Diskussion: Första intrycken & omdömen iPhone 11 Pro / Pro Max

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av bernard, 20 sept 2019.

  1. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja vi alla uppskattar dina kameratester. YouTube är en sak men en swedroidare är ngt helt annat annat ;)

    Enligt supersaf var det i vissa situationer bättre skärpa med note och vice versa ibland.

    Tror iaf att kameran i s10/note 10 är en riktigt kompetent kamera 2019. Intalar mig själv det för att man numera är androidare :)

    Hoppas ni som hoppat på iPhone 2019 är nöjda. Väntar till 2020 och då kanske jag kommer tillbaka.
     
    Kristy och Droid96 gillar detta.
  2. Droid96

    Droid96 Guest

    Hehe, jag kan lugna dig. Note 10/S10 har en riktigt bra kamera, särskilt med GCam.
     
  3. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Tyvärr har jag ej SD, således inte GCam :( Men i ärlighetens namn är jag väldigt nöjd ändå, för mitt fotograferande. Mer nöjd än min gamla iPhone x och den var egentligen väldigt bra den med.
     
  4. Droid96

    Droid96 Guest

    Nja. iPhone X hade bra kalibrering, men bilderna var inte särskilt skarpa och mörkerprestandan var direkt usel. Steget upp från en X till 11 är mycket stort.
     
    Kristy gillar detta.
  5. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja vi har lite olika krav men kameran i mörka scenarion lämnade en del att önska med iphone x. Men förutom kameran, den känns och upplevs precis som x/xs, det är ju ändå samma ”tråkiga” iOS, eller känns steget längre?
     
  6. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag älskar stora telefoner och inget operativsystem skalar lika bra till den större viewporten som iOS. Tar du en Max-variant så kommer det kännas som en helt annan telefon än din gamla X och dina appar kommer se annorlunda ut.

    Att du tycker iOS är tråkigt är ju något som inte kommer förändras. Jag personligen tycker att det är skönt med färre valmöjligheter. Jag kan aldrig bestämma mig vilket ikonpaket jag vill ha, eller vilken launcher jag ska köra. Det är faktiskt befriande att ha något som "bara funkar" och där jag kan lägga tid på mer kreativa saker än att försöka bli nöjd med telefonens basfunktionalitet. Där är vi säkert olika. Sen är apparna så grymt mycket mer välgjorda på iOS i mitt tycke, vilket gör att det är enklare att leva med att själva operativsystemet är mindre anpassningsbart.

    Men nä, du kommer inte uppleva nån gigantisk skillnad om du köper en 11 Pro. Men jag tror nog att det skulle kännas som att "komma hem". :-)
     
    Coolmupp, RuffyMan, mange76 och 2 andra gillar detta.
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än att hålla med. Exakt av den anledningen jag slutade med Android och blev IOS frälst. Man kan byta bakgrund och flytta ikonerna, that's it. Älskar flytet och smidigheten i IOS och jag har aldrig upplevt något lagg, scrollar man så bara flyter det på helt utan något hack.
     
    R3b0rn gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tänk på att detta inte är någon iOS vs Android-tråd, bara så det inte spårar ur i ännu en sådan tråd.
     
    Anthraxabuz, RuffyMan, Ompan och 5 andra gillar detta.
  9. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Bästa kameran på marknaden ?
    Hur vet du det. Finns många android telefoner som i tester slår iPhone kameran. Den är säkert jätte bra men bäst vet jag inte :P
     
    Fille84 gillar detta.
  10. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    I kameran ligger OnePlus efter men med 90 Hz display så är den grym i animeringar och i scrollningarna.
     
  11. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Om du inte vet vem jag är här så kan jag säga att jag har ägt nästan varje telefon som finns ute i marknaden där Note 10 är den enda som jag inte tänkte ödsla energi med på grund av att jag har s10+ oxo.

    När det kommer till hur bilder uppfattas så är det på en personlig nivå. Där anser jag absolut att iPhone är i en klass för sig. För mig är det helt oväsentligt vad någon tjomme i ett laboratorium anser är ”bra” för jag fungerar i verkliga livet där jag tar bilder och filmer.

    Men om man är av typen som styrs av benchmarks och tror att det är det som styr vad som är ”bäst” så gå efter det.

    Det är meningen att du ska vara nöjd, inte en benchmark.

    Finns ju användare här som anser att OnePlus 7 har bästa kameran ever. Helt ok.
     
    tojjetok, 2crueal4u, doolar och 8 andra gillar detta.
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Var lite tveksam över 64GB, men det här är med alla mina appar installerade, och det mesta av Apples appar raderade (kör i princip bara Google).

    Dock utan något offline-synkat eller bilder/videos ännu.

    AD00ADF6-2050-4743-926D-C52F3B4CEEF9.png
     
    Last edited: 21 sept 2019
    2crueal4u, RuffyMan, Kristy och 3 andra gillar detta.
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Haft min Max i snart ett år o har använt 19 gb av 64. Bilder som jag vill spara lägger jag över till Google foto. Har beställt en Pro max med 64 gb också, känner inget behov av att betala flera tusen extra för något jag inte använder
     
    jimpa77 gillar detta.
  14. Jahooz

    Jahooz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag tycker dem alla nya iPhones väger för mycket om man gämför med iPhone 8 eller 7 vilka är perfekt size och vikt i mitt tycke!
     
    laserturken gillar detta.
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mot 8 är det inte så stor skillnad egentligen, då skärmytan utnyttjas mycket bättre. Däremot har ju vikten helt klart stuckit iväg.
    upload_2019-9-24_19-26-48.png
     
    Kristy, easycure1974 och Jahooz gillar detta.
  16. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Fick min 11 Max PRO idag och ärligt talat så hade jag inte tänkt på att den väger mer än min XS Max om jag inte visste om det och stod och vägde dem båda i händerna och jämförde
     
    R3b0rn gillar detta.
  17. Dno

    Dno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256
    Jag köpte min idag då det kom in ett par st på elgiganten. Tog en iPhone 11 Pro 256 GB midnight green och jag kan verkligen säga att jag är otroligt nöjd med den. Visst kanske inte så stor uppgradering men batteriet gjorde ganska mycket för mig då jag är en av dom som har klagat på att dom ska sluta göra telefoner så jäkla tunna. Nu har ju Apple varit duktiga och lyssnat på folket genom och göra telefonen lite tjockare och att dom till slut tryckte in ett större batteri vilket för mig är fantastiskt. Och kameran är ju helt otrolig, trodde inte jag skulle märka något. Det jag undrar mest är om någon har optimerad batteriladdning på eller av?
     
    jimpa77 gillar detta.
  18. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Jag har den den på som den var vid uppstart.Får se hur det funkar när man går på skiftcykel förmiddag,em,natt osv
     
    Dno gillar detta.
  19. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    967
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Håller absolut med har både en 8 & X inte mycket som skiljer i vikt men ack så märkbart.
     
  20. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Så jävla dålig på att ge första intrycket eller ett omdöme. Men ja ja.
    Har haft mobilen nu sen i Onsdags och visste inte batteritiden skulle vara så jäkla bra jämfört med de mobiler jag har haft samt med min förra Iphone XS Max. Slutet av arbetspasset kan jag ha ca 45-60% kvar om inte mer i fredags gick jag hem tidigare ca halv 3 hade då ca 75% kvar av batteriet. Om man jämför med min Galaxy S10+ så kunde jag ha ca 20-30% kvar runt 4-5 tiden och var tvungen att nödladda den lite grann för att klara hemresan.

    Och nu testade jag använda Iphone 11 Pro Max som jag gjorde med Galaxy S10 Plus. Inte först närmare frukosten på jobbet har jag redan då 94-96% och under jobbet när jag kör truck så lyssnar jag mest på podcast blandat med musik. Känner inte att batteriet går ner lika snabbt jämfört med Galaxy S10 Plus.

    Närmare lunch kan jag då ligga runt 75-70% jämfört med Galaxyn så kunde jag ligga på 50-60 eller nåt.

    Kameran kan jag inte riktigt påtala om då jag inte riktigt hunnit testat det alls MEN man ser nu verkligen när man tar bilder vilken skillnad det är på kameran via snapchat när man snapar till vänner, eller lägger upp på instagram jämfört det är på en Android / Samsung.

    Dock så känns 11 Pro Max lite tyngre än XS Max testade o hålla i båda i varsin hand så kändes 11 Pro Max Lite tyngre. Men inget man stör sig på utan man vänjer sig rätt så snabbt med den.

    Tycker även allt känns smoothare när man scrollar på instagram, twitter, facebook, diverse andra hemsidor. Kvalitén på samtal känns betydligt bättre när den som ringer pratar. Hör betydligt tydligare.

    Vet inte mycket mer vad jag ska säga då batteriet är en viktigt del för mig + kameran, dock är problemet att man vet inte riktigt vart i min stad man ska åka för att testa kameran o ta lite bilder.

    Och till det sista nu bytet från Galaxy S10 Plus till 11 Pro Max ångrar jag inte en enda sekund av. Och känner att "ångesten" är borta nu när jag gick över till iPhone igen som jag hade på S10 Plus med alla problem jag hade. Tror nog det är allt jag hade att skriva om telefonen.
     
    RuffyMan, bpl, Droid96 och 7 andra gillar detta.