyvärr inte. Exakt sådär svarade dom när frågor angående 2.2 kom till Desire.
    Det går inte att utläsa något ur deras intetsägande svar. Men det är ingen idé att jaga upp sig över. Jättekul om Legend får 2.2, men inte mer än så. Det HTC senast officiellt meddelat är som alla vet att alla telefoner släppta under 2010 får 2.2 innan årets slut, eller om det var under Q3.

    Det kommer, eller inte. Om det inte gör det så är den diskussionen lite roligare. Det blir så grått när folk skriker att HTC är röv som ljuger... Sen får dom en uppdatering 2 minuter senare och HTC är inte röv längre. Kolla bara på motsvarigheten till denna tråden på Desire-forumet.
     
  13. Opto Prime

    Opto Prime Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Bah, de skriver som en politiker pratar tycker jag.En bekräftelse på att 2.2 är i antågande kunde man väl få?! Det verkar vara det som de flesta vill ha, att releasen sedan diffar någon/några veckor är väl helt OK. SE har ju bekräftat en release av 2.1 till sina X 10 modeller, även där får användarna vänta.Jag skulle vara mycket nöjd med en bekräftelse, sedan kan man slappna av.
     
  14. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Inget nytt i denna frågan? blir inte klok när man läser på alla olika sidor! Vissa skriver att det skall komma när som helst andra att det nog inte kommer alls. Suck, varför i allsin dar kan de inte bara gå ut med info? Förstår inte problemet faktiskt...
     
  15. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hade de arbetat med android 2.2 froyo till legend så hade de SAGT det, de hade de bara tjänat på!
    Nu skiter de i support för telefoner som de ska sluta sälja inom kort tid (legend) för att det inte finns några (kortsiktiga) pengar att tjäna på att utveckla nya uppdateringar till dem, därför säger dem:
    - "vi vet inte om det kommer", "det kanske kommer", "Vi har inte en jävla aning vad vi håller på med faktiskt, vi kanske jobbar på det för fullt. Vem vet, inte så lätt för oss själva att veta liksom.." - Det låter bättre att säga så än att säga sanningen: - Vi skiter fullständigt i din telefon.

    I längden får de dock dåligt ryckte på att göra så här, vilket gör att de efter en tid kommer tappa kunder :)

    Vill du ha uppdateringar till din telefon från htc? Köpr deras ABSOLUT DYRASTE lur direkt när den kommer, för den är det enda de bryr sig om tills de släpper en ännu värre.
     
  16. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har jättesvårt att förstå hur folk kan bli så uppjagade över det här. HTC har sagt att alla telefoner släppta 2010 kommer få 2.2. Det är inte sagt när. Om det är brottom så får man roota och slänga in en custom rom så är det klart. Jag kan inte tänka mig att någon köpte telefonen för att den kanske blir uppgraderad i framtiden? Förmodligen köpte man den för att man var nöjd med den så som den var just då.
     
  17. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Varför svarar de inte bara "Ja vi jobbar på det" när man frågar om uppdatering till legend i så fall? Hade de jobbat på det så hade de ju självklart sagt det, för att locka kunder.
     
  18. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag tror helt enkelt inte den svenska supporten vet något. Det är inte att dom förhalar. Dom har ingen aning. Någon hade kontaktat dom angående bytet av skärmtyp för Desire och undrade om detsamma gällde Legend. Svenska supporten hade inte blivit informerad av att något blivit bytt överhuvudtaget. Förmodligen består dom av ungdomar 20-25 som sitter och arbetar från ett callcenter. De får minimalt med information och fyller egentligen bara en liten funktion, vilket är att få HTC som ett brand att verka tillgängligt för sina kunder. Ingen utveckling av mjukvara finns här i Sverige. Förmodligen är det i och omkring HTC:s högkvarter i Taiwan. Ta kontakt med dom och fråga om möjligt!
     
  19. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Själv köpte jag faktiskt min legend väldigt nyligen och ja jag blir besviken om den glöms bort redan nu!
    Personligen valde jag denna modell för att den räcker och blir över för mina behov, att köpa den senaste värsting telefonen hade för MIG varit slöseri med pengar såväl som telefonkapacitet! Därmed inte sagt att jag inte vill ha support och uppdateringar till min telefon endå! Nåväl, jag hoppas den kommer som du skriver, det vore ju inte helt fel!
     
  20. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tror du menar mig. Jag frågade om legends skärm blev utbytt, precis som desires. Dessutom frågade jag om legends uppdatering. Detta var dock inte den svenska supporten, utan den internationella supporten på engelska på deras hemsida. De hade aldrig hört talas om att desires skärm blivit utbytt och sa att det antagligen var något felaktigt rykte typ. Sen angående legends uppdatering, den frågan svarade de inte ens på.

    Tycker deras internationella support är ganska värdelös. De får i princip betalt för att säga "Nej", "Säger vi inte", "Vi har inte en aning om vad vårat egna företag håller på med, det fattar du väl?"