Mi 9T/Redmi K20 (ej pro, SD730)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 28 maj 2019.

  1. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Kan du pma mig?
     
  2. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Jättetacksam för hur jag går tillväga med dhl, ska jag maila, skicka bilder, tog massa bilder på paketet.

    Edit; har mailat dhls kundservice, också öppnat en dispute på ali, det är ganska uppenbart att något gått åt helvete så jag blir riktigt lack om jag inte får tillbaka pengarna, har ju allt ganska väldokumenterat med så jag tycker att det bör bli svårt för dhl framförallt att slingra sig ur detta, återkommer med hur det går :)
     
    Last edited: 7 sept 2019
  3. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    En fråga bara som jag är tacksam om ngn som vet kan svara på; kan säljaren på ali spärra min telefon med imeinummer?
     
  4. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    119
    Jag har nu löst det! Detta försvann när jag stängde av NFC. Märkligt värre... Nu har jag jätte bra batteritid och "Telefonvänteläge" ligger endast på 10%.
     
  5. MrLiden

    MrLiden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    tänkte lämna lite feedback efter en månadas användane .

    framför allt vad jag inte är nöjd med.

    - trots stort batteri , hög batteri anbändning
    - jag anses nu mera som fullkomligt dyslektisk, stavar fel på alla ord ... tangentbord är för mini fingrar .. har inte samma problem på någon annan telefon

    - fingeravtryck läsaren är på tok för dålig för att vara ok

    - BT är inte kompatibel med alla mina apparater

    - skärmen släcks inte alltid när man sätter luren till örat senast jag hade dessa problem var på htc honor.

    mer än ofta tänder telefonen upp skärmen av sig själv .. = hög batteri förbrukning

    summa ?

    man får vad man betalar för ,

    if you pay peanuts you get monkey !

    fortfarande värd sina pengar .. Men?

    mvh

    Pär
     
  6. jem

    jem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    ROM:
    128
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix 3
    Telefon 3:
    LG G7 Thinq
    Platta:
    Samsung tab S4
    Köpte en K20 pro för 2500 på plats i Hong Kong. Den har den kinesiska rommen och jag tänkte flasha om den till Mi 9T pro rommen. Någon som lyckats med detta och kan ge lite tips? Har någon kanske en aktuell och bra tutorial för detta?
     
  7. Handledsskott

    Handledsskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Ett tips är att ändra region till Indien så får ni mer tryck i ljudet, gjorde samma på min Note 5.
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 433
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har svårt att tro att problemen ovan är generella problem på 9T, så att dra slutsatsen "man får vad man betalar för" är nog lite förhastat. Mer troligt att du haft otur. Har du testat att göra en systemåterställning? Vilken mjukvara kör du nu?
     
  9. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Hög batterianvändning verkar många lida av, har inte märkt av det själv på min nuvarande. Har du provat att döda de kinesiska banden? *#*#4636#*#* i dialern och välj GSM/WCDMA/LTE eller WCDMA/LTE i Network type.

    Tangentbordet har jag inga problem med, går ju ändra storleken på det i inställningarna hur som.

    BT funkar utan problem med alla enheter jag har.

    Läsaren funkar utmärkt ändå till jag sätter på skärmskydd, då suger den rejält. Väldigt känslig för felläsning i solljus också.

    Skärmen släcks bra för mig, dock hade den problem när jag hade ett skärmskydd som täckte proximity sensorn. Inte det problemet?

    Mi 9T är en superfin telefon, men det verkar som många har problem med just batteriet så frågan är hur kvalitetskontrollen är...
     
  10. MrLiden

    MrLiden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Hur menar du med otur??

    Det finns fabriker med bra rutiner för kvalitetskontroll och sen finns de de med mindre bra rutiner.. Tur har inget med telefonen att göra.
    Screenshot_2019-09-09-13-53-48-179_com.android.updater.jpg
     
  11. MrLiden

    MrLiden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Med skärmskydd blir allt mycket värre. Men även utan skydd, anser jag iallafall om jag jämför med tidigare telefoner att fingeravtryck sensorn är både långsam och okonsekvent. Att man inte skulle kunna ha ett skärmskydd på utan att telefonen ballar ur är obra kan jag tycka.. Då glaset är långt ifrån orepbart..
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 433
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fast du kan ta vilket modell från vilket märke som helst och det kommer alltid finnas vissa användare som rapporterar buggar och problem. Det finns ingen telefonmodell som är felfri. Möjligen kan omfattningen av måndagsexemplar skilja sig mellan tillverkare och modeller men för att dra slutsatser om det måste man ha någon form av statistik.
     
  13. Madmaxzz

    Madmaxzz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har följande uppdatering på telefonen, är det senaste eller? Har inget nytt att uppdatera till?
     

    Bifogade filer:

  14. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    119
    Jag har samma. Finns inget nyare för mig heller.
     
  15. Madmaxzz

    Madmaxzz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Skumt, mrLiden lägre upp postade att han hade 10.3.12 medan jag och du har 10.3.11
     
  16. Dougge

    Dougge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2018
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    32
    Fick min 9t igår. Tog 6 dagar att få hem den från Belgien Ska bli kul och se vad den går för.
     
  17. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Global er på 10.3.11
    Global eu er på 10.3.12

    Dette er samme versjon men forskjellige versjonnummer ut fra hvilken telefonmodell man har.
     
    marcusjj gillar detta.
  18. Dj Mastergrind

    Dj Mastergrind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2013
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Jag beställde en Mi 9T från Banggood när de hade kampanj. 3000 kr för en 128Gb kändes otroligt prisvärt. Har haft en iPhone XS senaste året men som vanligt så tröttnar jag. Brukar hoppa lite mellan iPhone och Android. Hade den första Mi Mix för ett par år sedan men den hade ju så fruktansvärt dålig kamera, däremot var den helt underbar med nästan inga sorgkanter och suverän batteritid. Nu efter iPhonen ville jag ha en mobil utan notch. Hade gärna provat en Mi 9 SE eftersom den har lite smidigare format men jag ville verkligen inte ha en notch!

    Intrycken av Mi 9T då? Vilken telefon för de pengarna! Känns rapp, ska tillägga att jag typ aldrig spelar spel på mobilen men gör man det bör man nog köpa en 9T Pro. Visst, iPhonen är mera smooth när man scrollar, Android har alltid lite mikrolagg. Däremot stör jag mig lite på att när man svajpar upp för att komma till hemskärmen då laggar den lite. Det ska tydligen vara något med MIUI och kanske försvinner med nästa stora uppdatering.

    Den känns påkostad när man håller i den. De flesta som har kollat lite närmare på den har gissat på att den kostar ungefär det dubbla.

    Fingeravtrycksläsaren fungerar 9 ggr av 10. De flesta gånger den har strulat så har det berott på typ nytvättade händer. Någon enstaka gång har den totalvägrat men då har det hjälpt med en omstart.

    Batteritiden är ett positivt minne från den tiden jag hade min Mi Mix och med Mi 9T klarar jag nästan 2 dagar vid normalt användande. iPhonen fick jag ofta stödladda på kvällen och sedan under natten för att ha 100% på morgonen. Det är faktiskt väldigt skönt att kunna slänga Mi 9T på laddning en liten stund på kvällen, inte behöva ladda medan man sover och ändå lugnt klara nästa dag utan att behöva tänka på om batteriet ska räcka.

    Kameran är också klart mycket bättre än jag förväntade mig. Kör med Gcam. iPhonen tar bättre bilder när det är mörkt men utomhus under dagtid tycker jag inte det är någon större skillnad mellan dem. Men jag upplever att iPhonen i stort sett alltid levererar bra bilder medan med Mi 9T blir en del bilder dåliga.

    Om man gillar Android och vill ha en prisvärd mobil tycker jag att man definitivt borde kika lite närmare på en Mi 9T. Och gillar man inte MIUI kan man göra som jag alltid gör på mina Android-lurar, dra in Nova eller någon annan launcher.
     
    Last edited: 11 sept 2019
    iPatsa, Traktor 12, Thomas.b och 2 andra gillar detta.
  19. securion

    securion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde 128gb versionen från Aliexpress med nilkin case och glasskydd för ~3300. Tog 8 dagar med DHL.

    Grymt nöjd so far. Snygg, rapp, bra battertid, kanske 50% efter en lång dag, m.m.

    Mycket prisvärd.
     
    Dj Mastergrind gillar detta.
  20. Exett

    Exett Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5
    Haft min 9T i två veckor nu o måste säga att jag är mer än nöjd...:)

    Batteritid så det räcker o blir över för min del iaf, surfar lite o kollar en del på Youtube
    o den håller lätt i två dagar.
    Fantastisk skärm, grymma färger o älskar att det inte finns öar eller haka.
    Hade lite funderingar om MIUI innan, kom från Moto X4 som är mer stock android, o visst e det annorlunda men jag tycker ändå att det är ok.

    På det hela, jag tycker MI 9T är en fantastisk mobil/pris, jag gav 3690:- för 64Gb versionen o tycker det var mer än värt hela pengen...:D
     
    Asawi, flipp och Ilter gillar detta.