Första intrycken & omdömen Galaxy Note 10 / Note 10+

Diskussion i 'Galaxy Note 10 / Note 10+' startad av Swedroid, 15 aug 2019.

  1. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tråden finns trots allt för att berätta om intrycken [emoji3166] Kan du inte vara lite mer specifik?
     
  2. macedon2000

    macedon2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Skrev i all hast...

    Jag hade extremt dålig batteritid. Lagt upp en del i batteritråden. Rekommenderar alla att läsa.
    Högtalarna var riktigt kassa. Alltid max eller typ 90% när jag lyssnade på nåt eller Youtube.
    Detta för att ens höra och inte nåt rave i skogen.
    Microlagg, japp NI läste rätt.
    Sena notiser. Tex gmail. (Flera timmar)

    Måste säga att jag saknar telefonen men kunde inte leva med batteritiden. Kan ha varit fel på min telefon men ska vänta o se vad hösten har att erbjuda.
    Oneplus 7t pro, pixel 4, iPhone 11.

    Sitter nu med en gammal s8 och är lite chockad över hur bra batteritid jag har jämfört med min Note 10 plus.

    Har ni andra frågor så fråga på bara.
     
  3. macedon2000

    macedon2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Plockade ut min från Comviq så det var smidigare att skicka tillbaka. Tänkte binda upp mig på 24 månader för att inte byta mobil varannan månad men men...

    Vill verkligen veta hur du upplever Noten jämfört med op7 pro.
     
    Ompan och bernard gillar detta.
  4. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har inga som helst problem med batteriet tvärtom är förvånad att det alltid är så mycket batteri kvar... Nu jämför jag med min Note 8 som hade riktigt dålig batteritid..
     
  5. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Jag upplever vissa touchproblem med min oneplus faktiskt, och det är därför jag byter den mot Noten som jag vet är ett säkert kort, har alltid gillat Note serien. Jag vet inte om jag är petig men jag tycker att skärmen reagerar för sent på mina fingerrörelser och det var verkligen pga det motsatta som jag köpte en op7pro. Jag vet inte om mitt exemplar är dåligt eller om det ska vara så, kan dock inte leva med det, jag vet att folk i början hade problem med ofrivilliga tryck. Det som jag kommer sakna däremot är 90hz, det är så ljuvligt. Jag ser dock fram emot besten Note 10 plus och nånstans ska det bli skönt att stanna hos Samsung och med Note då jag var väldigt nöjd med Note 9.
     
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Var det lätt att skicka tillbaka en telefon som var öppnad o använd till Comviq? Eller kommer de att klaga?
     
  7. macedon2000

    macedon2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Inga problem alls att skicka tillbaka. Förvånansvärt bra service.
    Åberopade ångerrätt pga ej uppfyllda förväntningar.

    Sa att displayskyddet har släppt och att jag inte fick med en USB-otg. Återstår att se vad samsung säger när dom får tillbaka telefonen. Så länge allt är i nyskick så ska det inte vara några problem alls. Det som är trasigt/saknas etc blir man skyldig att betala.
     
  8. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det är väl Comviq som hanterar returen, inte Samsung? Eller har jag missuppfattat dig att du köpt den hos Comviq?
     
    jnsson gillar detta.
  9. macedon2000

    macedon2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Plockade ut den från Comviq.
    Men vad jag förstod så skickar dom tillbaka den till samsung eller nån service som kollar i vilket skick telefonen är.
     
  10. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    @220volt@220volt har returnerat telefon till Comviq, och om jag förstod han rätt, så är det Comviq som godkänner sicket o det.
     
    night77 gillar detta.
  11. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Hoppas de betalar hela summan tillbaka (om du har betalat något än) eller returnera telefonen som ny utan problem.
     
  12. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det är mest troligt att Comviq kollar sin retur. Men också att en annan firma som telefonen säljs "begagnat" eller något sånt till de kanske? Vet faktiskt inte vad som gäller. Funderar på att returnera min Note 10+ och fortsätta använda S10+ istället.
     
  13. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    När jag returnerade min Huawei P20 så sa Tele2 att de är de som kontrollerar telefonen när den kommer till deras lager och godkänner returen.
     
    night77 gillar detta.
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Kan tänka mig Comviq gör samma sak! Man behöver inte förklara mycket mer än att man vill bara ångra köpet? eller hur? och det ska ske inom 14 dagar? har haft min Note 10+ sen i fredags förra veckan o tänker kontakta Comviq imorgon.
     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Precis, enligt KKL/ångerrätten, behöver man inte ange något skäl till varför man vill returnera, bara att man vill göra det
     
    Kristy och night77 gillar detta.
  16. macedon2000

    macedon2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Du behöver inte förklara något. Säg bara att du vill utnyttja din ångerrätt.
    14 dagar är det som gäller.
     
    Kristy, bernard och night77 gillar detta.
  17. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Tack för dig och @jnsson@jnsson

    Jag har chattat med Comviq, deras ansvariga avdelning kommer att ringa mig på måndag, verkar vara så att deras chatt inte kan hjälpa på direkten.

    Jag är väldigt missnöjda med högtalarna (båda loud speaker och ear speaker).

    Loud speaker låter inte normalt, även vid låg volym cirka 40% så vibrerar hela bakstycket och telefonen på ett onormalt sätt. Även ljudkvaliteten är usel jämfört med S10+.

    Ear speaker vid samtal är inte heller nån höjdare, ofta behöver jag justera telefonen mot örat.

    Annars varit nöjd med telefonen men dessa små irriterande saker sabbar hela upplevelsen. Jag har nu plockat upp S10+ igen, den är bättre på alla ovannämnda punkter när det gäller högtalarna och batteritiden en aning bättre förutom komforten med storleken.
     
    easycure1974 gillar detta.
  18. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Håller med om ljudet, hur fasiken kan de göra det sämre än på S10+
    Jag behåller min då jag inte fick skicka tillbaka den men det blir en iphone 11 sen när den kommer
     
    night77 gillar detta.
  19. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har nu hört två olika Snapdragon och båda har låtit klart bättre i högtalarna än Exynosvarianterna. Börjar kännas som att det faktiskt kan ha med modellerna att göra snarare än individskillnader. Men det statistiska underlaget är för begränsat för att dra några säkra slutsatser.

    Även min Snapdragon låter klart sämre än hur jag minns S10+ så Samsung har helt klart tagit ett steg tillbaka här.

    Just högtalaren är en av flera orsaker till att Note 10 aldrig skulle kunna vara min Daily Driver.
     
    Kristy och night77 gillar detta.
  20. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Mellan Exynos och SD är det väl olika ljudchip? Kan vara därför?

    Men allt som allt, jag tycker att Samsung misslyckat med ljudet på ett konstigt sätt när den var redan bra med S10+. Nu när jag använder S10+ så känner jag en stor lättnad jämfört med Note10+ som gör mig nervös!