LG G8

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av inact_0036, 9 feb 2019.

  1. PinnenHoltz

    PinnenHoltz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej Ascended. Jag beställde en G8 igår från säljaren du tipsade om, landade på runt 3200 sek enligt vad som är draget från banken. Vilken typ av laddare kör du, såg att ingen följde med i ditt köp?

    Kör du den på svenska eller engelska?

    Kört Android 10 år, senaste telefonerna, LG G2, G3, G4, G5, G6, G7

    /Johan
     
  2. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Kör bara med en vanlig QC 3.0 laddare, språket är Engelska då Svenska inte finns :)
     
  3. Ace123

    Ace123 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2017
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    19
    Tillkommer det inte någon importkostnad ifrån Tullverket? Riktigt bra pris
     
  4. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Nope, Ebay har ett eget Global shipping program, där blir momsen betalt direkt vid köpet.
     
    Last edited: 15 okt 2019
    bernard och Ace123 gillar detta.
  5. PinnenHoltz

    PinnenHoltz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Känner mig som en novis trots att jag kört Android så långe, men var i ligger begränsningen till att bara kunna köra engelska? Jag har inga problem med språket, mer nyfiken på tekniken bakom.
     
  6. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Alltså det fler stora språk i LG G8:an, men inte Svenska då den aldrig släpptes i Europa.

    Annars är väl fördelen att det är mycket enklare att felsöka när du använder den på Engelska jämfört med Svenska.
     
  7. PinnenHoltz

    PinnenHoltz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Hej Ascended.

    Nu har min G8 kommit och skicket var mycket bra. Försöker följa dina tips ovan men hänger inte med i vad du skriver. Hur gör jag detta i praktiken "Bara kopiera allt och kör i adb" ?

    Mvh

    Johan
     
  8. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
  9. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    924
    Mottagna gillanden:
    657
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Nu kapar jag tråden lite. Men vill ni få en kamera på G8an som troligvis slår det mesta i klassen, kolla min post i V30-delen (men använd ezdman lib i inställningarna). V30ns kamera ligger nog med denna mod långt över de bästa på marknaden idag i faktisk bildkvalitet och detaljåtergivning. G8an har visserligen en annan sensor med färre mpxl, men det är värt ett försök.
     
  10. mbarneskar

    mbarneskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2018
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    37
    LG G8 vs Pixel 3a, om bästa bilder? Vilken har bäst kamera m
     
  11. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Pixel 3a, men LG G8 tar helt ok bilder med Gcam, och krossar 3a på nästintill alla andra fronter förutom regelbundna updates.
     
  12. MaL

    MaL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    TheHero:
    Apropå din kommentar ovan samt ett tidigare inlägg du gjort (se längre ner).

    Jag har en LG V30 vars kamera suger. Speciellt i mörker men även allmänt är det väldigt smetiga och 'artificiella' bilder även i dagsljus där det ser ut som 'maskar' i bilden t.ex. om man tar bild på solnedgång och hav (vattenyta).
    Jag har installerat Cstark V4.2t3 och filerna blir lite större och bättre bilder i ljus men annars segt och inte bra nog och fult UI och väldigt långsam slutartid.
    Vet inte hur bra det blir med FU24 final 18c1 (har inte hittat bra nedladdningsfil) men funderar skarpt på att sälja mobilen pga den dåliga kameran - de dåliga bilderna.
    Jag är inte heller så sugen på att behöva 'analysera' varje fototillfälle för att välja 'rätt' app för fotot.
    Min gamla LG G4 (fyra-fem generationer äldre) tog så jättebra bilder, framförallt i manuellt läge och där kunde jag fixa sanslöst nice bilder i mörker också.

    Hur bör man göra om man i övrigt är nöjd med LG V30 men är så otroligt besviken på bildkvaliteten?

    Ps. du får gärna mejla tips direkt till [email protected]

    ----
    Tänkte göra en fototråd för V30, om olika Gcamversioner, inställningar mm...
    Här kan man posta bilder och diskutera Gcam, inställningar och olika fotoappar mm...

    Jag kör med två olika Gcam. FU24 final 18c1 och Cstark V4.2t3. Båda är bevisat stabila och fungerar väl med V30.
    Vilken version beror på dagsformen och vad jag fotar, allt beroende på vad jag är ute efter med en bild.
    FU24 har fulla justeringsmöjligheter med ISO, exponering mm. Cstark har fasta lägen.
    Fu24 har en mer restriktiv brusreducering, vilket ger mkt bra fina detaljer men mer finbrus, vilket dock bara märks vid inzoomning på dator och pixelpeeping. Eftersom Gcams bilder kan bli lite underexponerade så kör jag med +1,6 exp med FU24 för att motverka det.
    Cstarks brusreducering ger en aning mindre detaljer men på ett välgjort sätt som mer påminner om bildbearbetningen hos en DSLR i autoläge. Inte som mobiltelefoner i allmänhet som istället gör bilden till en en suddig sörja som sedan överskärps.

    Båda är bra, och vilken man använder handlar i slutändan mest om personlig smak och vad man tycker om.