Ny telefon efter Honor 8

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kalasbiff, 15 sept 2019.

  1. Kalasbiff

    Kalasbiff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    36
    Hej behöver lite hjälp att välja ny telefon. Har idag en Huawei honor 8 och vill att nya telefonen ska vara en bra uppgradering då jag inte byter telefon ofta.
    Men jag hittar bara fel på alla telefoner jag kollar på.

    Asus 5z: Har egentligen allt jag vill ha men tvekar att det blir en för liten uppdatering mot min honor 8.
    Bara ok kamera batteri och skärm. Börjar kännas gammal hur blir det då med uppdateringar?

    S10+ Egentligen för dyr får leta beg vilket känns tveksamt. Stort plus med 3,5mm hörlurar utgång. Blir nog också en stor uppgradering från min nuvarande.
    Största nackdelen är dock vad jag kommer tycka om Samsung Android med extra appar mm.

    Oneplus 6t,7: Snabb och med ett rent system stort plus.
    Stor minus inget 3,5 utgång känner mig tveksam att lämna just det. Men kanske får acceptera att många tar bort det och inte låsa fast vid att det saknas.
    Finns heller ingen Always display on eller led notifikation på Oneplus.

    iPhone xr: Lite sugen på att prova iOS igen. Apple är bra på uppdaterad.
    Minus: Kanske blir tråkigt snabbt saknar 3.5 utgång ingen led notifikation mm

    Vilken hade ni valt av dessa och varför?
     
  2. Bakgrund

    Bakgrund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Uppgraderade själv nyligen från Honor 8 och mitt val föll på Oneplus 7, dock importerad för 4500, hade aldrig betalat 6800. Tog den för att jag undviker EMUI, One UI och allt vad det heter, Oxygen OS är rätt stilrent och rätt nära "stock". Har inte saknat hörlursuttaget så mycket, köpte bara ett par donglar och låter en sitta i hörlurarna jag använder till telefonen. Det är lätt att stirra sig blind på hårdvaran och därav välja Samsung, men i längden är mjukvaran viktigare, det är iallafall min övertygelse och anledningen till att jag valde op7.
     
    Kalasbiff gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 163
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    OnePlus är nog ett bra alternativ.
    Kanske ev, nån av de nya Nokia lurarna också som Nokia 7.2 om man gillar ett android utan pålägg.
    Har kvar hörlursuttaget dessutom.

    Med prissänkningen så är nog iPhone XR inget dåligt val om man vill gå på iOS.
     
    Kalasbiff gillar detta.