[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det ställs väl inte högre krav på Vimla än någon annan lågprisalternativ. Det finns dock en stor skillnad - de andra alternativen (Comviq, Fello, Halebop, Hallon och MyBeat + fler) har inte samma problem med överbelastad kundtjänst, flertalet driftstörningar, tidsangivelser som gång på gång spricker och motsvarande svårighet att komma i kontakt med.

    Mig veterligen finns det inga andra kundtjänster som stänger, mer eller mindre, på grund av hög belastning? Jag har SEB och tidigare hade de ofta flera timmars väntetid i telefon - men det hade ju inte varit en lösning att stänga telefonlinjen och hänvisa till att skicka meddelanden via internetbanken. Det hade ju skapat mer frustration. Lösningen på stor backlogg är att skaffa fler anställda, andra lösningar skapar egentligen bara nya problem.
     
    induktion, svenix, jnsson och 3 andra gillar detta.
  2. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 254
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Precis, skaffa flera anställda antigen temporära (konsulter) eller låna från Telenor några erfarna som kanske jobbar i ett par månader för att få ordning på det hela.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  3. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag valde kasta in handduken idag efter allt strul, båda mina Vimla-abbonemang är nu flyttade till Halebop. De blir lite dyrare och med mindre surf men prioriterar fungerade kundtjänst högre än priset.
     
    induktion, DroidJunkie, Rasseman och 1 annan gillar detta.
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    En anledning till varför man ställer högre krav och förväntar sig mer från Vimla än från andra lågprisoperatörer är att Vimla började som en communityorienterad operatör som faktiskt var väldigt juste och lätt att komma i kontakt med. Officiellt försöker Vimla fortfarande ge sken av att allt är likadant ännu.

    I verkligheten har dock Vimla byggt allt högre murar mellan kunderna och sig själv ju längre tiden har gått och idag framstår Vimla inte som en speciellt kundorienterad operatör längre. Tvärtom har Vimla smalnat av kundernas möjlighet till kontakt så att det nu är näst intill omöjligt att få tag på någon på Vimla supporten när man behöver. Och det är flera år sedan de ansvariga på Vimla slutade att diskutera ideér och tjänster med kunderna som de gjorde i början.

    I början var Vimla öppet och lätt att komma i kontakt med samt visade stor vilja att anpassa tjänsterna till kundernas behov. Idag är Vimla slutet och svårt att få kontakt med samt ignorerar kundernas önskemål.

    Mot den bakgrunden är det väl inte så konstigt att många med mig är besvikna och önskar "det gamla Vimla" tillbaka. Jag har väntat och hoppats på att Vimla skulle få ordning på skutan och komma tillbaka till något som liknar det ursprungliga Vimla. Men jag tror inte längre att det finns något hopp om den saken.

    Vimla hade från början ett väldigt stort förtroendekapital. Jag skulle säga långt större än någon annan lågprisoperatör. Idag är det allra mesta av det förtroendet tyvärr utraderat och det är klart att kunderna är besvikna och att Vimlas anseende sjunkit till botten. Det är tråkigt att Vimla inte tog bättre vara på det goda utgångsläget man hade.
     
  5. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

  6. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Nu igen?!
     
  7. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    @Kingson@Kingson håller på att felsöka själv om det ligger på min sida. Återkommer!

    Frustrationen hos mig, en Vimla 2.0-felsökare just nu...
    Jaha, inte ens en gammal Sony Ericsson fungerar längre. För i tusan också! :/ Knappt värt längre, man måste ha ett akut-sim i framtiden.
     
    Last edited: 15 sept 2019
  8. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Sjukt ju. Jag som ska stoppa in ett 2.0 kort i mormors telefon senare idag. suck..
    Har dessa allvarliga driftstörningar inträffat förut ?! Mer än idag och igår då... (Och undantaget när hela Telenors nät låg nere, som hände en gång tidigare i år)
     
    DroidJunkie gillar detta.
  9. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Fyfan, stackars mormor. Har du värvat henne?

    Nä, jag hade aldrig haft problem med 2.0 alltså. Dom här två dagarna har varit tragiska. Man vet ju inte om man kan lita på det här i framtiden...

    Nu hoppade skiten igång! Fick typ 15 sms på en gång. :S
     
    Kingson gillar detta.
  10. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Bara att be till gudarna att det är något provisoriskt. Att dom skyller på att det är pga av ett strömavbrott. Det tror jag inte på för 5 öre :)
     
    DroidJunkie gillar detta.
  11. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Skärmavbild 2019-09-15 kl. 14.37.21.png
     
    DroidJunkie gillar detta.
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Vad jag läst i tråden, så läser jag lite då o då om problem med Vimla 2.0, så jag skulle säga att dessa drifstörningar kommer lite då o då om man har 2.0, men det är bara min uppfattning efter att ha läst denna tråd
     
    DroidJunkie gillar detta.
  13. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Första gången va igår. Andra gången va idag. Rör inte ihop problemen, Med detta allvarliga som inträffade igår och idag.
     
  14. stelin

    stelin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    906

    MINA ENHETER

    Ja det har hänt tidigare tex denna då sos inte gick att nå utan att plocka ut sitt sim kort för ca 10Mån sen
    Tyvärr döljer vimla vissa driftstörningar och många finns bara i olika forum trådar
    Vad hände igår?


     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Har funnit andra problem, så som att man inte kunnat SMS till betal nummer ( så som röstning i Mellodifestivalen / Idol o liknande) bara för o ta exempel på andra störningar som jag klassar som allvarligt/viktigt
     
    svenix gillar detta.
  16. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Skillnad på att inte kunna rösta på melodifestivalen och inte kunna använda telefonen över huvud taget! Mitt tycke då... :P
     
  17. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Allt va stendött. När du fick plocka ur sim, då låg hela Telenor nere...

    Skulle byta till 2.0 nu åt mormor. Men skippade det. Står ju ingen stans att man måste göra det bara för att dom har skickat ut simkortet...
     
    DroidJunkie gillar detta.
  18. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Idag har Vimla inte visat någon aktivitet alls i sitt eget forum eller på Facebook.
    Vimlas forum är fullt med inlägg från kunder med olika typer av problem men Vimla ignorerar dem helt.
     
  19. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Jag märkte det! Ändå är både Ida och Emil aktiva och varit inloggade. Så nu har vi inget forum, inget Facebook och ingen chatt. Kanske mejl och hoppas på svar inom 3 veckor?
     
    svenix gillar detta.
  20. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 254
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Vad händer om man vill skaffa abonnemang eller portera nummer från Vimla till annan operatör? Görs det arbetet av en annan avdelning inom Vimla eller måste man vänta månaden ut tills de öppnar chatten igen?