Diskussion: Apple Special Event 10/09/2019 kl 19:00 - Steve Jobs Theater

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av RKXYZ, 17 aug 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Till eventet nej inte alls taggad, tycker bara det är jobbigt att titta på.
    Men när eventet är slut och man får läsa om alltid så ja :D
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  2. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja om man är en dedikerad kamerafantast kan jag förstå om man är lite extra taggad. Säkert mycket kompetenta kamerafunktioner i år.

    Själv känner jag knappt något alls. Är faktiskt riktigt nöjd med s10 och galaxy watch. Är jag "omvänd" alltså ? ;)
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Samma här, kollade något år, men har sen valt o inte se på det. Slutar jobbet för övrigt ungefär samma tid som det drar igång
     
    bernard gillar detta.
  4. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Är taggad, min Note 10+ åkte tillbaka till Samsung efter att äntligen ha fått ok på returen.

    Nöjd med min XS Max men vill ju alltid ha det senaste och kameran lär ju locka :)
     
    R3b0rn och bernard gillar detta.
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 197
    Mottagna gillanden:
    5 015

    MINA ENHETER

    Men vilka artister kommer uppträda?
     
  6. Droid96

    Droid96 Guest

    SIA var så epic :-)
     
    bernard gillar detta.
  7. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Känner bara spontant, riktigt "tråkig" telefon med samma utseende igen. Men tänk så blir det 2020 års design i år.
     
  8. Droid96

    Droid96 Guest

    Låter som att du försöker övertala dig själv att du är nöjd med din S10+ ;););)
     
    easycure1974 gillar detta.
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Haha. Men faktum är att jag är väldigt nöjd. Kul att uppleva lite annat. Finns fördelar med ios helt klart men 2019 blir det all in s10+.
     
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag retas bara. S10+ är en grym mobil. Ska du byta tillbaka är det nog smartare att vänta till 2020 så kanske notchen försvinner.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  11. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja för att vara samsung har de nog lyckats med s10. Men tror nog att kombon med klockan är ett måste för att få ut lite mer.

    Ja jag kommer hoppa över iphone i år. Det enda som antagligen kommer differentiera mot 2018 är kameran och där duger s10an.

    Sen tycker jag med bestämdhet att iphone blivit galet för dyra. Visst jag har råd, men har bytt fokus och lägger hellre pengar på annat.
     
    bernard, iterva och Droid96 gillar detta.
  12. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Blir spännande på Måndag.

    Jag har senaste 3 åren lovat mig själv att inte köpa ny iPhone , men har efter någon vecka ändå gjort det.

    Priserna börjar bli lite höga kan jag tycka om man vill ha ny klocka och telefon varje år. Men samtidigt har Apple lyckats få mig att vilja byta upp mig. Så det blir spännande att se hur det blir i år.

    För mig är det igentligen Apple Watch som är den stora anledningen till att jag alltid har kvar min iPhone och köper och säljer Android som en galning under året. Sedan är ju iPhone enligt mig den telefonen som är mest komplett helt enkelt. Alltid bra kamera och alltid fint flyt i telefonen.

    Det jag hoppas mest på är batteriet. Jag skulle verkligen uppskatta bättre batteritid. Nu har jag inga problem att leva med min Xs Max då den är väldigt stabil i sin batteritid. Jag vet precis vad jag får för mina % och när jag behöver stödladda osv.

    Har fortfarande inte hittat en Android med tillräckligt " stabil" batteritid. Ena dagen klarar jag mig hur fint som helst för att nästa försvinner 15-20 % helt upp i det blå utan anledning. Det är för mig värre än lite sämre men stabil batteritid.

    Det man kan hoppas på är att priserna landar på liknande nivåer som förra året .Tror faktiskt det blir svårt för Apple om dom fortsätter i denna snabba takt med sina stora höjningar. Det blir svårare och svårare att motivera sig att byta upp sig om det inte kommer fler " stora " förändringar mellan åren.
     
    EricG, R3b0rn, Puttesson och 1 annan gillar detta.
  13. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 197
    Mottagna gillanden:
    5 015

    MINA ENHETER

    Hade inte Apple ett uppgraderingsprogram i Sverige tidigare? Eller bara i USA, kanske?
     
  14. RKXYZ

    RKXYZ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2017
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3
    ROM:
    Stock OneUI (Android 11)
    Tisdag
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tycker att det är acceptabelt fortfarande, men det är ju väldigt individuellt.

    Köper man en iPhone för att använda den utan iCloud, utan Apple Watch, utan en Mac, utan en iPad, ja, då kan jag förstå att man tycker att det är dyrt. Man får ju betala för det omtalade ekosystemet utan att man använder det.

    Går man all-in på Apple och köper hela konceptet så får man väldigt mycket för pengarna. Hur mycket man än försöker hävda att det går att plocka ihop samma funktionalitet på Android-sidan så är det omöjligt att att få samma upplevelse. Det är inte ens nästan jämförbart. Tro mig, jag har försökt i flera år.

    Sen har jag full respekt för att man väljer att stå utanför Apples ekosystem för friheten. Men det är en annan diskussion än huruvida det är värt pengarna eller ej.

    För min egen del så var förra årets uppgradering från X till Xs för mesig, jag förväntar mig större förändringar om jag ska öppna plånboken i år. Enda anledningen till att jag uppgraderade förra året var för att få Max-modellen eftersom jag älskar stora skärmar. Skulle största nyheten i iPhone 11 vara det nya A13-chippet, dvs om kamera och andra detaljer inte är nån större skillnad mot förra året, så kommer jag gladeligen behålla min Xs Max ett år till. Den är fortfarande blixtsnabb (både i praktiken och på pappret).

    Tisdag blir extra spännande just eftersom det är det första eventet efter att både kunder och tillverkare på allvar förstått att branschen har förändrats - telefoner håller längre och bristen på riktig innovation gör att kunderna ledsnar. Alla grafer pekar nedåt. Har Apple nåt hemligt vapen för att vända detta? Vi vet snart...
     
    R3b0rn, RuffyMan, Gustav Karlsson och 2 andra gillar detta.
  16. Puttesson

    Puttesson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    1 096
    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra
    Påminner lite om amerikanska väckelsemöten.... [emoji16] väntar bara på att Tim Apple ska ge sig ut i publikhavet och driva ut Android-demonen på någon intet ont anande i publiken....
    Håller med @Honda@Honda , bättre å plocka godbitarna efteråt!
     
    BrearedsDea, 220volt och Honda gillar detta.
  17. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Brukar försöka se eventet mest för att det är så sjukt bra regisserat! Nivån på presentation och överlämningar är minutiöst planerat och inget lämnas till slumpen vilket är mer än vad man kan säga om några andra presentationer.
    Samsung, engelska som är helt omöjlig att förstå. Microsoft försöker vara Apple men slarvar med detaljer. Google verkar dra ur en hatt vilken random ingenjör som ska få presentera..

    Mycket kan man säga om Steve Jobs men han satte fasen ribban för hur en presentation ska vara. Alla borde ta lärdom, det sätter vilken bild företaget får utåt.
     
    R3b0rn, Droid96, Timpppa och 5 andra gillar detta.
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha, ja, men jag tror Google medvetet väljer att göra usla presentationer som någon typ av statement. Fråga mig bara inte varför. Det hela är mycket märkligt och ännu en punkt som gör det så svårt att förstå Google.

    De brukar bara kosta på sig något högre produktionsvärde vid I/O keynote, som ju rör långt viktigare saker än Pixel-serien.

    För Pixel är det en torr presentation i vad som ser ut som en mindre skolaula framför ett fåtal rader journalister som gäller. Man får också känslan av att alla är rätt nervösa och helst inte vill vara där, med undantag för några få mediatränade, tex. Dave Burke. Som du säger.


    Men jag brukar också se Apples presentationer då de nästan gjort det till en konstform. Man kan se på dem bara för det höga produktionsvärdets skull om man nu har ett intresse för sådana saker.
     
    Last edited: 6 sept 2019
    Droid96, R3b0rn, erik.rahm och 2 andra gillar detta.
  19. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 099
    Mottagna gillanden:
    4 806
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Gillar också Apples event. Blir hypad när man ser dem, även om man några dagar efteråt kanske blir besviken på prissättningen eller något annat. Men proffsigt är det.

    På android sidan måste jag säga att HMD Global (Nokia) har gjort bra ifrån sig rent eventmässigt lagom långt och proffsigt. Sen kan Juho Sarvikas en engelska man förstår och det gör väl sitt.

    Asus tycker jag också har bra presentationer. Som eventet de hade i Spanien.
     
    Droid96, R3b0rn, Kristy och 2 andra gillar detta.
  20. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Så Apple Watch 4 kommer få sleep tracking. Jättebra funkltion men är ändå just nu starkt emot det.
    Tänker att det måste dra mycket batteri. Vorre bättre att vänta med det tycker jag till kanske 2020 ifall Apple Watch 5 släpps då, med större batteri. Vill gärna se en Apple Watch med bättre batteritid, tycker inte alls den är bra just nu.
     
    Kristy gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.