Problem: Musik över Bluetooth.

Diskussion i 'P30-serien' startad av Evil Peter, 7 sept 2019.

  1. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Har någon lyckats få P30 Pro att inte automatiskt använda den medföljande appen för musik när man kopplar upp telefonen via BT till t ex bilen? Jag har raderat all cache och data, samt tagit bort alla rättigheter för den appen, och jag har angivit PlayerPro som standardapp för musik. Ändå startar den Music och blir stående (eftersom appen numer inte har rätt att läsa från minneskortet).

    Jag tror jag lyckats få den att starta PlayerPro automatiskt en enda gång, men sedan har det inte funkat igen trots samma inställningar.
     
  2. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Märkligt! Det kanske saknas något i PlayerPro appen?
    Jag har Spotify som standard och det fungerar problemfritt.
    Vilket gör att jag måste ta fram telefonen och byta till Storytell om jag lyssnar på en ljudbok.
    Så var det inte i OnePlus där startade oftast den app jag senast lyssnat på när jag pluggade in lurarna eller startade bilen.
     
  3. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ursäkta för sent svar, men jag hade inte koll på forumet när jag var på affärsresa utomlands. Du kan ha en poäng i att testa en annan app så jag ska göra det. Jag kommer senast från en S8+ och där var det också så att den sist använda appen för ljud var den som startade vid BT-uppkoppling.
     
  4. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Kör emui 10 beta och nu startar senaste använda appen.