Netflix på Google Pixel 3a (XL) - frågor.

Diskussion i 'Google Pixel 3a / Pixel 3a XL' startad av xFirefly93, 20 sept 2019.

  1. xFirefly93

    xFirefly93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    23
    Hej!

    Är det bara jag som har "drabbats" av problemet med att Netflix appen vägrar att starta / fungera på 3a line-upen? Installera appen direkt via Netflix hemsida går hur bra som helst, men när jag försöker starta den på min 3a XL så dyker det upp ett meddelande om att min enhet inte är kompatibel med appen, vilket får mig att fundera på om det måhända är bristen på HDR-certifikat för displayen som ställer till det? Eller är det jag som är helt ute och cyklar just nu?

    Har någon annan här samma problem? Finns det en möjlig workaround som inte kräver massa hjärnspöken och spenderade timmar för att få bukt på mitt, förhoppningsvis, temporära problem?

    Min 3a XL är förresten rootad med Magisk, har bootloadern upplåst och är flashad med stabila Android Q (qp1a.190711.020 releasen) och senaste kompatibla releasen av ElementalX.

    Jag dyker det hela är konstigt för att min Pixel 2 såväl som Xperia 1 fungerar utan några som helst problem med Netflixen appen under samma "omständigheter" / förhållanden som det står beskrivet här ovanför i första stycket.
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 211
    Mottagna gillanden:
    17 692
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tror jag absolut inte det är. Har du kollat i Magisk så att Magisk Hide även är på för Netflix?
     
  3. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Det är på grund av Android 10 och olåst bootloader. Jag hade samma problem på Google Pixel (Sailfish). Vad man behöver är en kernel som gömmer "unlocked bootloader". Shagbag913 (ganska säker på att du vet vem det är) gjorde en kernel som jag testade för Google Pixel (Sailfish) med just detta och efter det så "clearade" jag cache i playstore och Netflix dök upp samt att Google Pay började fungera igen. Du kanske borde fråga Flar2 om hans kernel har "a commit to hide unlocked bootloader". Eventuellt prata med Shagbag913 och fråga honom kring detta om du själv hade tänkt att kompilera eller hitta rätt commits att ge till Flar2.
     
    chraist gillar detta.
  4. xFirefly93

    xFirefly93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    23
    Har redan testat det, dyker fortfarande upp samma meddelande om att min Pixel 3a XL inte fungerar tillsammans med Netflix appen som finns både i Play Store såväl som på Netflix egna hemsida för manuell nedladdning (d.v.s senaste skarpa versionen av appen.)

    Netflix fungerar t.o.m utan problem på min Xperia 1 med Magisk patchad stock kernel, så jag är just nu helt lost..
     
    bernard gillar detta.
  5. xFirefly93

    xFirefly93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    23
    Damn, jag tänkte inte på att rensa cacheminnet för Play Store. Återkommer lite senare med besked om det löste mitt problem eller ej!
     
  6. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hur gick det?
     
  7. xFirefly93

    xFirefly93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    23
    Inte hunnit testat för har varit borta några dagar och råkade glömma min Pixel 3a XL hemma :P

    Återkommer imorgon med en "rapport" om hur det gick! :)
     
    Arju gillar detta.