Problem: Seg upplåsning från avstängd skärm

Diskussion i 'Galaxy S10E' startad av jlsy, 19 aug 2019.

  1. jlsy

    jlsy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick min S10e igår och är för det mesta nöjd med den. Men har nu stött på ett problem. När jag låser upp mobilen med fingeravtrycksläsaren när skärmen är avstängd tar det ungefär en hel sekund innan skärmen faktiskt tänds. Om jag däremot låser upp med avläsaren när skärmen är på och jag är på låsskärmen, då låser den upp blixtsnabbt, som den ska göra hela tiden. Jag vet inte om ni upplever samma problem men det är väldigt störande och gör så att mobilen upplevs ganska seg. Den är lika seg som min förra mobil, OnePlus 3. För att jämföra kan man kolla på MKBHDs (Marques Brownlee) video på YouTube om S10e och se hur fruktansvärt snabb fingeravtrycksläsaren ska vara. Pratat med Samsungs support-chat och de påstår att mobilen inte presterar som den ska. Ska jag lämna tillbaka den till Webhallen? Kan jag ens det? Finns det någon lösning?

    Samsung Galaxy S10e Exynos
     
  2. jmkbiker

    jmkbiker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10E

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10E
    Läsaren är rätt känslig mot smuts. Har du provat att torka rent den samt provat ett annat finger? Av någon anledning är mitt pekfinger bättre än tummen när det gäller upplåsning.
     
  3. prima

    prima Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För mig brukar också upplåsning med pekfingret gå snabbare. Jag kommer åt avläsaren bättre än med tummen när telefonen ligger ner på bordet.