Problem: Huawei honor 8 fast i eRecovery loop efter batteribyte

Diskussion i 'Honor' startad av d0min4torn, 28 aug 2019.

  1. d0min4torn

    d0min4torn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hallå allesammans!
    Jag har ägt en Huawei honor 8 i snart 2.5 år, som för många andra så börjar mitt batteri att sjunga på sista versen (krashar när man öppnar kameran/maps eller andra appar, dör vid 40-50% batteri osv.)
    De senaste dagarna har telefonen inte bootat ordentligt utan jag kommer till eRecovery-läget. där har jag provat att återställa telefonen genom att koppla upp den till wifi men det resulterar i samma "loop".

    En eller två gånger har telefonen startat som vanligt men då inte laddat till mer än 6-10% trots 8-10 timmars laddning.
    Jag har nyss bytt batteriet men telefonen är fast i samma "loop". när jag är i recovery-läget så kan jag koppla in och ur laddaren, symbolen uppe i högra hörnet ändras då, jag antar att jag kan utesluta att det är laddningsporten som är problemet då?

    Kan också tillägga att min dator inte känner igen telefonen (värken i windows eller HiSuite.
    Telefonen är helt orginal, jag har aldrig flashat eller dylikt.

    Någon som har förslag på en lösning? alla tips uppskattas.
    Vänligen, D0min4tor.
     
  2. Tengan89

    Tengan89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2019
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    18
    Bytte du batteriet själv eller bytte du det hos en auktoriserad verkstad?

    Med tanke på att den är fast i en bootloop så skulle jag nog rekommendera att du skickar in den, speciellt med tanke på att du säger att batteriet inte laddar ordentligt, låter som att något är fel med system-boardet.