Roota nu eller senare?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av mrmighty, 13 sept 2010.

  1. mrmighty

    mrmighty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter sen några veckor med min Galaxy och har läst på lite men inte allt...

    Jag kommer med stor säkerhet att vilja roota min telefon men knappast lägga in varje ny ROM som dyker upp och har inget direkt behov att göra det nu heller.

    Finns det något som talar för att jag skall roota den nu innan den officiella 2.2 uppdateringen kommer via KIES? Eller ska jag sitta lugnt i båten och göra det efter den officiella uppdateringen?
     
  2. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    fungerar din "3-knappars-metod" för att komma in i tex recovery läge annars kan det bli lite bökigare.
     
  3. niklasp

    niklasp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör root+lagfix och rekommenderar detta för alla SGS ägare, även om 2.2 skulle släppas snart (vilket jag tvivlar starkt på).

    Lagfix gör skillnad.
    Root använder jag bara för marketenabler så jag kan köpa apps (dock krävdes root för lagfix).
     
  4. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Roota om du känner att du behöver göra nått som kräver det, annars finns det ingen anledning.

    Att någon annan upplever telefonen som slö eller till och med trasig är aldrig en anledning. :)
     
  5. mrmighty

    mrmighty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo min "tre knapps metod" funkar. Frågan är väl egentligen om något kommer att försvåra en rootning efter en installation av officiell 2.2. Eller om det är egalt om jag gör det nu eller senare.
     
  6. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tillgång till betalappar rootade jag för. Ska väl testa laggfix också
     
  7. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag körde one click lag fix (rekommenderas). Funkar toppen och snabbade upp telefonen märkbart, dessutom går det att ta bort om man vill! Kör nu market enabler också men har ändå bara köpt två grejer så det känns inte så nödvändigt... Jag kör den bara i väntan på officiell uppdatering, sen hoppas jag att den vanliga ska funka. Annars vill jag mest ha en telefon som fungerar. Kanske blir överklockning nån gång senare men inte än på ett tag iallafall. Trevlig kväll!