6T Stendöd

Diskussion i 'OnePlus 6T - Allmänt' startad av Kingcool, 31 mar 2019.

  1. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Hej!
    Pluggade inatt i telefonen i originaladdaren med 4% batteri kvar.
    Idag när jag vaknar upp är telefonen stendöd. Ingenting funkar, skärmen helt svart.

    Har testat att plugga in den i datorn, byta laddare, hålla inne vol ner och power både kort och lååång stund, vol up och power kort och lång stund. Ingen reaktion från mobilen på något. Den vibrerar inte ens.

    Någon som har tips på vad jag kan göra?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 694
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hmm, ja, du verkar ha testat de mesta av knepen vad gäller knappkombinationerna.

    Låter som att den inte tar laddning av någon anledning, och du har ju testat både annan kabel samt AC-adapter? Så inget i den kedjan bör förklara det.

    Kan det ha kommit något skräp i porten eller dylikt, som förhindrar den från att ta laddning? Försök att rensa porten och se om det blir någon skillnad.

    Jag har svårt att se något annat som skulle förklara det, dvs utöver ett hårdvarufel av något slag.
     
    Kristy gillar detta.
  3. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Jättekonstigt! Jag fortsatte testa med alla möjliga saker som jag hittade på nätet. Tillslut så gav jag upp. La telefonen på bordet, 2 min senare startade den upp av sig själv med 97% batteri.. haha
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  4. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte om Oneplus har batteriskydd men en del andra har det och då bootar inte mobilen om den är för varm.
     
    Kristy gillar detta.
  5. Oliwen

    Oliwen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus6T
    Telefon 2:
    OnePlus5
    Min 6T fick samma symptom idag. Helt svart, men vibrerade när jag tryckte på knapparna. Annars ingen respons. Provade att ringa, men ingen skillnad. Vaknade till efter en stund också med 97% batteri. Funkar utan problem igen. Har aldrig hänt tidigare. Hade den på laddning innan.
     
  6. peterv8

    peterv8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Övrigt:
    Android tv box
    Min fru's dog helt i förra veckan, testade allt men stendöd. Skulle skicka den på lagning men blev liggandes några dagar. Tog telefonen för att skicka den och tryckte på on knappen. Döm av min förvåning så kom det upp " Low battery, charge before start" eller liknande. Satte den på laddning och funkar igen!

    Imorse var det min(också en T6) tur ! Har legat på laddning över natten med laddare(ej snabbladdaren) och när jag skulle kolla mejl imorse så var skärmen bara svart, helt död! Tryckte på on knappen och fick samma meddelande!? Tog orginal snabbladdaren och som tur är började den ladda.:-)

    Har läst att många har problem med att den dör helt och har man tur kommer den igång igen. Tycks vara nån IC krets som är dålig. Hoppas bara att våra ger upp helt innan garantin gått ut annars blir det nog dyrt. Det är ju inte lönt att lämna in den när den funkar då dom inte kommer att byta nåt i förebyggande syfte.
     
    bernard gillar detta.