Verkar som om att jag har något fel på mitt batteripack...
La märke till att jag i M365 Tools hade en min/max difference på närmre 0.15-0.2V.
Cell 10 låg ca 0.1-0.15V under övriga celler.
Läste att man kunde prova att köra slut på batteriet för att sedan ladda upp det helt, men jag är nu ca 25% in på uppladdningen och min/max difference verkar snarare öka... Är nu uppe i 0.265V min/max difference och den fortsätter att öka.
Märkligt nog är cell 9 den som laddar fortast och cell 10 den som ligger efter.
Jag har mindre bra koll på hur batteriet är uppbyggt, men kan det vara så att laddningskabeln/bläcket för cell 10 lossnat och hamnat på cell 9 istället, vilket medfört att cell 9 laddas fortare än övriga och cell 10 ligger efter?
Värt att nämna är att jag ibland hör ett "skorrande" ljud när jag åker, som jag inte lyckas lokalisera var det kommer ifrån. Kan det möjligtvis vara från ett bläck som släppt på cell 10 och ligger och vibrerar? :S
Köpte den från Inet i maj, så jag har ju garanti kvar på batteriet i värsta fall.
Men nackdelen är att jag i så fall troligtvis får en med kinaceller i utbyte, till skillnad från LG-cellerna som sitter i nu...
Så här ser det ut i M365 Tools just nu :/
Edit: Gått ner till 0.265V min/max difference igen och ser ut at hålla sig där, men det känns för högt...
Click to expand...