[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 439
    Mottagna gillanden:
    717
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Nord 2
    Kommer inte heller in i appen.
     
    bernard gillar detta.
  2. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Kommer in på de abonnemang jag administrerar åt familjen, dock väldigt segt. Men det är ju i början av månaden och då vet vi ju hur mitt vimla fungerar.
     
    bernard gillar detta.
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Appen har varit seg i ett par månader. Ibland VÄLDIGT seg! Inte bara runt månadsskiftet, men då är det extra illa. Brukar ge upp innan jag kommer in... Hemsidan också stundvis rätt seg, men brukar funka bättre att komma in där än i appen i alla fall.
     
    bernard och emerge gillar detta.
  4. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Appen har ju konstant varit seg, sedan jag började administrera fler abonnemang tycker jag det fungerar med hemsidan, bortsett från lite hicka ibland. ;)
     
    bernard och Asawi gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Screenshot_20190908-124943_Messages.jpg Screenshot_20190908-125225_Messages.jpg

    Får samma SMS åtminstone en gång i minuten från SAS. Jag spammas för fullt av Uber också, så det är nog inte hos SAS felet ligger.

    Fick inte dessa SMS alls när jag var i Tyskland, utan spammet kom igång så fort jag anslöt till danska nätet. Antagligen har Uber-messen lagts på kö, men det förklarar inte SAS-spammet.

    Skall försöka kontakta Vimla imorgon via chatten. Undrar om det har med att jag manuellt väljer nät i Tyskland att göra.

    Använder Vimla 2.0.
     
    Last edited: 8 sept 2019
    dalton och night77 gillar detta.
  6. Viktor_Vimla

    Viktor_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    9 okt 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    Inte bra, vi kollar om vi kan se något från vårt håll nu!
     
    Crown gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De slutade komma när jag bytte från danska till svenska nätet. PM:ar mitt nummer.
     
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Märkligt att det bara kom när du var på danskt nät
     
  9. Ping

    Ping Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Hehehe vad glad att jag inte bytt över till 2.0.

    Tar emot deras jobbiga spam SMS om byte hela tiden på sistonde, men det verkar vara en fröjd jämfört med vissa vimla 2.0 problem. Tycker det är rätt oseriöst av Vimla att använda såpass stor del av deras kunder som beta testare.

    Jag ska ge vimla en chans när jag måste byta över till 2.0 men fungerar det inte då så är det tack och hej.
    Enda jag kräver är att Tele, SMS, MMS och Surf fungerar både i Sverige och EU. alla andra extrafunktioner ser jag inget mervärde för min del.
     
  10. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Vissa svarar tydligen vimla
     
    katho, DanielÖ och svenix gillar detta.
  11. Hund3n

    Hund3n Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
  12. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
  13. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Får hoppas att inget strular under september.. Enda sättet att nå support är stängt vilket känns tryggt.
     
  14. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Ja vad säger man, har man inga problem med sitt abonnemang får man skatta sig väldigt lycklig. De stackare som gått över till vimla 2 och behöver support är det här riktigt riktigt uselt. En sak att inte ha chatt, men att kunna få svar inom rimlig tid över mail är det banne mig det minsta man kan begära.

    Är det kanske dags för alla med problem att börja ringa till Telenors kundtjänst bara för att belysa problemet?

    Vimla är tyvärr en operatör som jag inte rekommendera till mina bekanta, annorlunda var det för ett år sen då det faktiskt var bra.
     
    katho, induktion, jnsson och 3 andra gillar detta.
  15. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Hela anledningen till att man stängt chatten är för att man har en rejäl backlog på mejl-sidan. Som jag förstod det så skall man nu stortsatsa på mejl samt forumet. Tanken är att alla kanaler skall vara up to speed när chatten återigen öppnar. Olyckligt att chatten behöver stänga, men förstår hur de tänkt iaf.
     
    chraist gillar detta.
  16. Hund3n

    Hund3n Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Det var ju precis av samma anledning man hade chatten stängd på förmiddagen juli-augusti också? Det har inte ens gått en månad sedan chatten fick normala öppettider.
     
  17. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Hade varit jag så hade jag hyrt in extra personal för att hinna med backloggen och hålla chattet öppet, eller helt enkelt införa telefonsupport som går mycket snabbare än båda chatt o mejl. Det finns inga garantier att backloggen inte blir rejäl igen efter ett tag!
     
  18. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Chatt är ju den enda support som funkat under de år (3?) jag haft Vimla. Men tydligen har det blivit svajigt även där. Kan bara hoppas de kan beta av sin backlog. Inte direkt fylld av förtroende dock.
     
    niclasc gillar detta.
  19. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Nej, då var det väl att det vara många på semester samt många sjuka. Samtidigt så ökade behovet av support, kanske pga mycket strul med utland med 2.0?

    Är ju inte så lätt tyvärr. Du behöver ju lära upp folket och det tar sin tid, säkert flera veckor innan de kan jobba effektivt.

    Angående telefonsupport så är jag inte helt säker på det, såg någon undersökning för ett tag sedan att chatt var överläget i effektivitet. Till stor del för att normalt så chattar operatören med flera samtidigt.

    Men håller med att supporten behöver styras upp, köer är aldrig ok egentligen. Men sedan kanske trycket minskar när man går över helt på nya betalpartnern och alla är över på Vimla 2.0. Hela grejen med Vimla 1.0/2.0 måste ju skapa rejält med merarbete i supporten. Blir spännande att följa hur som helst!
     
  20. Hund3n

    Hund3n Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1