Otroligt slö XZ3

Diskussion i 'Xperia XZ3' startad av Rich, 17 sept 2019.

Taggar:
  1. Rich

    Rich Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Har nu haft min XZ3 i några månader nu. Skaffad en strax efter släppet av den. Och tyvärr är jag väldigt misnöjd, trodde jag hade gjort min research... men icke.

    Om vi bortser från att kameran är katastrof så upplever jag att den är otroligt laggig och slö. Appar hänger sig konstant och säger att de inte kan köras. Kameraappen kraschar titt som tätt och säger att det inte går att skriva till minneskortet. Måste starta om den flera ggr i veckan för att det skall fungera OK. Gränssnittet känns allmänt slött och responstiden när man startar vilken app som helst är en pina.

    Så jag undrar, vad har ni för tips för att kunna optimera telefonen? Tar emot alla tips jag kan få.
     
  2. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    1. Ladda ner Xperia Companion och gör en totalt ny installation via dator, jag vet det är pina tar tid men enda vettiga valet om du upplever problem.

    2. Kasta dig inte över play och installera en massa appar, utan kör den ren sen installer typ 2-3 st testa osv.......

    Vid problem med telefonen så säger supporten att du skall göra som i 1. Att återställa till fabrik version inne i Android löser sällan problem så använd Xperia Companion.

    Har haft min sen den släpptes och upplever inga av dina problem.
    Lycka till.
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Har du provat att plocka ur minneskortet och köra telefonen utan kort ett par dagar? Jag tänker att kortet kanske är dåligt/trasigt.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    regel nummer ett ta ut sdkortet det är aids för vilken mobil som helst
     
  5. Rich

    Rich Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hmm, ok och efter det - ok att göra en återläsning från backup (så man får tillbaka mess, kontakter, samtalshistorik appar etc)?
     
  6. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Valfritt göra hur du vill.
    2. = ifall du vill hitta ev. Problem app!