Iphone 11 med Telenor Change värt det?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av 1phone, 17 sept 2019.

  1. 1phone

    1phone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag funderar starkt på att köpa den nya iphone 11 med Telenor change 30 gb data för 609 kr i månaden (kostar i vanliga fall 679kr). Med change så kommer jag för telefonen och 30gb surf betala som sagt 609 kr i månaden under 12 månader, där jag efter 12 månader får möjlighet att byta till en ny telefon där det läggs upp en ny delbetalningsplan. Tror ni att detta är ett erbjudande att slå till på, med tanke på eventuell värdeminskning på telefonen efter 24 månader.
     
  2. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Change är riktigt trevligt. Se bara till att ha en försäkring så du kan ta ev skador på ifall de inte godkänner den när det är dags för byte. De tar väl 119 kr för deras egna.
     
  3. 1phone

    1phone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Yes, 119 kr tar dem för deras egna. Skulle det tror ni löna sig att byta efter 12 månader jämfört med att avbetala telefonen under 24 månader för att sedan sälja den på nätet?
     
  4. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    För min del så vill jag bara ha nytt å fräscht så ofta det bara går. Själv är jag Oneplus nörd...
    Av någon mystersisk anledning så håller priserna sig bättre på Apple produkter men nja... Skulle nog inte kunna hålla mig undan en ny å fräsch telefon varje år om jag vore Apple nörd iaf.
     
  5. EssPåEss

    EssPåEss Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone XS
    Håller med föregående talare, jobbat själv inom branschen med Telenor, Tre osv. Alltid trevligt med Change erbjudandet. Dock är det väl alltid så att det är bara vissa mobiler som ingår i det paketet?
     
  6. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Får väl sätta dig och räkna på saken. 609 kr /månad är ändå en del pengar. Behöver du ett abonnemang m 30gb data, eller klarar du dig på mindre? Tänker du att du absolut vill byta lur efter ett år? Såg att Comviq säljer den för 499/månad m 10gb data i 24 månader. Eller köpa den cash och ha typ ett billigare Vimla abbonemang?
     
  7. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Röstar på dig! Och har man inte förmågan att spara ihop till en cashad ska man behålla den gamla. Lånar gör man till boende eller bil :)
     
    Kristy gillar detta.
  8. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Såna här change grejer och vad allt heter är i mina ögon aldrig värt det. Alltid och kommer fortsätta köpa endast kontant. Vill äga mobilen direkt :)
     
    Kristy gillar detta.
  9. Klara_petter

    Klara_petter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Min erfarenhet är också att den här typen av erbjudande tenderar att vara too good to be true. Finns ju en anledning till att företagen vill sälja dem.... Ibland kan man säkert trilla över en schyst deal men skulle satsa på cash jag me.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  10. Skogso

    Skogso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3
    Ni får väl kolla om det här är för bra för att vara sant då.

    Köpte först en ny Samsung A40 Hos Mediamarkt. Var först hos Telenor i Gallerian Sthlm där de skulle ha 2880:- Jag passade då det är 300:- mer än hos exv. Mediamarkt bredvid. Så jag gick dit.

    Jag köper alltid loss mina telefoner kontant men hos MediaMarkt kollade killen mitt abonnemang som var lite gammalt (obegränsat Familjeabonnemang Telenor) och sa följande: du har möjlighet till ett verkligt bra pris och istället för 2550:- så landade priset på 1450:-. Jaha vad är det för konstigt med det upplägget undrade jag. Inget. Vi lägger upp en delbetalning på 50:- på 24 månader men sedan drar vi bort 50:- i kampanjrabatt i 24 mån. så ni betalar alltså 0 kr. 1100 spänn i rabatt låter det för bra för att vara sant?

    Change ingår och man kan byta telefon efter 12 mån gratis. Man kan byta när som helst till likvärdig modell men då kostar det lika med månadsavräkning för hur länge man haft den. Skulle jag byta efter 1 mån kostar det exv. 550:- i mitt fall.

    Jag har inte sett något konstigt med detta annat än att när jag köpte samma modell på samma ställe av en annan kille till min fru så landade rabatten på 900 spänn istället och med samma 50:- i delbetalning och -50 i kampanjrabatt. Det fattade jag inte men orkade inte tjafsa - sent på dan.

    Så priset på mobilen man betalar hos MediaMarkt är alltså starkt rabatterat - åtminstone med mitt abonnemang och finns det några hakar i detta så har jag nog helt missat dessa. Jag tror dock att det mycket väl kan vara gungor och karuseller. Jag tror möjligen Tele2:s kampanjpriser just nu på obegränsade grupp abonnemang kan vara billigare än Telenors. Varför Telenor gör på detta sätt? Köper marknad för tjänster? Det finns inga bindningstider heller så vill man det är det väl bara att betala de månader som är kvar på året och flytta.
     
    Last edited: 20 dec 2019
    bernard gillar detta.