Asus Zenfone 6 Reviews / Unboxings

Diskussion i 'Zenfone 6 - Allmänt' startad av Ascended, 19 maj 2019.

Taggar:
  1. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Fick hem min Zenfone 6 Edition 30 idag :cool:
    Hade nästan kunnat nöja mig med bara förpackningen!
     

    Bifogade filer:

    cobben, spigen och nagelsax gillar detta.
  2. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Trevligt.
    Ska få min imorgon.
    Undrade varför en 200g. mobil ska väga 1,1kg. i förpacknigen.
     
  3. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kul! Mycket bra val! ;)
    Det är en gedigen och lyxig förpackning. Laddare. Skal. Instruktionsbok.
     
    cobben gillar detta.
  4. Dracu

    Dracu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max Gold 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max Gold 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Note 4
    Platta:
    iPad Pro 10.5”
    Här är min lilla review, kopierat från prisjakt:

    "Jag köpte en Asus Zenfone 6 och använde den i 3 veckor innan jag bestämde mig för att lämna tillbaka den på öppet köp.

    Vi börjar med det positiva:
    +Priset såklart, 5300 kr!
    +Batteriet på 5000mah, håller länge!
    +Android, dessutom utan bloatware! Bra där Asus.
    +Otroligt snabb, inget lagg tack vare Snapdragon 855
    +Ingen notch, perfekt för oss alla med OCD
    +Vibranta färger trots LCD
    +Kameran som flippar upp och ger lika bra bilder för selfies med blixt, rolig funktion.
    +Plats för microSD

    Det negativa:
    -Kamerorna (japp, läs nedan)
    -LCD skärmen har visst vibranta färger och ingen notch men svärtan faller mig inte i smaken. Jag föredrar OLED för filmtittande och skulle aldrig mer tänka mig skaffa en mobil med LCD.
    -Ljusstyrkan på skärmen, rätt så låg även vid max (600nits)...
    -Ingen IPxx-rating, klarar inte av vatten överhuvudtaget. Glöm inte paraplyet i höst! Haha
    -Kasst och brusigt ljud vid telefonsamtal
    -Även dåligt ljud på högtalarna

    Kamerorna är imponerande för selfies men tyvärr inte så bra som jag hade förväntat mig för fotografering och video-inspelning. Ultra wide kameran ligger tyvärr på f/2.4 och producerade dåliga bilder vid low-light och klarar inte av 4k60fps vid inspelning, bytte man till 1080p60 så blev bilden oskarp och såg knappt ut som 720p.

    Huvudkameran på f/1.8 tar mycket bättre bilder förstås, men precis som ultra wide hade den rätt så kass dynamic range. Hade märkligt nog väldigt svårt att få fokus eller skarpa bilder på ögon även fast resten av ansiktet såg bra ut.. En annan stor nackdel var att alla bilder hade en alldeles för röd-ton och jag var tvungen att hela tiden redigera bilderna i efterhand för att försöka få någorlunda korrekt vitbalans..

    Avsaknaden av optisk bildstabilisering märktes hela tiden, bilderna blev ofta suddiga och videos blev alltid skakiga och pixelerade på båda kamerorna.. Tyvärr blev också bilden vid inspelning extremt inklippt för att kompensera med digital-stabilisering som återigen, suger. Ultra Wide i video liknade mer wide och wide blev nästan som telezoom.. Video-inspelning fungerade bäst när man stod helt stilla och inte panorerade.. kul.

    Har jämfört med en iPhone 11 Pro och det är dag och natt skillnad. iPhone 11 Pro har precis som Zenfone 6 ultra wide på f/2.4 och main på f/1.8 men tar skarpare och ljusstarkare bilder med ljusår bättre dynamic range och färgåtergivning, sistnämnda är enligt mig något Apple är bäst på jämfört med andra telefontillverkare (Samsung, jag tittar på dig, usch).

    Videos ser ut som att man använder en gimbal (extern stabilisering med motor) tack vare optisk bildstabilisering inbyggt i kameran. iPhone 11 Pros videos i 4k60fps filmar egentligen i 4k120fps där 60 frames är underexponerade och den andra hälften 60 är överexponerade för att i realtid kombinera och ge högklassig dynamic range. Helt fantastiskt. Samma med bilder, den tar flera bilder samtidigt och sätter ihop bilderna för att ge bättre färgåtergivning och dynamic range. Visst är iPhone 11 Pro också nästan tre gånger så dyrare (och iPhone 11 dubbelt så dyr) men det var mellan Zenfone 6 och iPhone för min del. Jag föredrar android över iOS och hade hellre valt Asus men fotografering är viktigare för mig.

    Om Asus någonsin läser denna review vill jag säga detta.. Nästa Zenfone ni släpper måste ha OLED, IPxx-rating och bättre kameror. Snälla, kopiera Apples kameror och färgåtergivning så mycket ni bara kan. Inget fel i att lära sig och ta efter från större tillverkare, kolla bara hur det har gått för Samsung.

    För att sammanfatta, 5300 kr är ett mycket bra pris för det man får. Tror de flesta blir nöjda med sin Zenfone 6. Det är en bra telefon. Har man dock högre krav för fotografering, video-inspelning och filmtittande så skulle jag rekommendera iPhone 11 Pro eller om du verkligen inte klarar av iOS, kanske Note 10."
     
    cobben gillar detta.