Diskussion: Samsung Galaxy Watch Active 2

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Swericsson, 7 aug 2019.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Samsung är fruktansvärt dåliga på logistik. Lär krävas en rejäl nypa tålamod för att hantera det där med laddaren för er som förbokat, men som fått klockan efter deadline.

    Oh, coolt. Tack för tipset!
     
  2. Themaster_82

    Themaster_82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    486
    Mottagna gillanden:
    472
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus
    Läste detta på Samsungs hemsida att den måste ha vart köpt inom ett visst tidsspann också för att få laddaren gratis
    [​IMG][​IMG]
     
  3. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10
    Dom hade en annan blunder när man förboka Active1, då fick man en trådlös powerbank, men idioterna krävde ett IMEI nummer vilket klockan inte har, bara serienummer så INGEN kunde regga sig.

    Det var så sjukt tidsslöseri , man fick stå i telefonkö i timmar för att nå dom, chatta med dom på deras FB sida. Tog så sjukt mycket energi från en, till slut fixa dom det efter en vecka typ
     
    bernard gillar detta.
  4. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Skicka in email till weddesta direkt med kvitto mm så lägger de in allt manuellt. Fick göra det med s8? Tror jag.

    Proshop har ju klockan i lager.... Dryga 9000 . Helt sjukt kul.
    Synd att inte multitronic säljer klockan. De hade bara s9+ ute för 145 009kr hahaha (har print screen på den)
    Tänker på folk som bokat från skummis-siter. Fan de lär varken få rätt klocka, kvitto eller duoladdare.
     
    bernard gillar detta.
  5. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag e sjukt nyfiken hur NetOnNet har dom i lager medan Elgiganten får dom mer än TVÅ veckor senare....det här e sjukt pinsamt av Samsung
     
    bernard gillar detta.
  6. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Håller med. Väldigt väldigt dåligt skött. Logistikproblem. Troligen för få klockor tillverkade som ska ut till många länder. Antar att inköparna lägger vantar på partier. Giganten kan ha sovit middag när netonnet var på hugget.
     
    bernard gillar detta.
  7. Swericsson

    Swericsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag har 44m silver, kanske blir okej om man byter ut banden som känns hårt, klumpigt och fult imo. Själva klockan känns bra som sagt. Mina band var inte på när jag fick den. Fick en ganska liten lätt avlång förpackning


    Edit: aa kommer verkligen försöka byta banden
     
    bernard gillar detta.
  8. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Måste ändå säga att jag gillar klockan! Har 44 mm-varianten i silver. Jämfört med klassiska klockor är denna oversize, men den känns inte fullt så klumpig som jag först var rädd att den skulle se ut. Inställningsförfarandet är intuitivt, och tankarna om att en massa funktionalitet skulle gå förlorad då jag inte äger en Samsung-telefon kom på skam. Håller med flera i tråden om att det medföljande läderarmbandet inte är så "wow", men det rättfärdigar ju bara ett tidigare köp av ett lite cleanare brunt armband en suktat efter. Ser fram emot att långtidstesta denna!

    PS! Om någon vet om det finns en app för lokaltrafiken i Stockholm får hen gärna hojta. DS
     
    Memeb99 och bernard gillar detta.
  9. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10
    Nu har Elgiganten fått in Silver...verkar som butiker börjat få in dom, men typ 1 färg var...
     
    bernard gillar detta.
  10. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Min kommer under dagen, hoppas den är värd fighten med frugan ( nej jag har inte sagt att jag beställt den och nej, inte jag som bestämmer hemma:))
     
    bernard gillar detta.
  11. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ujuj :)
     
    bernard gillar detta.
  12. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    har läst en hel del negativa omdömen om Samsungs affär, därför jag vägra beställa från dom, även om dom hade klockorna i lager
     
  13. Franke

    Franke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    Platta:
    Ipad Air
    Det här kan väl låta rätt udda men... Söker jag på postnummer 131 54 är det Sickla och jag ska vara där nu hela nästa helg.
    Eftersom det vad jag förstår går att ge fullmakt i Postnord-appen hade jag kunnat ta med den hem till Malmö så du kan få den efter jobbet på måndagen (Bor i närheten av vattentornet Möllan)
    Om de inte löser det till dess alltså :D
     
    Memeb99 och Tusuki gillar detta.
  14. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    399
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Är lite små sugen på denna, gillar designen helt klart. Har ni hunnit få någon uppfattning om batteritiden än? Får man se lite bilder om någon har bytt band t.ex. på klockan eller hur den ligger på armen?
     
  15. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Alltså, helt ärligt....

    Jag är inte jätte imponerad.

    Hämtade ut klockan på vägen hem, packade upp och donade samt hade den på mig under middagen, och nu när jag kom hem så plockade jag ned den i lådan igen och kommer returnera den.

    Helt enkelt för att den inte medför någon större nyhet jämfört med min Gear S3, samt att den i jämförelse känns lite för "feminin" för min smak.

    4g i all ära men jag hade nog aldrig använt en klocka på det sättet.

    Kort sagt, inget för mig helt enkelt.
     
    Last edited: 4 okt 2019
  16. Memeb99

    Memeb99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag är nöjd men ingen större uppgradering från min Galaxy watch. Designen är dock jävligt nice iaf. Jag räknar med att med min personliga användning så räcker den nog ungefär 2-3 dagar. Jag brukar inte göra mycket med klockan och använder inte heller Always on display då jag tycker det är rätt onödigt personligen. Använder den med pulmätaren igång hela tiden och stress också och jag tränar typ 2 timmar per dag ish. Förutom träning så gör jag inte mycket mer än att smsa eller svara på samtal nån gång under dagen men skulle säga att min Galaxy watch räcker kanske typ max 1 dag längre än den här med samma användning så personligen förlorar jag inte mycket på det när det gäller batteri, dessutom när jag kan använda min nya S10 för att ladda den lite ifall att jag inte har original laddaren med. Om nån är nyfiken så är powershare funktionen ganska snabb på klocka och hörlurar, den är nästan lika snabb som original laddaren så den skulle lätt duga ifall man åker bort och inte vill ta med massa olika laddare, tar lite mer än 2 timmar från 0-100 precis som det gör med origina laddaren. Har testat lite sånt men inte riktigt tillräckligt så om ni är intresserade för några specifika tester efter exempelvis en vecka eller har frågor kan jag gärna återkomma i detalj
     
    bernard gillar detta.
  17. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Någon som har haft möjlighet att testa laddaren med en Gear s3?
     
  18. Memeb99

    Memeb99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Den fungerar med gear S3 men du kommer inte kunna hålla klockan på plats. Den laddar men själva ladd plattan är för liten för att fungera på Gear s3 utan att typ ramla av eller sätta sig snett och inte ladda alls. Däremot så fungerar Gear s3 laddaren perfekt med Galaxy watch active2. Testade det igår.
     
    bernard gillar detta.
  19. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är operativsystemet snabbre, dvs regerar klockan snabbare i apparna? Tycker att GW är bra seg i meddelandeappen. Flera sekunder innan skiten öppnar quick reply etc.
     
  20. samuelb

    samuelb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu verkar de finnas i lager hos en del e-butiker.. någon som lyckats få loss en klocka i sverige än?