Sandlådan 31.0/Black Sabbath prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av 220volt, 25 jul 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 015
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Behöver en ny platta att rita på, men det är fan inget lätt val.
    1. Surface Go - rädd att den är för slö.
    2. iPad/iPad pro med pennstöd - iPad OS ser nästan drägligt ut, när det kommer.
    3. Ersätta både bärbar dator och platta med en Surface Pro.

    Kan ju klart vänta tills efter Surface-eventet den 2 oktober, se om det dyker upp något magiskt.
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Att rita på en Ipad är helt jävla underbart, men om du ändå vill ersätta laptoppen kan en Surface pro också vara ett alternativ. Men isåfall bör du vänta precis som du säger.
     
  3. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 015
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Har en bärbar med tre år på nacken som jag är väldigt nöjd med, så det är nog mer rimligt att köpa till en platta av något slag. Det ryktas ju om en bättre specad Surface Go, kan ju hålla ut några veckor till och se om det stämmer.
     
  4. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Känns konstigt och fel när du har Apple med som ett alternativ, och du dessutom verkar vara seriös?
     
  5. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 015
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag är öppen för att de är ett bra alternativ för casual ritande med Pencil.
    iOS är fortfarande inget jag står ut med, men i och med att de faktiskt verkar anpassa det för tablet från 13, så finns den faktiskt på min radar. Som en liten blipp. :P
     
  6. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Mjo det verkar vara en stor förbättring jämfört med vanliga iOS.
     
  7. Droid96

    Droid96 Guest

    Men tänk om du faktiskt gillar den och hela din självbild rasar ihop? ;-)

    Hade inte Google nån platta för nåt år sedan? Pixel Slate?
     
  8. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 015
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Google har aldrig haft någon riktigt bra tablet med penna tyvärr, och nu verkar de ge upp dem helt. Jag har ägt iPad tidigare, men alltid lackat ut på hur sunkigt iOS varit på dem, så de har fått åka iväg, tills jag glömt vad jag ogillade med dem. :P

    Om Apple lagar systemet så det är användbart på en tablet så kan jag mycket väl gilla det.
    Min självbild är till största del baserad på vad jag gör och vem jag är, inte vilka enheter jag använder. ;)
     
  9. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag bara retas lite, jag vet att du är en bra pöjk ;-)

    Jag fick aldrig nån chans att pilla på Slate, den såldes nog inte i särskilt stor omfattning. Vad jag förstod så var bara den värsta modellen användbar.

    Surface Pro är annars ett säkert kort, det är de enda Windows-datorerna vi köper på mitt jobb tack vare att de är så fria från junk och bloatware. Pennan är bra och latency känns som en Wacom-platta ungefär.

    iPad Pro med Pencil är i en helt annan liga vad det kommer till just ritandet, mycket tack vare den extremt låga latencyn i pennan och även kvaliteten på rit-apparna. De är väldigt bra anpassade för ändamålet. Om du köper den för att rita främst kanske egenskaperna av resten av OS inte är lika högprioriterat?
     
  10. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    På tal om något annat när jag ändå har dig här :P

    Hur tror du att Apples designers egentligen resonerat kring att inte ha / ha frostat glas på de nya telefonerna men inte/eller bara runt kameran..? Har suttit och stirrat på 11/pro hela helgen och jag blir inte klok på *varför* de ser ut som de gör :S
     
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har ingen aning. Men jag kan gissa att de vill framhäva kameramodulen eftersom det är där krutet ligger i iPhone 11. Jag kan också tycka att det är ett lite udda beslut, även om jag inte direkt tycker att det ser fult ut.
     
  12. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 015
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag är nog inte beredd att gå till en iPad Pro, då kommer man nästan uppe i Surface Pro-priser och då kan jag lika gärna ta en Surface. Men en gen 6/7 vanlig iPad med penna som komplement till min bärbara är ingen större utgift.

    Det är väl främst filsystem-delen som talar emot iPad fortfarande, ställer till det när man vill flytta mellan olika datorer och operativsystem hemma, men jag antar att man skulle kunna ta genvägen genom Google Drive när det kommer till den biten.
     
    bernard gillar detta.
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Ja, Google Drive fungerar suveränt. Du kan dessutom lägga till din iCloud Storage på en windowsburk direkt i utforskaren numera (officiellt från Apple: Hämta iCloud för Windows)

    Dessutom har ju nya iPad OS numera en "utforskare" för filsystemet och klarar av USB-minnen med mera.
     
    bernard gillar detta.
  14. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Hm, det finns en viss logik i det resonemanget (riktigt Apple-tänk).. Hade nog hellre sett att de kört frostat eller inte på hela telefonen personligen.. Gillar faktiskt de mattare färgerna skarpt. Nu får jag bara se till att vinna på en trisslott inom en snar framtid så att jag faktiskt kan köpa en [emoji23]
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tycker att den mörkgröna är galet snygg på bild och Youtube. Hoppas den är lika fin i verkligheten. På fredag kommer den. Vad det gäller frostningen så kanske det hade blivit lite tråkigt med samma struktur över hela luren, inget som bryter av. Jag är ju en fan av den gamla Pixel 2-färgen "Panda" som hade en vit underdel och en svart överdel. Det här är lite likadant, djärv design som sticker ut.
     
  16. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag hade gärna sett en "midnattsblå" likt läderskalet med samma namn, men den färgen kanske är svår att få till. Kul ändå att de gjorde en "annorlunda" färg för en gång skull :)
    På tal om Panda så måste jag säga att jag är ett stort fan av hur den vita Pixel 4 påstås se ut.. Har nog aldrig sett en mobil i vitt utförande jag tycker om tidigare. Dock ser den fortfarande ut som någon skum slider-lur oavsett hur mycket jag glor på displayen.
     
  17. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag är också positivt överraskad av designen på Pixel 4 med undantag för framsidan.

    Tyvärr kommer den aldrig bli aktuell för mig pga avsaknaden av ultrawide. Jag tar säkert 3/4 bilder med just ultrawide numera, använder ytterst sällan teleobjektivet.
     
  18. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    En annan fotar så sällan att det inte spelar så stor roll vilken typ av linser det sitter på baksidan så länge bilderna blir tydliga.. Blir alltid sugen på att försöka ta kort när jag ser vad du och @dannejanne@dannejanne lyckas med men det blir aldrig så bra som jag tänkt mig.. Sen har jag inget intressant att fota heller förstås.

    Vet inte riktigt vad jag ska göra med hela detta "uppgradera eller inte"-dilemma jag skapat för mig själv.
    Å ena sidan saknar jag IOS, å andra sidan funkar ju Android också bra. Vill man spendera mindre pengar finns det ju helt klart mer att välja på på Droid-sidan...
     
  19. Droid96

    Droid96 Guest

    Helt klart, men då är inte Pixel 4 svaret. Den kommer nog kosta ungefär som en iPhone 11 Pro för oss i Sverige och det är dessutom ganska bökigt att få hjälp om något går sönder.

    Då hade jag nog hellre tittat på Oneplus 7T Pro när den kommer i höst. Jag älskade verkligen 7 Pro, men det känns tråkigt att förlora trådlösa laddningen och always on display.

    Men om du saknar iOS är det nog svårt att hitta ett lika komplett paket som just iPhone 11 Pro. Den tickar av typ alla mina "must have"-boxar.
     
  20. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Nej jag har inga som helst förhoppningar att Pixel skulle vara billigare, vet inte varför jag sneglar på den så mycket heller egentligen. OnePlus känns som ett mycket mer realistiskt alternativ men jag har svårt att komma över popup-kameran. Även om jag inte fotar ofta så skulle jag hellre ha en traditionell kameralösning. Samtidigt känns en "vanlig" 7T inte gott nog när Pro:n finns. Blah. Kan lika gärna sitta med min Note i ett halvår till och se vad som dyker upp. Eller sälja en njure och köpa en 11 Pro [emoji23]
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.