OnePlus 7T - köptråden, orderstatus etc.

Diskussion i 'OnePlus 7T' startad av Swedroid, 26 sept 2019.

  1. dimaZ

    dimaZ Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Finns det något extra bra erbjudande nånstans på OP7T eller är det 6795kr som gäller?
    Tänkte extra tillbehör eller kampanjpriser?
     
  2. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    OnePlus 7T är ändå ett sjukt bra köp i Sverige om man gör jämförelsen mot iPhone 11 som många amerikaner gjort. Märkligt hur det i USA blir så att 7T kostar $599 och iPhone 11 kostar $699, medan här går priserna 7T 6795:- och iPhone 9190:- eller något sånt, sjukt mycket större skillnad ändå! På den nivån att OM jag ska köpa ett "billigare" flaggskepp så vet jag inte hur jag skulle kunna motivera ett köp av en iPhone 11 över 7T annat än för att iPhonen "är en iPhone"...
     
    biffenl och PEE gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 171
    Mottagna gillanden:
    17 665
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Man ska dock komma ihåg att i USA så visas priserna exklusive moms. Så OnePlus priset låter rimligt när man lägger på moms
     
  4. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Fast det orimliga är ju inte priset på OnePlus där, utan det höga priset på iPhone här.
     
    Andresin gillar detta.
  5. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Jag har ingen insyn i detta men jag tänker väl att tillverkarna sätter väl vilket pris den skall ha på vilka marknader. Här i Sverige kanske man tar en mindre förtjänst än andra för att de vill ha ett visst slutpris? Alltså att man prioriterar att få ut enheten på en viss marknad för att det har en viss betydelse som inte handlar om antal sålda enheter och omsättning.

    Apple verkar ju inte göra på det sättet överhuvudtaget och det är väl därför att en del överger Apple och till viss del Samsung för att telefonerna blir så satans dyra här i Sverige. Därför tror jag till exempel att iPhone SE2 om de håller den till ett rimligt pris kommer sälja som smör här i Sverige.
     
  6. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jo men typ så, men känns som att Apple dock ändå tänker mer "Vad är det högsta priset vi kan sätta på en enhet där folk fortfarande kommer köpa den?" och gör det individuellt för varje land baserat på typ generell inkomst och köpbenägenhet?
     
  7. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Jag håller helt och hållet med. Var slavisk Apple fanboy för 15 år sedan när det var det enda vi använde när vi pluggade media. Var fortfarande högt pris men det var också en helt annan kvalitet och innovation. Men det är en helt annan diskussion.

    Nu tror jag det är precis så som du säger men jag känner också när jag sätter upp fingret i luften och känner åt vilket det håll det blåser att fler och fler användare som börjar snegla på Android av den anledningen att de känner att priserna är alldeles för höga, även när man köper med abonnemang.
     
  8. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Håller med dig om att vissa iPhone-ägare börjar kolla åt andra hållet pga priset tidigare, men med iPhone 11 Pro/Pro Max tycker jag också att många Android-fans har börjat kolla mycket mer åt Apple då dom börjar öppna upp sitt OS mer och kommit ikapp på kamerafronten, med en mer gedigen upplevelse i operativsystemet eftersom att dom tillverkar alla aspekter av det, och funderar på om det är värt att betala det höga beloppet ändå.
     
  9. KiXeR

    KiXeR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Då blev det beställning på en silver 7T, min första OPO, ska bli spännande och testa 90Hz skärmen.
     
    Juturna och eb- gillar detta.
  10. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Så kanske det är. Jag tror att om Apple gör sin iPhone SE2 riktigt bra och prisvärd så kommer den tyvärr döda mycket av den marknaden bland de som vacklar mot att gå över till Android. Tycker det är oerhört märkligt rent marknadsmässigt att inte släppa en SE variant med jämnare mellanrum.
     
  11. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jag vet inte om jag tycker att det är så negativt att jag vill säga "tyvärr" döda marknaden mot android, tycker att det är bra att iOS rör sig framåt, för om inte annat så håller Apple och Google/Samsung/etc varandra på tårna litegrann, tvingar företagen att släppa bättre telefoner.
    Dock köper jag inte premissen att den nya iPhonen blir en SE2, då den verkar ha samma formfaktor som iPhone 8, vilket inte lockar mig, men en mindre telefon än det med ett modernare utseende...? det hade lockat mig.

    Nu är vi bli lite off-topic så vi lämnar det här, det här är köptråden och inte diskussionstråd trots allt, dock my bad för jag glömde lite bort det, så sorry mod, vi släpper det här. :teeth:
     
    eb- gillar detta.
  12. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Grymt! Silverfärgen är riktigt snygg, om jag kör på OnePlus i år, vilket jag inte tror, så lutar det åt en 7T i silver också. Även fast jag är trött på teardrop notches så är den inte så ivägen i år. Om OnePlus bara hade gjort en pop-up-kamera på OnePlus 7T:n utan någon edgeskärm och med 20:9 aspect ratio så hade jag köpt den imorgon typ. :P
     
    messerschmitt gillar detta.
  13. KiXeR

    KiXeR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jag velade mellan den och 7t pro men hade svårt att motivera så högt pris som det är på 7t pro. Notch har jag inga större problem med, har idag en xiaomi note 6 pro med george jefferson hairline som floss skulle säga

     
  14. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Hämtade precis ut en OP 7T i Glacier Blue.
    Blir kul att packa upp ikväll och saknar OP lite efter att jag sålt av mina
     
  15. Pyrox

    Pyrox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Blev en 7T i silver. Sjukt nöjd hittils förutom att jag inte är helt supernöjd med Chrome. Det är lite ryckigt där.

    Edit: installerade Auto90 och satte 90Hz på Firefox. ALLT flyter som en dröm nu!
     
    Last edited: 19 okt 2019
  16. peterv8

    peterv8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Övrigt:
    Android tv box
    Har beställt "plånbok" från Ali så om 3 veckor så ska jag en, blir blå!:-) Är riktigt nöjd med min 6T men man måste hålla sig up to date!:-D
     
  17. kahn

    kahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Beställde en 7t Silver i torsdags, får meddelande från leverantören att skärmskyddet är restnoterat, trots att det vid beställningen såg ut att finnas i lager, nytt datum i lager till 19 november.. tycker faktiskt de borde förstå att man vill ha telefonen ändå men icket, avbeställer därifrån igår morse och la en beställning hos webhallen (var lagersaldo faktiskt verkar stämma för de skickade samma dag). Det verkar som att paketet orkat leta sig fram hela vägen till Umeå under natten, hoppas det också hinner till mitt utlämningsställe så jag kan hämta den idag.
     
  18. plunken

    plunken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2014
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Gått från Huawei Mate Pro 20 till OnePlus 7T.
    Är hur nöjd som helst.
    Än så länge inga problem med appar.
     
    eb- gillar detta.
  19. anderzohn

    anderzohn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Så du menar att du tvingar 90 Hz hela tiden? Vad gör det för batteritiden? Mkt sämre?
     
  20. Pyrox

    Pyrox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Nix, Auto90 gör att man kan styra per app. Så i webbläsare, där jag avskyr stutters, kan jag hårt sätta 90Hz.

    Min batteritid är fenomenal. Brukar ha runt 30% vid 07 på morgonen. Laddar medans jag fixar inför jobbet, den är då på 80%. Så det drar, för mig, ca 50% på 24h.