Diskussion: Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 22 aug 2019.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Kernel sources är släppta.

    "If you recently purchased the device and you’re interested in modding it, we have now opened up forums for the Redmi Note 8 Pro for developers and users alike to get creative with it. Xiaomi recently also released kernel sources for the device, so we certainly hope development picks up on this phone. The device will also very likely see a big release in the Indian market, and if Xiaomi manages to maintain its sales trajectory, we expect the phone to keep up the Redmi Note tradition for another year in a row".

    Redmi Note 8 Pro XDA forums are now open for discussion

    "Redmi Note 8 Pro (MediaTek Helio G90T) kernel sources released by Xiaomi"

    "With the release of the kernel sources for the Android Pie release of the Redmi Note 8 Pro (with the MediaTek Helio G90T SoC inside), Xiaomi remedies a part of the problem that has plagued MediaTek SoCs in the past. With the release of these kernel sources, we can expect work to take off on custom kernels and recoveries for the Redmi Note 8 Pro."

    Redmi Note 8 Pro (MediaTek Helio G90T) kernel sources released by Xiaomi
     
    Corran_Horn gillar detta.
  2. Corran_Horn

    Corran_Horn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro
    Telefon 2:
    Asus ZenFone 5Z 8/256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 (2012)
    Övrigt:
    Chromecast ver. 1 och 2
    Finns det någon av er som har hunnit få hem en Note 8 Pro som kan kolla om telefonen kan ta större minneskort än 256 GB? Skulle nämligen snart behöva en ny mobil och då Note 8 Pro verkar ha suverän batteritid så skulle jag vilja kunna köpa en och fortfarande kunna använda mitt 400GB kort som jag har i min ZenFone 5Z.
     
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    On jag vore du skulle jag testa att fråga via Mi Community, om nu ingen annan med en Redmi Note 8 Pro och ett minneskort på minst 400 GB hinner svara innan du har tänkt lägga din beställning.
     
  4. Corran_Horn

    Corran_Horn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro
    Telefon 2:
    Asus ZenFone 5Z 8/256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 (2012)
    Övrigt:
    Chromecast ver. 1 och 2
    Har testat att fråga dem om Mi A3 som även den ska stödja 256GB som mest och då var svaret att luren stöder 256GB kort som mest. Vet dock att det har stått liknande på Samsungs lurar förut och då innebar det att den bara var testad med max 256GB men att större kort kunde fungera (vilket de gjorde). Nu är ju Xiaomi inte ett lika stort märke (än) så därför vill jag inte chansa och köpa en lur som inte fungerar med mina behov för att sedan bli tvungen att sälja den och gå med förlust bara för det.

    Nåja, får väl vänta till dess att det kommer en telefon från någon annan tillverkare med samma fina batteritid och möjlighet att använda mig av större minneskort. Jag vet att Asus har Zenfone 6 som stödjer det och även om jag har en Zenfone 5Z som jag är relativt nöjd med så skulle jag vilja prova något annat märke nu när jag väl har lämnat Samsungfållan.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Köp den från en svensk butik eller från amazon, då kan du testa minneskortet och retunera telefonen om det inte fungerar.
     
    Droid82 gillar detta.
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Android Authority har följande positiva och lugnande ord att skriva om Redmi Note 8 Pro och dess temperatur vid användande:

    "The Note 8 Pro has a LiquidCool vapor chamber for heat dissipation. Regardless of whether I was gaming or running benchmarks, I never noticed the chassis getting warm to the touch."

    Redmi Note 8 Pro review: Four cameras where one would do
     
    flipp gillar detta.
  7. Droid82

    Droid82 Guest

    ffodil gillar detta.
  8. Droid82

    Droid82 Guest

    ffodil gillar detta.
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    ffodil gillar detta.
  10. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Droid82 gillar detta.
  11. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Verkar dock som stock ger bättre bilder än gcam, i varje fall om man utgår från vad som skrivs och diskuteras på xda och i telegram-grupperna. Finns väl en chans att det kan ändra sig, men man ska nog inte räkna med samma kvalitet på bilderna som du får med en Snapdragon-port.
     
  12. Droid82

    Droid82 Guest

    Vad jag läst så beror det på vad man pratar om för typer av foton. Jag har läst att tex "night mode" blir bättre med GCam, men att vissa andra foton upplevs som bättre med stock cam. :) Jag har tyvärr inte hunnit få hem min så jag kan ej testa själv än.
     
  13. Fadeaway

    Fadeaway Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Verkar som att Amazon.de har svårt att leverera sina telefoner. Min skulle levererats i början av veckan men har fått ett mail där de meddelar att det kan ta upp till 3 veckor till innan den levereras.
     
  14. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Enligt GSMArena ska den ha en utmärkt kamera, speciellt nattläge. Deras tester brukar stämma väldigt bra efter vad jag upplevt. Tvivlar på att GCam kan göra nåt mycket bättre efter min erfarenhet av MI9 och MI9 SE som jag gjort mig av med och nu kör med min gamla P20 Pro samt en Note 7 som jag hade liggande.
    GCam upplever jag inte som nåt plus på dessa mer än nåt för personlig smak med på en del lite ändrad punch/färger/kontrast, som jag lika gärna ändrar i efterhand.

    Optisk zoom saknas på 8 Pro men ska gå utmärkt att zooma ett par gånger utan kvalitetsförlust så det tycks inte vara nåt minus, tvärtom eftersom teleobjektiven oftast inte håller tillräckligt hög kvalitet.
     
  15. Droid82

    Droid82 Guest

    OK, intressant. Jag har själv dålig koll på kameradelen på olika mobiler nuförtiden då jag numera själv prioriterar kameran lågt, men jag vet att GCam tidigare har gjort stor skillnad på en del mobiler, tex från Xiaomi, särskilt vad gäller foton i mörker. Men nu när jag läser ditt inlägg så verkar det som att Xiaomis egen kameramjukvara har förbättrats avsevärt, och det är ju positivt. :)
     
  16. Droid82

    Droid82 Guest

  17. Droid82

    Droid82 Guest

    "Skärmen är av LCD-typ, vilket innebär att den skiftar lite i ljusstyrka om man vinklar den. Den har bra maximal ljusstyrka, men LCD-drar mer batteri än Oled. Telefonen har fortfarande utmärkt batteritid, en av de bästa vi uppmätt på en telefon med LCD-display, och standbytiden när skärmen är släckt är förstås fantastisk."

    Test: Redmi Note 8 Pro – Bra men biffig
     
  18. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har funderingar på att köpa en Note 8 Pro till min son i födelsedagspresent inom kort. Har vill kunna spela Fortnite på sin mobil och jag har inte lyckats googla fram något svar på om det funkar på denna. Någon som fått sin N8P och är villig att testa?
     
  19. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Kan inte se nån anledning till varför Fortnite inte skulle fungera!
     
  20. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det funkar ju inte på alla mobiler.