Svarar era Pixel 3a också i fickan?

Diskussion i 'Google Pixel 3a / Pixel 3a XL' startad av jip, 26 aug 2019.

  1. jip

    jip Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har ett bekymmer med min 3a. När det ringer i fickan och jag skall plocka upp telefonen händer det ganska ofta att telefonen redan besvarat samtalet, vilket är otroligt jobbigt.

    Jag kan inte på något sätt komma på om jag gör något fel. Verkar inte vara Active Edge eller om man berör fingersensorn som gör att telefonen svarar. Även testat att plocka upp den och hastigt vända på luren fall det skulle vara något sådant som framkallar det.

    Har även hänt att jag fickringt utåt, mig veterligen har jag inte haft handen i fickan tidigare och kommit åt fingeravtryck sensorn för upplåsning.

    Någon som upplevt samma scenarios?

    Mvh
    Jesper P
     
    Engström_1 gillar detta.
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    jip gillar detta.
  3. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag har samma problem med min pixel 2.
    Men det har nog främst att göra med att det är varmt, och då är man lite svettig och tyget på byxorna lite fuktigt. Jag har telefonen i fickan uppochner med skärmen mot låret. Så när telefonen kasar mot den fuktiga fickan så "swipar den upp" och svarar.
    Tycker skärmen borde förbli släckt/inaktiv så länge telefonen är i fickan och tändas/bli aktiv först när telefonen kommer upp. Men så verkar inte fallet :(
     
  4. jip

    jip Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack för respons!

    Skall försöka analysera om det kan vara så att svarar genom fickan mot låret, då jag också har min skärm inåt!

    Edit:
    Visste inte om att man kunde swipa upp på hela skärmen för att besvara ett samtal. Så mest troligen är det på så vis jag råkar svara automatiskt när jag börjar ta upp telefonen ur fickan!
     
    Last edited: 27 aug 2019
  5. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har JÄTTEPROBLEM med detta. Har hänt flera gånger att den svarat, många gånger utan att jag ens märkt det.

    Har funderat på att göra mig av med telefonen då detta är en deal breaker för mig. Men gillar kameran och OSet för mycket... hoppades att det skulle fixas till Android 10 men det upptäckte jag nyss att det inte gjort. Sjukt.

    Har testat i princip alla appar som finns som påstås kunna använda närhetssensorn till att förhindra att skärmen tänds upp i fickan, men ingen av dom fungerar. Skit är det. Hatar telefonen men älskar den samtidigt.
     
  6. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Inte kommit fram till någon lösning @jip@jip ?
     
  7. jip

    jip Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag tror det är som rodak skrev. Har försökt hålla skärmen från låret när jag svarar och det verkar som den inte swipar upp automatiskt då!

    Sen hur jag förklarar fickrigning utåt kan jag ej förklara..
     
  8. Poolkjol

    Poolkjol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Ställer mig till skaran. Har vid ett flertal tillfällen hört att någon pratar i fickan och inser att mobilen svarat av sig själv. Sjukt störrigt. Är ju inte alltid man vill svara..

    Så om någon kommer på en bra lösning får ni jättegärna skriva här
     
  9. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Om alla går in i inställningar - om telefonen - skicka feedback så kanske Google vaknar (tveksamt men skadar inte)......
    Överväger starkt på att lämna Google. Såna enkla grejer ska bara fungera.
     
    Poolkjol gillar detta.
  10. U-Nas

    U-Nas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Säkert är det så men det är ingen permanent lösning för mig då den oftast svarar utan att jag ens märker det.

    Det är sjukt störigt! Kan dessutom vara farligt...
    Min lösning hittills, i alla fall för att det inte ska hända när jag arbetar, är att sätta mobilen i "stör ej". Har en Fenix 5 så jag ser ändå på den att någon ringer och kan då plocka fram mobilen och öppna den med fingeravtryck för att svara. Det är ju en lösning... hade dock hellre sett att Google nyktrar till och fixar det ordentligt istället..

    Har lämnat ett antal sådana angående detta.

    Mest störigt är ju att telefonen är utrustad med en "proximity sensor". De använder ju den tom för att släcka "Always on display". Prova själv att tävla över sensorn så slocknar skärmen.
     
    Poolkjol gillar detta.
  11. jip

    jip Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Verkar inte kommit någon lösning på nyaste versionen av mjukvaran. Har era problem löst sig?

    Jag kan bekräfta att det i mitt fall inte handlar om att skärmen "slide:ar upp" automatiskt mot låret när jag tar upp den som jag först trodde. Den svarar helt enkelt sporadiskt själv.
     
  12. anderzohn

    anderzohn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Kan inte komma på att d någonsin hänt mig. Haft telefonen sen i mars.