Stänga av den konstanta laddningsstatusen i botten?

Diskussion i 'Galaxy Note 10 / Note 10+' startad av sketaful, 11 sept 2019.

  1. sketaful

    sketaful Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Varje gång du pluggar in mobilen i laddaren så står det hur mycket batteri du har, hur lång tid innan full laddning etc längst ner på skärmen.

    När telefonen är fullt laddad så står den notigeringen hela tiden synligt längst ner tills du drar ut laddaren.

    Går det att stänga av någonstans? Samsungs skärmar är av den typen som lätt får "inbränningar" så känns ju fördjävla idiotiskt.
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Du menar när du har AOD på antar jag, för inte ligger väl telefonen och laddar med tänd skärm timmar i streck? Misstänker (vet ej) att statusen rör på sig lite grann om man har AOD på just för att förhindra inbränning. Har för mig att det nämndes att bl.a "hemknappen" och klockan förflyttade sig marginellt när de först introducerade funktionen (Galaxy S8/+). Om det inte är så att det lilla meddelandet rör på sig, stäng av AOD under laddning är mitt råd. Kanske finns något annat finulligt sätt att stänga av det men inget jag känner till.
     
  3. sketaful

    sketaful Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Always On Display stängde jag av först av allt så den är inte igång.

    Det är exakt samma plats längst ner på skärmen som det (när skärmen är avstängd) syns laddningsstatus när laddaren är i.

    Ingen klocka, ingen annan info då AOD ska vara avstängt. Får söka extra o se om det ligger någon extra kontroll för just det men inte hittat något än.

    Det är just att den är exakt på samma ställe och igång hela tiden som oroar mig för framtida inbränningar.
     
  4. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Detta måste vara något nytt med Note 10 eller så missförstår jag ditt problem för min Note 9 beter sig inte så med laddare i och släckt skärm :S
     
  5. yabosid

    yabosid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    219
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Hört att om man sätter en helscart skärmsläckare så får man bort denna men inte testat det själv.
     
  6. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    256

    MINA ENHETER

    sketaful gillar detta.
  7. sketaful

    sketaful Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Japp den fungerade. Men det krävdes att man stängde av AODaddon tjänsten vilket såklart får en att undra vad den mer stänger av. Borde bara vara en sak man kunde stänga av, men men.

    Tack iaf. Löste ju det jag undrade över. Tiden visar om det påverkar något mer men kan tänka mig att det bara märks om jag kommer använda AOD (typ skal som stödjer det). :D
     
  8. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    För er som vill använda CCSWE så behöver ni endast stänga av PluginAODimpl i Always On Display för att den texten ska försvinna på skärmen. Då minimerar ni hur stor impact ni har på övriga funktioner. Tyvärr dödar detta fortfarande Always On Display i helhet.

    Tänker att det iallafall i mindre utsträckning påverkar andra funktioner i telefonen. Hoppas verkligen att man ger oss alternativet att stänga av detta...
     
    Last edited: 4 okt 2019