Första intrycken & omdömen Galaxy Note 10 / Note 10+

Diskussion i 'Galaxy Note 10 / Note 10+' startad av Swedroid, 15 aug 2019.

  1. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Kändes det stod i cpuz.
     
    bernard gillar detta.
  2. Enzo F

    Enzo F Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2019
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    23
    Nu har jag haft min Note10+ sen i fredags och börjat bilda mig en uppfattning om den.

    Det jag var mest oroad över var strömknappen och bristen på hörlursuttag, jag hade inte behövt oroa mig. Det gick väldigt snabbt att vänja sig vid att trycka på vänster sida, så snabbt att när jag skulle hjälpa min fru med hennes s10 tryckte jag igång bixby.

    Hörlursuttaget har jag inte saknat än, använder mest mina IconX. Trådade lurar använder jag
    när jag flyger för att spara ström. Har också ett par lurar vid sängen om jag vaknar tidigt på helgen, får väl ha dom medföljande till det. Dom är förresten rätt bra.

    Jag är väldigt nöjd med telefonen. Batteritiden är helt ok. Fick 9 timmar sot i söndags, snart wifi, och 6,5 timmar igår med mobildata på dagen. Igår blev det också en del YouTube på mobildata, jag är nöjd.

    Ljudet är också bra i mina öron, både telefoniljud och högtalare. Har inte haft några problem att få in telefonljudet i öronen, håller bara upp den till örat. Högtalaren använder jag mest till YouTube, tycker den funkar alldeles utmärkt. Visst vibrerar bakstycket lite men inget jag stör mig på.

    Kanske finns det telefoner med bättre högtalare men har aldrig upplevt en mobilhögtalare som är så bra att man kan lyssna på musik i dom, då har jag hellre tystnad. Vet inte hur ni använder era mobiler men vill jag ha bra ljud blir det hörlurar.

    En sak som förvånade mig var hur ful frontkameran är. Ser ut som ett skott i pannan. Nu har jag ljust tema nu för tillfället, blir nog bättre om jag byter till mörkt.

    Fingeravtryck läsaren är väl sådär. Den funkar bra för mig, inga problem med att känna igen mina fingrar. Dock är den långsam jämfört med min Note9 men eftersom jag har Gear S3 som betrodd enhet så är det inget problem.
     
    Last edited: 3 sept 2019
    Kristy, Ompan och thexps gillar detta.
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Jotack, för mig med två telefoner är det ett helvete :teeth:

    Ljudvolymen på min iPhone Xs Max är alltid på lägsta numera konstigt nog :cool:
     
  4. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Valde att uppgradera mig från Note 9 och fick så min Note 10+ idag, efter att den hade tagit en vända till fel ort...Postnord. :eek: Första intrycket är bra, underbar skärm, fingeravtrycksläsaren är mycket snabb. Med allt snack om hur kass högtalarna var, så var jag snabb med att prova dom. Var nöjd med Note 9 högtalarna men provade dom nu sida vid sida och ljudet känns klarare på 10+ (möjligen mer bas på 9 dock? Måste testa mer), samt att övre högtalaren håller klart högre ljud än på 9an. Vet dock inte hur ni andra klarar ha max volym :D så jag låter det vara osagt hur den presterar där. Men för mig är de jättebra!

    Har kanske 60-70% ljudnivå (grannarna lär höra min ljuva musik redan där :cool:) och Note9 vibrerar mycket mer i den nedre delen av telefonen än 10+. Nu satte jag förvisso på ett skal, pga att jag ska använda med en Quad Lock anordning innan de släpper ett officielt skal till denna. Men som sagt, för mina krav och behov av högtalaren är jag väldigt nöjd.

    Kommer nog återkomma med mer tankar och åsikter om denna när jag fått använda den några dagar.
     
    semlan, Kristy, poipen och 4 andra gillar detta.
  5. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Så nu har jag haft min snapdrake i användning i 3-4 timmar så det är många saker jag inte kan uttala mig om som tex batteri.

    Men det som nämnts tidigare:
    Högtalarna: använder inte dem mycket men efter allt snack så var man ju tvungen att prova. Att de är dåliga eller undermåliga håller jag inte med om. Om att det finns ett par telefoner som har högre ljud är ju självklart.

    Hög volym får baksidan av vibrera något men eftersom jag har stora händer och håller runt telefonen så känner jag inte det ens på full volym.

    Jag disable alltid animationer så den känns snabb och bra i menyer. Inget lag än. Förutom att en del sidor inte helt scrollar helt perfekt men det känns mer som det handlar android optimering.

    Kameran är bra, spen är fantastisk.

    Småstörande saker är samsungs qwerty som är lite krasst att använda på yttersidorna. Byt till ett annat så slipper du det.

    Telefonen kunde gärna vara mer som note1 kortare och tjockare.

    En del säkerhetsaspekter är inte på dom default.
     
  6. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Fan vad smidigt split screen man kan göra saker så mycket snabbare än på iPhone max. Hoppas Apple flyttar in full funktionalitet för splitt i september och att de slutar med sin runda kanter.

    Sedan med Spotify som flytande fönster så så hinner man gör dubbelt så mycket på samma tid.

    Det enda jag saknar är att min fönsterkonfig kunde sparas och launchas.

    Mycket imponerad av noten. Den är inte snabbast, spelar högst eller mjukast. Min max är minst lika snabb och förmodligen snabbare pga av bättre optimering...

    Batteriet håller bra, skärmen äger. Kameran är Okej. Den kan ladda smartklockan osv.

    Det negativa är väl priset om man är priskänslig.

    Är mycket nöjd!
     
    Last edited: 8 sept 2019
  7. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Apropå ingenting men fy fan vad trevligt med en fingerläsare på framsidan igen.
     
  8. Droid96

    Droid96 Guest

    För mig är det nog det jag ogillar mest med hela telefonen. Hoppas Samsung hoppar på FaceID-tåget nästa år.
     
    easycure1974 gillar detta.
  9. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Håller med. Dock borde de fixa så man kan swipa direkt till sina två förvalda appar direkt från avstängd skärm som man kan från en låst lockscreen så man kommer direkt dit.

    Vore väldigt smidigt att kunna öppna tex telefon eller browser med ett enda långpress
     
    Last edited: 8 sept 2019
    Ompan gillar detta.
  10. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Jag tänker främst på att jag hellre har den fram än bak. Sen att den inte är lika snabb som en kapacitiv är en annan femma. Face id hade varit nice, men det hade ju inneburit antingen rörliga delar eller större notch.
     
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    Håller med om att fram är att föredra framför bak eller på sidan.
     
    Ompan gillar detta.
  12. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Åter till topic vänner!

    Dvs första intryck och omdömen.
     
    Dockland och Kristy gillar detta.
  13. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Tycker den är lite intressant. Jag skrev från början att den var snabb. Efter använt mobilen ett tag nu så är den lite hit and miss. Svarar snabbt ibland och segare andra gånger. Misstänker den läser av fingret bättre i vissa lägen än andra. Den lyckas dock varje gång.

    En annan sak jag kommit fram till som jag gillar. Denna har lika dålig signal som Note9 hade på 4G på jobb. 9an kunde dock ladda en sida i en evighet , inte längre på denna. Trots låg signal flyter det på ganska väl.
     
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag tycker att Note10+ fingeravtryckläsaren är mer precis, en aning snabbare och mer träffsäker än S10+. Dock tycker jag inte båda är tillräckligt snabba för att vara praktiska som med de optiska lösningarna, Ultrasonic har klart bättre säkerhet men ibland blir det lite irritationsmoment när man hastigt vill låsa upp telefonen från första gången.
     
    Dr Purple gillar detta.
  15. Dr Purple

    Dr Purple Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2019
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Platta:
    iPad Air 4 | iPad mini 6
    Håller med. Speciellt i början och tills man vänjer sig och lär sig exakt var läsaren sitter för nånstans.
     
  16. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Hade annars varit coolt med fingeravtryckläsare på hela skärmsyta...alltså man trycker på valfria ställen. Jag tror sån teknik kan komma inom de närmaste åren.
     
    Kristy gillar detta.
  17. Droid96

    Droid96 Guest

    Mitt problem är inte att jag trycker på fel ställe utan att jag får ”No match”, ”Press harder” osv. Läsaren är ju enormt känslig för hur man trycker. Det blir enklare med tiden (muskelminnet) men om jag ska vara objektiv och säga vad jag tycker om den här tekniken så känns det som att återgå till första generationens fingeravtrycksläsare i (o)smidighet.

    Jag slår nu direkt pinkod istället för att ens försöka låsa upp med fingret i vissa situationer.

    Jag tycker att det är dåligt att en telefon för nästan 13000 inte har bättre upplåsningsteknik.
     
    Kristy och night77 gillar detta.
  18. Dr Purple

    Dr Purple Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2019
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Platta:
    iPad Air 4 | iPad mini 6
    Jag tänkte på det med, hade varit najs om man kunde trycka var som helst i nedre delen av skärmen. Hoppas det blir verkligen så
     
    night77 gillar detta.
  19. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jodå, jag håller med dig, ibland när jag handlar o ska betala med Samsung Pay så får jag ingen matchning eller helt enkelt krånglar läsaren, det är jobbigt och för jävligt faktiskt, jag kör med PIN kod istället för att undvika såna konstigheter. Jag tycker att läsaren på POWER knappen var det bästa jag har haft i en mobil, det var med Sonys telefoner. Jag tror Sony kör fortfarande med samma det. Galaxy S10e kör med det men vet ej om den är bra eller dålig.
     
  20. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Får aldrig no match. När du sätter upp det vinkla fingret i lite olika vinklar. Är ingen skillnad mot mina iphones eller här på mina telefoner. Det handlar om hur du sätter upp det. Åtminstone på mina lurar ;)

    Sedan är det klart att jag förstår att det är jobbigt om man inte får det att funka. Testa att göra om fingeravtrycket.

    Sedan kan man alltid förbättra ny teknik. Men gäller ju alltid. Det gäller ju alla mobiler.
     
    Last edited: 9 sept 2019
    Kristy gillar detta.