Börjar ledsna på X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av jwi, 10 sept 2010.

  1. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    En sak till...
    Det tar ibland väldigt lång tid för att koppla upp samtal. Behöver inte bero på X10:an, men har sällan behövt vänta i upp till så mycket som 30 sek från att jag trycker på ring upp tills att samtalet kopplas upp. Ibland startar även tid-räkneverket på telefonen fast samtalet inte har kopplats upp.
     
  2. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Detta beror på operatören...Polare som har TRE tar det ibland lång tid för (testat hans sim i min X10:a) och när jag har mitt Halebop kort går det normalsnabbt (på någon enstaka sekund alltså).
     
  3. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min display är inställd på att låsa sig efter en minut, har "löst" det genom att alltid trycka på home-knappen när jag svarat eller ringt upp. På så sätt lägger jag iaf inte på, även om lite vad som helst kan hända med telefonen, oftast kommer menyn "lägg till på startsidan" upp. (longpress på startsidan).

    BT-headsetet startar inte upp sig självt. Men mitt headset är oftast igång, men ibland vet jag inte riktigt vart jag gjort av det, kan ligga lite var som helst här hemma. Det är dessutom lång räckvidd på headsetet (egentligen en bra grej) så det kan ju finnas i ett helt annat rum. Så när jag svarar med bågen på telefonen eller med knappen på tråd-headsetet så vill jag ju såklart inte att samtalet kopplas över till blåtand. Blir väldigt tyst i uppringarens lur.

    Jag kommer vänta på 2.1, hjälper inte det lämnar jag in den. Har jag fortfarande problem blir det en ny telefon, nokia 3210 var problemfri ;)
     
  4. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mitt simkort är c:a 2 år gammalt. Jag vet inte om det då räknas som för gammalt? Fast det vore ju en tanke att be om ett nytt, kan ju vara fel på kortet fast att det är relativt nytt. :(
     
  5. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har kontorsjobb där telefonen oftast ligger på skrivbordet och jag anser mig använda knappen "normalmycket". Är ju egentligen inget stort problem, men inte så fräckt kanske när man ska glänsa med sin grymma mobil inför alla stackare med ifån... :P
     
  6. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Visst har alla telefoner sina brister, men jag skulle inte alls vara lika less om kameran sög, musikspelaren hackade eller om webbläsaren var sjukt långsam. Det är ju i första hand en telefon som jag köpt så när samtalsegenskaperna är så dåliga som jag upplever dem, då är det inte så kul längre.
     
  7. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vill bara påpeka en sak till, mitt huvudsyfte med denna tråd var inte på något sätt att klaga på X10. Det jag ville veta var om alla upplevde samma bekymmer som jag, eller om det bara var jag som fått ett kass exemplar.
    Vill också säga att jag pratar i min mobil c:a 3-4 timmar per dag, därför är samtalsegenskaperna så viktiga för mig.

    Jag kommer nu avvakta till uppdateringen till 2.1. Sker inga förbättringar då blir det service och hjälper inte det måste jag nog överväga en annan mobil.

    Tack för alla svar, det verkar som att en del av er har samma problem som jag och ganska många inte alls har några bekymmer.
     
  8. taz

    taz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Precis min åsikt. SEMC är fullt medvetna om problemen innan release av exempelvis x10 men väljer ändå att släppa modellen eftersom det är viktigare att ta marknadsandelar än att inte få ut modellen alls.

    Sedan så finns ju OTA och update service där man efterhand kan pusha ut fixar till alla. Kort och gott så är man en betalande betatestare.

    Men att släppa en modell med en sådan urusel kvalitet på ljudet/mikrofonen borde inte vara acceptabelt

    Det verkar som fokus på telefon, kontakter och kalender har fallit i skuggan och man nu mera lägger krutet på media/internet, vilket är trist då man köper en telefon och inte en PDA med "buggig telefonfunktion"
     
  9. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Lite kul hur smaken kan vara som baken... För mig är det kameran som är absolut viktigast! :)

    (Pratar max 30 min/dag i telefon.)
     
  10. Grimster

    Grimster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Har inte haft något av dom listade problemen. Pratar ungefär hälften i BT och hälften med luren i handen min sensor funkar fin fint och jag har nog aldrig råkat lägga på ett samtal för att displayen varit tänd.

    Däremot så håller min BT handsfree på att buggar sig ibland. Vet ej om det beror på handsfreen eller telefonen. Ibland när jag svarar i BT så svarar han i telefonen ändå sen efter 4-5 sekunder så kopplar han upp samtalet i BT.

    Har en Nokia BH-904 hade inte problemet i början men började för en 1-2 veckor sen kanske.

    Enda problemet jag har med telefonen i varje fall annars är den superkanon bästa telefon jag någonsin haft och då har jag haft ett gäng. :)
     
  11. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag känner igen mig på samtliga punkter ovan... jag och de jag pratade med stod inte ut!! Min var även inlämnad på garanti. Servicekillen sade att så här ska det inte vara efter han testat. Tyvärr var den likadan efter högtalarbyte och senaste update. Jag bytte till x10 mini, den fungerar ok.

    Mitt råd är dock att invänta 2.1 och hoppas på magi! Jag tvivlar själv, men ändå...

    /elpapo
     
    Last edited: 13 sept 2010
  12. gamsun

    gamsun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller fullständigt med och det minsta man kan begära är att SE åtminstone informerar om problemen kan/kommer att åtgärdas och när. Det är trots allt basfunktioner i en telefon för 5000kr vi pratar om.