[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Idag så är jag mer upprörd än @svenix@svenix så ni alla vet det ;)

    Skärmavbild 2019-09-14 kl. 12.37.18.png
     
    svenix gillar detta.
  2. Henrik_A

    Henrik_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Inte så att du har fel angående experimentet 2.0. Men du angriper problemet med att säga det till Telenors kundtjänst, vad ska de göra åt problemet menar du ?. Att Vimla ägs av Telenor är inte samma sak som att de kan svara på något annat sätt än vad de gör, alltså hänvisa dig till Vimla och önska dig en fin helg.

    Är du inte nöjd så byt till Hallon och sedan (eventuellt) tillbaks till Vimla igen så får du ett 1.0 simkort. Alternativet är att stanna hos Hallon och helt släppa 2.0 trubblet.
     
    katho och night77 gillar detta.
  3. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
  4. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Vad har Telenor med saken att göra? Förutom att de anklagar dig för felattityd då du har skrivit massa svordomar trots att de hänvisat till Vimlas kundservice?

    Och vad har Fello att göra med din signatur? Tror inte Swedroid är en plats för sån attityd! Är du inte nöjd med något du har hela friheten att byta till annat.
     
    induktion, katho, tooobe och 2 andra gillar detta.
  5. Henrik_A

    Henrik_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Om de inte ändrat det helt nyligen så är det så att nya kunder kommer in på 1.0 (så har det varit innan alltså, och förmodligen även nu).

    Men dubbelkolla detta för säkerhets skull !
     
    Kingson gillar detta.
  6. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Har ju tyvärr alla mina rabatter på 2.0 och skaffar jag nytt abonnemang får jag börja om :(
     
  7. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Nån som kan berätta hur Vimla formulerar sig när de ber folk att uppgradera till Vimla 2.0? Är det typ .. att man är tvungen att byta? eller det är bara ett önskemål från operatören att folk ska börja använda Vimla 2.0?
     
  8. Henrik_A

    Henrik_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Själv har jag inte fått ett endaste sms eller mejl. Det beror säkert på att jag jobbar mycket utomlands och att de vet att det inte funkar så bra där (heller :))
     
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jepp, det läste jag här att Vimla 2.0 är sisådär utomlands och att man har färre avtal med utländska operatörer. :( så trist! Hoppas bara att de andra lågpris operatörerna inte tar samma väg som Vimla 2.0 och sabba hela konceptet.
     
    Henrik_A gillar detta.
  10. Henrik_A

    Henrik_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Ja det är ju nackdelen, du får lägga ihop "pros and cons" och sedan fatta ett beslut.

    Det som gör att jag i din situation skulle stannat kvar ändå är ju rabatterna och att alla en dag kommer att bli tvingade till 2.0.

    När den dagen kommer försvinner jag som kund och går till Hallon istället. Fello är inte ett alternativ för mig personligen idag. Men man vet ju inte vad som händer framigenom heller.
     
  11. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Fast när dagen då alla har 2.0 kanske det fungerar. Det jag mest stör mig på, det var inte morgonens driftstopp utan det är att 4g/3g slutar fungera då och då. Det hjälper att ställa om till flightmode och tillbaka. Dock är jag inte helt 100 på vart felet ligger. Är det vimla eller samsung? Tror mer på vimla 2.0 då flera på forumet har/haft samma strul med olika telefoner.
     
  12. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 002
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Såna här SMS får jag varannan dag:
    upload_2019-9-14_14-57-42.png
     
    induktion och night77 gillar detta.
  13. Henrik_A

    Henrik_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Jag skulle tro att det är 99.999% chans att det rör ditt 2.0 abonnemang och sista 0.001% sätter jag då på Samsungtelefonen.

    Men det finns ju en chans ändå att Samsungen är problemet
    View: https://www.youtube.com/watch?v=sxuxJpWnicU
     
    Last edited: 14 sept 2019
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Ah, det misstänkte jag! Att de vill tvinga folk till det nya 2.0 på ett vänligt sätt. Så trist att den inte fungerar så bra :(
     
  15. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Jag är helnöjd. Kör med 1.0 fungerar klockrent. Det är sambon som har 2.0 som hade driftstörningar tidigare idag. Massa svordomar ? Vilken värld lever du i ? Jag skrev "jävlar" en gång. Det är inte massa svordomar. Lägg av med det skitsnacket och säg att jag sitter å skriver massa svordomar när det handlade om ett ord.
     
  16. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Skärmavbild 2019-09-14 kl. 15.10.09.png

    Häng med i tråden :P

    Jag har 1.0. Sambons som krånglade :P
     
  17. Henrik_A

    Henrik_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Usch, nä jag är glad att jag inte sitter klistrad vid Vimla-tråden och riskerar hälsoproblem längre fram :)
     
    Kingson gillar detta.
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nu är tråden off topic, så låt oss styra tillbaka till Vimla. Inlägg som inte rör Vimla kommer tas bort.
     
    induktion, tooobe, DroidJunkie och 3 andra gillar detta.
  19. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    När jag kollar på TrustPilot omdömen så ser det ut som att flera har olika problem men ofta handlar det om svarstider från Supporten eller basic funktionalitet .. Vimla! bedömdes som "Medel" med 3,3 / 5 på Trustpilot

    Scrollar man ner så ser man att Vimla inte svarar på folk förutom "nån" som de har svarat på och bett att kontakta supporten.

    Jag tror folk känner sig övergivna o därför istället för att bara kontakta supporten även skriva negativt omdöme på TrustPilot i hopp om att få uppmärksamhet från Vimla.
     
  20. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Ja, kolla på historiken, Vimla va toppen när dom startade. Dom va aktiva här till och med. Svarade direkt och allting fungerade. Enstaka användare hade lite problem med betalningsalternativen och det va lite rörigt när dom bytte betalningsalternativ. Själv har jag aldrig haft några problem med Vimla. Men jag har 1.0 / Sambon och polarna som har 2.0 har haft diverse strul. Ska bli intressant att se om Telenor lyckas med 2.0 plattformen. Än så länge så känns den ju som en riktig flopp. Vad har du själv haft för problem med vimla ? Kör du 1.0 eller har du blivit tvingad över till 2.0 ?! :D