Vi kan nog alla enas om att det är en fruktansvärt ogenomtänkt idé att använda ett publikt forum för att hantera supportärenden på det vis som nu görs, som dessutom inte är skräddarsytt för ändamålet med funktioner som underlättat.
Ett ticketsystem är en ren självklarhet i detta sammanhang, men något Vimla valt att inte implementera. Det om något tyder på omfattande okunskap, snarare än att kunderna skall lastas för ett rörigt forum @emerge.
Det finns dessutom en bra anledning till varför de flesta forum, även Reddit m.fl., inte tillåter att personuppgifter publiceras. Tror Datainspektionen skulle se Vimlas upplägg som rätt tveksamt eftersom de hänvisar till forumet för support och sedan låter alla uppgifter vara publika. De riskerar med detta upplägg skapa stora problem helt i onödan. Är för all del ingen jurist, men jag skulle tro att de rör sig i gråzonen i alla fall. Vi får väl anta att Telenors jurister tittat på det och godkänt upplägget, så Vimla inte tagit sig vatten över huvudet.
Last edited: 14 sept 2019