Konstig timing för Pixel 3-reklam?

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av BrorSnor, 15 sept 2019.

  1. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    538
    Mottagna gillanden:
    346
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det dök upp en reklam/inspirations-film från Google häromdagen, har ni sett den?


    View: https://youtu.be/6ZUrZSmqpts


    Är inte timingen lite konstig? Jag menar varför kommer den nu när det snart är dags för Pixel 4? Borde inte den ha varit mer aktuell tidigare? Eller så känner de att de måste försöka kränga av några extra P3 innan nästa kommer....

    Jaja, det kanske är jag som tänker fel... :)
     
    Bakken, bernard och edvinnn gillar detta.
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 211
    Mottagna gillanden:
    5 036

    MINA ENHETER

    När det gäller Google känns det mesta som ¯\_(ツ)_/¯
     
    drewN, Psicosis, R3b0rn och 2 andra gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 146
    Mottagna gillanden:
    4 841
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Det är som det är med Google.:)
    Bäst timing med deras flaggskepp tycker jag borde vara en vårlansering, mars eller april ungefär.
    Alltså när de nya Snapdragon processorerna kommer.

    Nu blir de sist ut med 855 processorn.
    Men av nån anledning så har de valt den strategin vilket jag tror försvårar att de blir ett riktigt stort mobilmärke.
     
    Juturna, BrorSnor och Kristy gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kanske försöker de sälja slut på lagret? Jag vet inte heller varför Google skulle släppa nya reklamfilmer för Pixel 3 så tätt inpå nästa release.
     
    BrorSnor gillar detta.
  5. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    De kanske vill påvisa kamerakvaliteten inför att 4an släpps. Det bör ju bara bli bättre :cool:
    Såg reklamen för någon dag sedan och tyckte iaf att den var ovanligt mysig för att handla om en telefon.
     
    bernard och BrorSnor gillar detta.
  6. Jakob Löfqvist

    Jakob Löfqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag tror att de egentligen mest vill bygga upp lite varumärkeskännedom. Öka kunskapen om Pixel-seriens existens inför släppet helt enkelt, så att det ska bli lite större allmän nyfikenhet när fyran kommer.

    Jag har en liten förhoppning om att Pixel 4 faktiskt kommer att dyka upp i Sverige också. Googles produkter har så sakta börjat filtrera ner hit (wifi, Home som pratar svenska, för att ta de två jag direkt kommer att tänka på), att det inte känns helt omöjligt.
     
    BrorSnor, Kristy och bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oavsett man man tycker om telefonen hade det ju varit ett viktigt steg. Google verkar i alla fall prioritera Norden sett till de senare lanseringarna (undantag Pixel 3a då, men det är väl förståeligt att de inte inleder med en budgetlur, när i första hand vill att kunderna skall förknippa Pixel med high-end gissar jag).

    Stadia är rätt unikt på så vis, för det var nog första gången Norden fick ny hårdvara samtidigt med de övriga länder i Europa som brukar ingå vid nyheter, tex. Spanien, Tyskland, Frankrike och Italien.
     
    Kristy gillar detta.
  8. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tänker att de vill få lite uppmärksamhet nu när Apple är heta med släpp.
    En annan sak jag precis kom att tänka på. Om vi tänker oss att Google ska in på fler marknader (Sverige?), varför skulle man i så fall inte läcka om det lite så där lagom till Iphone 11:s release? Jag menar, de läcker som såll jämfört med andra.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, haha, men å andra sidan är Google fortfarande nybörjare jämfört med de andra.

    Egentligen var ju första Pixel mer av en Nexus sett till upplägget, då de outsourcade det mesta. Tror Pixel 3a faktiskt är den första telefonen som är tillverkade i en "Google-fabrik" och som också är helt designad av det nya teamet Google byggt. De köpte ju ut HTC-gänget som hjälpt Google med de tidigare modellerna, och flög dem till Mountain View.

    Till och med OnePlus har ett stort försprång på flera år jämfört med Google på det viset. De är nybörjare på hårdvara, och det är nog också därför de klantar till det så ofta. Att bara bygga upp logistiken och service/support etc. tar rätt många år.

    Framför allt verkar de inte ha några bra rutiner för hur telefonerna hanteras i deras nya Vietnam-fabrik (Google tog över Microsofts/Nokias "gamla" fabrik), varifrån de sedan läckt ut. Antagligen för att de har så begränsad erfarenhet av tillverkning.

    Tror själv inte att det finns någon plan med läckorna eller dylikt, utan det handlar nog bara om att de "gone goofed themselves" i brist på erfarenhet, rutiner och struktur. Det går inte att köpa detta oavsett hur mycket pengar man har på banken, utan det är en mognadsprocess alla tillverkare måste genomgå. En kedja är inte starkare än den svagaste länken osv :)
     
    Last edited: 17 sept 2019
    Kristy och Avarell_Dalton gillar detta.
  10. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Du är så vis Bernard! :) Ja, jag har aldrig tänkt i de banorna men visst tänker man mycket pa andra saker i dessa dagar, Sverigelansering eller ej, Sverigelansering eller ej, Sverigelansering eller ej :scared:
     
    Kristy gillar detta.
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    En punkt där det förresten återstår lite spänning (vi vet ju redan mycket om telefonen) är själva produktionen av presentationen. Hur mycket resurser har Google lagt på detta?

    Förra gången körde de presentationen i vad såg ut som en mindre skolaula framför knappt ett hundratal journalister med en PPT-presentation som såg ut att vara ihopslängd över en helg. Google kunde inte ens bemöda sig med att ta fram animerade slides.


    View: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=svc31x4FAgA


    För en produkt från ett av världens högst värderade bolag är det rätt blygsamt, för uttrycka det milt. De har lite att jobba på i marknadsföringen av Pixeln om satsningen skall ses som seriös.


    Men därför är det ju kul att se en vettig reklamfilm i alla fall, som visar att de anstränger sig lite för att få sina produkter att sticka ut bland mängden.
     
    Last edited: 17 sept 2019
    Avarell_Dalton, Kristy och BrorSnor gillar detta.