Mecool KM3

Diskussion i 'Android TV' startad av ebola66, 13 jul 2019.

Taggar:
  1. ebola66

    ebola66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Köpte precis en Mecool KM3 Google certifierad box som jag tycker funkar mycket bra för kostnaden. Bättre hårdvaruspecifikation än Xiaomi Mi Box S och nyaste Android TV versionen (9). Man kan spela Beach Buggy Racing och Sky Force Anniversary mm. och märker inte så stor skillnad mot Shield TV i dessa spel eller överlag för vanliga appar heller.

    Utifall någon slår till så fick åtminstone jag göra ett par grejer för att allt skulle funka 100% (tips så man slipper leta efter fixar).

    1. Netflix blockar enheten så man måste lura servern att man är en Fire TV. Blockeringen kan dock komma att hävas framöver vad jag förstår.
    Sideloada: Netflix [3.2.2-Android Mod TV] @ Tork24 (DeaLabs.com).apk och Netflix for Mecool KM3 (com.yablio.netflixuhdfix.apk) och kör så ska tom. 4K funka. Har bara full HD så jag kan inte verifiera detta.

    2. Enheten kan hamna i deep sleep efter en stund.
    Sideloada: "Wakelock Revamp - PowerManager". Se: d4rken/wakelock-revamp
    för info etc. APK:n finns även i Google Play. Enabla Processor option och sätt att starta tjänsten vid boot så funkar enheten som det är tänkt.

    Väldigt bra produkt för övrigt tycker jag, därav mitt inlägg :)

    Produktlänksexempel: https://www.banggood.com/Mecool-KM3-ATV-Google-Certificated-S905X2-4GB-LPDDR4-64GB-Android-9_0-5G-WIFI-BT4_0-Voice-Control-TV-Box-p-1440287.html
     
    Last edited: 14 jul 2019
    Gyllenb gillar detta.
  2. Johan76

    Johan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Låter ju j*vigt konstigt [emoji16]
    Certified men man behöver hacka netflix typ?

    Säkert bra hårdvara som går att köra bra men att netflix inte funkar låter i mina öron suspekt.
     
  3. ebola66

    ebola66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Den är legit och certifierad av Google: Android TV Guide - Streaming / Gaming
    Men är just nu bannad av Netflix för att företaget tidigare fuskat med dekrypteringsnycklar. Se:
    View: https://www.youtube.com/watch?v=myiH7q7wtvY
    för förklaring. Det finns dock bättre fix för Netflix där man använder en riktig TV-version av Netflix.
     
    IRONMIKE gillar detta.
  4. marvinorman

    marvinorman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2015
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    22
    Funkar det och köra Netflix med den metoden fortfarande? Eller är det patchat?

    Är det dessutom Android TV varianten av Netflix, eller mobilvarianten där man behöver använda en mus för att navigera?
     
  5. ebola66

    ebola66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har den inte hemma, utan hos mina föräldrar. Såvitt jag vet ska det fortfarande fungera så länge man inte uppdaterar FW. Vad fixen gör är att den i princip bara skriver in
    ro.nrdp.modelgroup = FIRETVSTB2015
    sys.display-size = 3840x2160
    i en property fil (/data/local.prop ?) som jag förstått det.
    Ja det är en riktigt Android TV variant av Netflix som funkar med fjärren (ej mus).
    Freaktab har en informativ tråd: MECOOL KM3 Android Amlogic S905X2 Android 9.0 DDR4 4/64GB ROM Dual WiFi BT4.1 - FreakTab
     
    Last edited: 9 sept 2019