Är ni nöjda med S10 Plus?

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av zoodiac, 1 jul 2019.

  1. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    896
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Du kan använda kantljus istället, då lyser en färg runt skärmen och liten bubbla dyker upp med info som vanlig notis har.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  2. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Tack för era tips. Kruxet är ju att det fungerar ibland. Fick nyss ett sms och då tändes skärmen upp, men sen fick jag ett mail och då hördes bara ljudet men skärmen förblev släckt.

    Hade inte i min vildaste fantasi nån tanke på att detta inte skulle fungera om jag ska vara ärlig. Men eftersom det fungerar ibland så finns ju funktionen. Men som knappt fungerar.

    Är det Samsung eller androids fel? Visst kan man köra holy light eller kantljus, men man vill ju ändå se vilken notis man fått.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Det finns ingen standard för hur notifications ska funka i Android så det är upp till alla tillverkare att bestämma själva. Huawei gör detta på ungefär exakt samma sätt som iPhone.
     
  4. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Jag förstår. Trodde ändå att det var standard hos alla.
     
  5. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Om samsung valt att inte ha det så borde det inte fungera ibland kan man tycka. Hoppas de i framtiden implementerar det.
     
  6. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
  7. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    896
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Du måste aktivera vilka appar i kantljusets funktion för att det ska fungera. Troligen är mejl appen inaktiverat för denna funktion.
     
    Kristy gillar detta.
  8. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    896
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Egentligen notifikations LED är standard funktion i android. Men det är upp till tillverkaren om dom tar bort LED notifikation mm.
     
  9. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Kristy och mange76 gillar detta.
  10. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Har kört Ericsson/Sony Ericsson/Sony sen -93 med två avvikelser i form av en Mobira Cityman 200 och en Nokia 6150, detta är mao min allra första Samsung. Surnade till när min XZ Premium fick ett par gula fläckar på skärmen på samma ställe som de tre föregående Sonylurarna därav byte till annan tillverkare. :)

    På det stora hela är jag nöjd med min S10+ men det finns några saker som stör mig. Föredrar fortfarande Sony's launcher, har testat Nova på Samsungen men har inte riktigt fått till det så är tillbaka på One UI.

    Saknar batteri och laddningshanteringen från Sony, körde med ingen strömsparfunktion förrän vid en viss batteriprocent. Så vid t ex 25% batteri startade Stamina, hade velat haft samma möjlighet på Samsungen. Alltså att den startar vid en viss procent istället för antingen på eller av. Även laddningen var snodig där mobilen lärde sig när jag laddade så att när jag pluggade i laddkabeln vid sänggång så såg den till att 100% nåddes när jag vaknade, långsam laddning helt enkelt beroende på mina sovvanor. Just den här delen är väl kanske en vanesak.

    Det som jag dock är missnöjd med är aviseringarna vid screen off eller rättare sagt avsaknaden av dessa. Kantbelysningen får jag helt enkelt inte att fungera när skärmen är av, är skärmen på fungerar den sporadiskt. Messenger finns inte ens som ett val när man ska välja vilka appar som kantbelysning ska fungera med, har testat med alla appar samt att den alltid ska visas men icke. Kör med Edge lighting fix for all Apps nu så jag har fått igång kantbelysningen men ser helst att Samsung löser problemet så man slipper köra tredjepartsappar för en inbyggd funktion. Men kantbelysning räcker egentligen inte då det inte finns någon aviseringslampa och kantbelysningen körs en kort tid, har testat Holey light men fick problem med att mobilen inte gick ner i deep sleep. Ryktena säger att Samsung ska komma med en liknande avisering som Holey light, gissar på att problemet med kantbelysningen är orsaken till att de inte släppt sin egen holey light än.

    Och så kommer jag inte överens med kalenderwidgeten, kör Googles kalender men Googles widget är minst sagt obra. Samsungs kalenderwidget gillar jag förutom att man inte kan bläddra mer än en vecka. Sony's kalenderwidget är väldigt lik Samsungs till utseendet men med skillnaden att i den kunde jag bläddra hur långt fram i tiden som helst. Nån som har nåt tips på en widget liknande Samsung fast med möjlighet att bläddra långt fram i tiden och som har inställning för transparens?

    Hade lite problem med Smart Lock där den tappade platsen så jag fick antingen starta om mobilen eller stänga av plats och gå in i google maps och låta den starta plats och hitta min position. Detta var ett problem med min XZ Premium i våras också men det löstes i samband med en uppdatering. Klantade mig i Onsdags när jag satt i väntrummet hos tandläkaren och skulle lite snabbt wipea cachen men valde fel och körde tydligen en restore istället. :D Fördelen är att jag fick lov att kicka igång den utan att använda smart switch då Sonyn är på garantirep, Smart Lock har fungerat som tänkt sen i Onsdags men vet inte om det är Augustiuppdateringen eller sätta upp den från scratch som är orsaken dock.

    Nu låter det som om jag är missnöjd med mobilen men förutom ovanstående så är jag faktiskt riktigt nöjd med den. :)
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  11. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Nu har jag haft s10+ i en vecka och sen igår även galaxy watch. Måste säga att jag är riktigt nöjd med upplevelsen än så länge. Jämför jag med iphone och aw så har apple mer appar till klockan.

    Galaxy watch är betydligt snyggare och den känns riktigt premium och interfacet flyter på väldigt bra. Funkar perfekt att svara på sms och notiser inkommer som de ska. Dessutom är batteritiden ca dubbelt så bra. Räknar med 3-4 dagar, mot aw 4 som räckte ca 1-2 dagar.

    Håller på att försöka avvänja mig från ios och kör google så mycket det går. Visst är jag lite begränsad nu mot resten av familjen som kör ios men det är samtidigt lite kul att prova ngt nytt.

    Har ersatt hitta vänner med platsdelning med google maps och det fungerar väldigt bra.

    Istället för imessage kör jag fb messenger till de som kör ios och saknaden för imessage blir mindre påtaglig då.

    Kameran i s10 är ganska kompetent också, mängder med settings och såklart är wideläget fantastiskt.

    Finns ju även många minus med samsung/android mot iphone/ios. Notiser är en sak som fungerar perfekt på ios, inte så bra på samsung. Appar är för det mesta betydligt mer polerade till ios.

    De widgets jag använder är inte speciellt många än så länge och jag tycker att flera faktiskt är ganska "fula". Har förvisso inte börjat labba med tredjeparts appar något speciellt, inte heller andra launchers, och det är väl då man får till det lite snyggare.

    Man är ju så van att inte kunna ändra något efter lång tid med ios så förhoppningsvis kommer jag börja ändra på mer saker. Stort plus är att välja vilka notisljud till olika appar, det har jag saknat.

    Annars tycker jag telefonen flyter på bra. Inte som en iphone men ganska nära. Fp sensorn är ganska ok nu tycker jag, det var värre i april när jag köpte en s10. Men jag antar att uppdateringar har förbättrat funktionen.

    Ska ge detta en månad och se om jag behåller s10+ / galaxy watch, annars blir det ios igen ;) Får kolla in iphone 11 men antagligen kommer jag nog ändå inte skaffa den även om jag går tillbaka till ios. Möjligtvis kan iphone 2020 vara intressant.
     
    Trino gillar detta.
  12. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Att notiser inte fungerar 100% med android/samsung har galaxy watch fixat till. Alla notiser kommer till klockan, perfekt, både med popup och vibration.
     
    Kristy gillar detta.
  13. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Riktigt nöjd med S10 plus. Uppgraderade från vanlig S9 för några dagar sedan, främst för att få bättre batteritid. S9an klarade inte 2 timmar skärmtid över 16 timmar utan laddare.

    Positiv upplevelse var att jag inte stör mig på storleken. Var helt säker på att PLUS-storleken skulle bli jobbig att ställa om till men icke. Ännu en positiv upplevelse är att kamerahålet inte är särskilt störande.

    Allt som allt, riktigt nöjd och kommer troligtvis ha kvar denna till nästa sommar, lite beroende på om S11 kommer ha 90 hz skärm och högre upplöst kamera eller ej.
     
    katho, Finskpinne och night77 gillar detta.
  14. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Jag är med faktiskt riktigt nöjd med S10+! (med snapdragon dock)

    Stör mig inte ett dugg på det dubbla rövhålet i skärmen :)
     
    Rosén78 gillar detta.
  15. DanSwe

    DanSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2018
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    89
    Är nöjd med hårdvaran (SD jag med) men hade önskat att det fanns en Vanilla Android ROM at flasha. Samsung har blivit lite snabbare med säkerhetsuppdateringarna men om de senaste ryktet ang Android 10 i feb/mars stämmer är det rullgardin ned.

    Funderar på att testa en Oneplus 7T Pro när den kommer, är tveksam till kamera (kanske är funkis med GCam) och batteri trots ryktade 4080 mAh.
     
  16. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    896
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Jag läste en rykte om att Samsung kanske kommer släppa Android 10 till Samsung galaxy s10 serien redan vid typ november eller december. Men sen så finns många rykten hit och ditt, inget man kan 100% lita på än. Tills Samsung själva går ut med svaret.
     
  17. DanSwe

    DanSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2018
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    89
    Det ryktet var väl det som gav hopp initialt men som var baserat på att T-Mobile testade Android 10, något som de nyligen dragit tillbaka. :(

    T-Mobile clarifies stance on Android 10 update for Galaxy S10 and Note 10
     
  18. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    896
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Njae, ryktet jag läste var snarare om att dom sa att Samsung höll redan på att testa android 10 på Samsung galaxy s10 serien. Vilket var denna ryktet kom då ifrån att dom gissar på att Samsung troligen kommer släppa uppdateringen redan i år. Så det hade inget med T-Mobile att göra.