Diskussion: Samsung Galaxy Watch Active 2

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Swericsson, 7 aug 2019.

  1. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Åh, redan fått den? Berätta allt nu, hur känns den på? Storleken? Tjusig?
     
    bernard gillar detta.
  2. Memeb99

    Memeb99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Får jag fråga vilken typ av förpackning du fick? Fick du den där klockan ligger i en rund cirkel med banden på eller den förpackningen när allt är separat och man får sätta ihop allt själv? Har sett att många har fått olika förpackningar och jag fattade inte varför men jag tror det beror på om man köpt LTE eller Bluetooth. Då LTE är mer premium antar jag att man för en mer premium förpackning?
     
    bernard gillar detta.
  3. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Den längre boxen är lte.

    Inget lyx här inte: ingen Huawei 1 förpackning direkt.

    Kvitto och leveransbekräftelse ska /kan skickas till Samsung om klockan kommer fram utanför registreringsdatum. INOM 5 dagar från mottagande. Då ska de "se över det hela".
     
    bernard gillar detta.
  4. Memeb99

    Memeb99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Okej niceeee. Den längre boxen är ju definitivt premium as fuck. Är glad att Samsung ger oss som betalar mer en lite annorlunda upplevelse direkt från Kartong. Min Galaxy Watch 46mm LTE hade samma förpackning som bluetooth modellen så jag var lite besviken där.
     
    bernard gillar detta.
  5. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10
    fick också svaret "se över det", haha vad ska det ens betyda. Som om det inte är säkert att vi kommer få laddaren
     
    bernard gillar detta.
  6. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Regerade också texten. Låter som de inte riktigt har löst nöten med detta internt. Beskrev för dem att nästintill samtliga leverantörer (butiker) kommer få in klockan för sent - förutom Samsung själva och hur de tänker lösa det. Men svaret kom ganska fort med att skicka in kvitto mm, så fler kunder måste ha tagit kontakt med dem angående problematiken om registreringsfönstret.

    Alltid krångel med Weddestas grejer. Har också noterat att vissa kunder från andra länder än Sverige har typ gått sin duoladdare dagarna efter, om inte i samband med klockan. Här kommer vi få vänta till juletider för att få den.

    Något helt annat. Har ni också sett att laddaren till klockan inte längre ser ut som till GW? Dvs inte stående typ. Det var ju awsome för användare med t.ex. rostfritt stål som armband. Men nya platta laddaren kommer man troligen repa baksidan av sitt armband om inte något mjukt läggs där. Lite halvkass faktiskt.
     
    bernard gillar detta.
  7. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Personligen föredrar jag den lilla pucken till Activeklockorna. Men då har jag inte tänkt på att det finns armband som inte går isär när de är av. Ouch!
     
  8. Memeb99

    Memeb99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Active modeller har alltid haft platta istället för stående laddare. Jag kan testa om det fungerar med den stående typen av laddare och lägga upp på Youtube. Följ gärna min kanal "memzie tech" där jag tänkt testa sånt som folk kanske skulle veta. Exempelvis om den stående laddaren fungerar på nya active då en del kanske gärna skulle vilja köpa den laddaren om den fungerar
     
  9. Swericsson

    Swericsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tycker själv att klockan är skitful. Bandet är på tok för stort i mig i alla fall och skitfult. Dålig känsla för fingrarna på skärmen ibland också. Varierar mycket. Kanske har att göra med att bandet åker runt. I övrigt verkar den några procent bättre än förra årets.

    Knapparna är mycket sämre än på Galaxy Watch


    Dom internationella GWA2 hade ju mycket bättre färger och material och band...


    Varken Youtube googletranslate eller Twitter verkar finnas förinstallerat iaf

    Men äsch lite negativ innan man fattat allting själva klockan eller prestandan känns bra
     
    Last edited: 3 okt 2019
  10. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10
    Vilken färg köpte du?
     
  11. Swericsson

    Swericsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Silver
    Tyckte den internationella silvern såg snygg ut
     
  12. Prixxor

    Prixxor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    6
    Ni som fått er active2 skickad, fick ni någon bekräftelsemejl med kolli?
    Mitt är fortfarande på statusen "packas" sen runt 3-4 tiden igår.
    Valde best som leveranssätt.
     
  13. Prixxor

    Prixxor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    6
    Min status ändrade precis till "Frakt" med en länk till spårningsidan.
    Förhoppningsvis kommer den fram imorgon.
     
    krutbjörn gillar detta.
  14. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10
    NetOnNet har guld-versionen i lager nu. Suck....medan Elgiganten får den om 2 veckor...synd man inte förbokade på NetOnNet
     
  15. Pafoppa

    Pafoppa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tips: om någon arbetar på ett företag som Benify förmånsportalen så är det 700 kr rabatt på klockan hos samsung.
    Gjorde precis en beställning.
     
  16. Memeb99

    Memeb99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Förstår. Det går att installera Twitter och allt sånt i efterhand kan göra en video om vilka appar som är bäst också så jag använde dom på mina tidigare klockor. Jag känner också att gummi bandet på bluetooth modellerna är mycket bättre. Försökt få tag i det original från Samsung men dom säljer inte det på sin hemsida för tillfället så jag hoppas jag kan hitta något i liknande kvalité i värsta fall. Jag personligen har aldrig gillat läderband så jag kommer beställa nya band i gummi och tyg material så fort jag hittar något jag gillar.
     
  17. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Skitful: Silver som i aluminum eller silver som i rostfritt stål. Lite skillnad där i färg och reflektioner. Skulle inte köpa denna variant i aluminium. Viss tungd bör den ha samt att matcha stållänk till aluminium = svårt. Ser mer premium ut med stål i mitt tycke.

    Natoband (tvådelade) är nice om de inte skaver i sömmarna.

    Neton är konstiga denna veva. Varför har de inte silver tro? Hade gärna bokat hos dem då deras kundservice sällan jävlas. Bara att lämna in byta mm.
     
  18. Gasse

    Gasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  19. Memeb99

    Memeb99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Fick min nu ikväll (äntligen). Köpte i silver för att matcha med metallen på min S10 typ. Jävligt nice klocka om jag ska vara ärlig. One UI 1.5 är väldigt mycket bättre än One UI 1.0 och än så länge är jag nöjd med allt förutom läder bandet. Bandet passar bra men jag gillar när det sitter tight och det gör den här tyvärr inte. Jag föredrar gummi bandet på bluetooth modellen och rekomenderar att ni köper det bandet och ersätter läder bandet. Dock så är läder bandet i riktigt bra kvalité och känns väldigt premium.
     
  20. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Trevligt!
    Mitt geckota-band (stål) väntar på att få anslutas till glaxy watsch.