Så vad tycker, nu när ni haft telefonen ett tag?

Diskussion i 'OnePlus 7 Pro - Allmänt' startad av Gurra202, 6 jun 2019.

  1. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Gick från Nexus 6p med helt ok finger sensor.
    Tycker denna är minst lika bra.. Speciellt efter jag stängt av animation vid upplåsning.
     
  2. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har haft OP7 Pro i tre vändor sedan releasen. Jag säljer den för att det är något jag är missnöjd med, sen köper jag den igen för att jag saknar något.

    Det som får mig att sälja: Kameran (stock-kameran, den är en av de sämsta i ett flaggskepp), ingen riktigt bra upplåsningsmetod (fingeravtrycksläsaren funkar dåligt i solljus, face unlock är inte säker och det är jobbigt med popupkameran som åker upp hela tiden), ingen trådlös laddning, ingen always on display, OnePlus fula metoder för att göra livet surt för utvecklare (ingen tillgång till AUX-kamerorna utan root), kanterna på skärmen.

    Det som får mig att köpa den igen: En av de bästa mobilkamerorna med GCam, den notch- och hålfria skärmen, bildkvaliteten på skärmen, hur den ligger i handen, högtalarna, mute-slidern, 90hz, DC-dimming, designen på Oxygen OS.

    Hade OnePlus 7 Pro kameror på flaggskeppsnivå, always on display, trådlös laddning, vanlig fingeravtrycksläsare/säker faceunlock och platt skärm hade det varit en fullträff. Nu är det en bra telefon med speciell känsla som är svår att inte bli lite beroende av.

    Min Android-favorit är fortfarande Pixel 3, tack vare att den har alla funktioner jag önskar, men i ett betydligt tråkigare paket än OnePlus 7 Pro...

    IMG_7621.jpg
     
    bjsu562, Yoko666, kissidor och 3 andra gillar detta.
  3. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Köpte en oneplus pro idag tack vare det här inlägget och att man kan få gcam. Fick bli en oneplus då min pixel 2xl fått ett hyfsat vanligt fel på kameran men som Googles fyrkantighet gentemot sina kunder inte har löst än. Valde oneplus över en 3xl tack vare det enkla att handla över disk på Netonnet. Då min pixel är köpt i England blir det lite jobbigare trots en utökad garanti på telefonen. Men om den gäller kamera felet också eller bara skärmen har jag inte grävt i så mycket än. Hoppas på en trevlig telefon i alla fall.
     
    bernard, Puttesson och Droid96 gillar detta.
  4. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Hur har batteriet varit tycker du?
     
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Batteriet är bra tycker jag, det känns som man får ut vad man kan förvänta sig med 6,7" skärm 1440p och 90hz. Den skärmen drar en hel del ström. Batteritiden är något bättre än på OnePlus 6 som har mindre batteri, så det är okej tycker jag. Det är acceptabelt.
     
  6. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Ok det låter lovande, men vad innebär det i siffror, Sot, etc..
     
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det har jag ingen koll på, men det finns massor av uppgifter om det om du gogglar. Det är många som gillar att lägga upp siffror. Inte minst på OnePlus egna forum. YouTube erbjuder en hel del tester också.

    Jag kan säga att jag använder min mobil flitigt och den räcker långt, bättre än OnePlus 6 som har helt okej batteritid.
     
  8. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Räcker den hela dagen utan problem, dvs från morgon till kväll med ett flitigt användande för dig?
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, det vill jag påstå, det kanske kan vara bara 15%, kvar sent på kvällen om du använder den väldigt mycket, men du bör klara dig.
     
    Ompan gillar detta.
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    OnePlus 7 Pro har suverän batteritid, jag fick ut typ 6+ timmar SoT med 1440p/90hz.
     
    Ompan, Gustav Karlsson och Ara gillar detta.
  11. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Samma här! :)
     
    Ompan och Ara gillar detta.
  12. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Det står mellan den eller Note 10+. Du som har/haft båda, vilken rekommenderar du? Jag får OP7pro för 270:- i månaden också vilket kan vara värt att väga in.
     
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag gillar Note 10+ mer, men jag är också en flitig användare av S-pen. OnePlus 7 Pro är lätt min andra favoritlur och jag saknar vissa egenskaper från den.

    Fördelar Note:
    • S-pen
    • Kameran
    • Design (föredrar mer fyrkantig skärm)
    • Trådlös laddning
    • Always on display
    Fördelar OnePlus
    • Bättre skärm (ingen tint i vinkel)
    • 90hz
    • DC dimming (flimmerfri skärm)
    • Ingen holepunch eller notch
    • Prestanda - absolut laggfri till skillnad från Note
    • Möjlighet att köra GCam för bättre bilder
    • Fingeravtrycksläsaren
    • Batteritiden
    • Priset
    • Högtalarna (inte mycket bättre men skorrar mindre på hög volym än Note)
     
    Ompan gillar detta.
  14. Hanseman

    Hanseman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    252
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Google Pixel 6A
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Hur är Notes kamera i jämförelse med Pros Gcam med dina inställningar?
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Om vi jämför enbart primärobjektivet så är Oneplus 7 Pro med min GCam-konf den bästa mobilkameran jag testat. Den är inte felfri dock, men den är så långt före konkurrensen på skärpa och dynamiskt omfång att det helt enkelt inte är någon match.

    Väger vi in de andra objektiven så blir det ett annat slutresultat. Note 10 med stockkameran presterar väldigt väl på alla tre objektiven. Stock-kameran på Oneplus 7 Pro är helt oanvändbar i mina ögon (fotar hellre med en Oneplus 3T).

    Om du kan tänka dig att roota kan du få ultravidvinkeln och zoomen att funka med GCam på Oneplus 7 Pro, men tyvärr blir det väldigt mycket distorsion på vidvinkelbilderna och det märks att optik/sensor inte är i klass med primärobjektivet.

    Nu är min plan att göra en super-gcam för Note10+ Snapdragon. Vi får se hur den blir.
     
    livinl0ud och Hanseman gillar detta.
  16. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

    But.. But... But the poncho?
     
    Droid96 gillar detta.
  17. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Det blev en Op7 pro Almond idag, jag gillar snabbhet och flyt och 90hz skärmen är sjukt nice. Trådlös laddning har varit trevligt med min Note 9 men inget som jag känner att jag måste absolut ha. I övrigt så är det kanske inte så mycket som skiljer egentligen. Förutom skärmen så var det inte mycket som motiverade mig att byta till Note 10 plus. One plus kommer nog ge mig bättre batteritid speciellt med tanke på att jag har FHD+ aktiverat då jag tycker det duger gott och väl.

    Det enda jag tvekar på nu är om jag valde rätt färg, borde kanske hållt mig till svart.

    Edit: S-pen är inget jag använt seriöst om jag ens använt den.
     
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag gillar inte Almond personligen. Tycker att den ser plastig ut på nåt sätt. Blå är min favoritfärg då den inte plockar upp fingeravtryck (matt yta).
     
    Ompan gillar detta.
  19. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Ja Almond är speciell men jag har haft svart så länge så jag tänkte vara lite loco den här gången. Hittills är jag sjukt nöjd med luren, vilket flyt och snabbhet!
     
    Puttesson gillar detta.
  20. Droid96

    Droid96 Guest

    Det bästa är att den blir inte långsammare med tiden som jag upplever redan med Note 10+.
     
    Ompan gillar detta.