Sandlådan 31.0/Black Sabbath prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av 220volt, 25 jul 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Fast priset säger inte allt. Betalat 9000:- för en dator med bra specifikationer på pappret, men inte var den bra för det. Tror det är lätt att underskatta ett bra bygge, de som bygger datorer vet säkert. Tycker inte att 9000:- är billigt även om Mac kostar ännu mer. Så vill man ha samma bygge som en Mac så blir det troligen inte billigare hos Windows. Så man kan lika gärna välja Mac om man föredrar macOS. I varje fall vad det gäller laptops och ev. färdigbyggt.
     
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag vet, tyckte jag skrev "en del av problemet", naturligtvis finns det även lite dyrare maskiner som inte håller måttet. 9k är ju fortfarande bara drygt hälften av en rimligt utrustad Macbook Pro kostar.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Frågan är om det finns någon bärbar PC oavsett pris med samma byggkvalitet som en Macbook för 18000?
     
  4. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Om man kan leva utan aluminium så är ThinkPad fantastisk. Har svårt att tänka mig något annat nu för tiden.
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Just! Älskar thinkpads material i höljet. Lite gummikänsla.
     
  6. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Fantiserar om att byta till en X1 Carbon framöver, men den senaste generationen har ett lite grundare tangentbord som jag är lite orolig över. Just tangentbordet är helt magiskt på den T460s jag kör på just nu.
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    MateBook ska väl vara i aluminium och jag har nog aldrig sett en mer Mac-liknande laptop. Till och med pekplattan är stor.
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag klarar inte av människor som försöker utnyttja en. Skulle ju passa en hund och ville ställa upp för att vara snäll, skulle alltså ta mig dit och rasta hunden för 25 kr per tillfälle. Det är fan ingenting. Detta skulle ske tre gånger per dag, men jag tog bara en gång per dag. Tänkte använda det som ursäkt för att komma ut lite.

    Tre gånger var jag där innan det kom på tal att jag kunde ta hem den ett dygn och därmed rasta den fler gånger. Detta kändes bättre för det tar för mycket tid att cykla in för 25 kr, speciellt i t ex ösregn. Tanten bestämde sig dock för att krångla men min pappa var med vid avhämtning, så han sa ifrån åt mig. Jag är verkligen dålig på att säga ifrån eller sätta gränser. Hon skulle iväg trots att hon då nyss ringde om att vi skulle komma tidigare den dagen. Ändå när vi kom dit så bad hon oss att vänta tills hon kommer tillbaka, vänta en timme eller vad. Ursäkta, tror hon att vårt liv går ut på att passa upp henne?

    Sagt till vår bekant som förmedlat detta (han får betalt från socialen!) att jag endast är intresserad av att vara dagmatte. Det betyder att om jag ska gå ut med hunden så får hunden komma hem till mig. Kände att 100 kr för det inte var mycket begärt. Han sa nu att hon troligen inte kommer att kunna betala det och att jag istället bör tänka på om jag tycker att det är kul att ha hunden. Känns som båda försöker utnyttja mig. Självklart gillar jag hundar, ska jag passa alla hundar gratis då? Dock sa han att han kunde hämta den tidigare på kvällen men jag är kvällsmänniska så bättre att slippa morgonen då. Vill hon inte betala 100 kr för en heldag så tar jag 10 kr/h för mindre. Tycker ni att det är mycket begärt?

    Min pappa sa att han inte hade gjort det alls för dessa pengar, och det fattar jag. Jag behöver egentligen inte tänka att jag ska vara "snäll" heller, för han har betalt och alla hundägare är skyldiga att sköta sina hundar. Hade givetvis inte krävt betalt om det var en släkting, men det är ju en helt annan femma. Detta är en främmande människa. Funderar mer på om jag faktiskt tycker att det kan vara värt det för att ha en hund som sällskap.
     
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Om de ska hålla på så hade jag bara sagt blankt nej. Du har ingen skyldighet att passa hunden och de dessutom inte ville hålla sig till det avtalet ni hade så får de väl hitta någon annan att passa deras hund.
     
  10. Droid96

    Droid96 Guest

  11. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Skulle ta minst 250kr. Men efter hur hon är så skulle jag ändå inte gjort det. Undvik såna :)
     
  12. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Finns det någon operatör i Sverige som erbjuder e-sim till kontantkort? Om så, vilken?
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Säger att priset är 100 kr/dag alternativ 10 kr/h. Accepteras inte det så blir det nej från min sida. Den bekanta kommer att lämna och hämta hunden då.

    Förstår att det är billigt men jag gör det för hundens och min egen skull. Kommer inte att binda mig. Dock kommer jag att fråga hur det blir med betalningen, ska det också strula så orkar jag inte. Redan varit ute tre gånger + åkt dit en gång i onödan utan betalning ännu.
     
  14. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Inget väcker en på morgonen som ett långt test av brandlarmet på kontoret.
     
  15. RKXYZ

    RKXYZ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2017
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3
    ROM:
    Stock OneUI (Android 11)
    Tre
     
  16. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Tack. Då ska jag besöka en butik :)
     
  17. Andersgog

    Andersgog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Varför svarar ej folk i sina egna annonser eller som nu, har lagt ut en köpannons. En svarar, vi skickar några pm, sen bara slutar den att svara.
    Vill ju så klart ha så mycket info innan man köper en dyr grej.

    På Blocket har jag skickat mejl, men dom svarar ej. Står det klart o tydligt att man ej svarar på mejl, så köper jag det. Har hänt flera gånger sista tiden, både på bilannonser o mobil. Va f-n lägger man ut att man vill sälja får man väll svara ? Ingen annan som stört sig på detta ?
     
  18. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Självklart stör man sig på detta beteende. Samma sak när man säljer, intresserade sen radiotystnad. Jag har istället valt att antingen behålla, lämna till second hand eller tippen när det gäller mindre dyra prylar.
     
  19. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
  20. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Det värsta med blocket är kontakt med människor. [emoji14]
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.