Diskussion: iPhone 11 - allmänna tråden

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av Swedroid, 14 sept 2019.

  1. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Tips är att prova ringhållare, blev tipsad utav mig syrra och det var som att en ny värld öppnades :innocent:
     
  2. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Alltså, det är så himla fult bara, annars är det ett bra tips! Jag tror att det blir Pro Max faktiskt, om jag inte på något sätt får råd att köpa en iPad också, isånafall tror jag att den vanliga är mer för mig egentligen. Egentligen så är det ju att iPhones har så jävla platt baksida som gör att den stora blir så svår att hantera egentligen...
     
  3. Dno

    Dno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256
    iOS 13.1.3 finns ute nu :)
     
    dannejanne, Ramboline, tojjetok och 2 andra gillar detta.
  4. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Jag ska vara ärlig och säga att jag också var en sucker för amoledskärmen, trodde jag. Nu har jag medvetet inte jämfört X och 11 sida vid sida då det bara hade varit att göra mig själv en otjänst, för jag lider inget öht hittills måste jag säga. Jag är väldigt nöjd med köpet i övrigt, använde sällan teleobjektivet på X, så det är inget jag saknar. För min del var det så oerhört få incitament att välja Pro vs. icke Pro att det helt enkelt föll på 11an, f.a. då jag bara behövde lägga ~2k mellanskillnad, det var det definitivt värt! Men det är ju högst personligt. Jag led aldrig av batteritiden på min X trots batterihälsa på 90% heller, och 11an i sig är x antal % bättre än X hade vid 100%, så den QoL som Pros batteritid hade skapat för mig var helt enkelt inte tillräckligt. Det enda som eg. "stör mig" är just storleken, men det är garanterat en invaningsfas mest.
     
    Juturna gillar detta.
  5. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

  6. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 016

    MINA ENHETER

    Den midnattsgröna ser väldigt läcker ut i mörker men hur är den i solljus?
     
  7. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Ni som har iPhone 11. Har ni fått repor utan anledning?
     
  8. Droid96

    Droid96 Guest

    Nej, jag har sett klippen på nätet med "Scratchgate" och min telefon är helt oberörd av detta. Kör utan skal och skärmskydd och inte ens i strålkastarljus kan jag se några hairlines.

    Jag tror att det kan röra sig om ett produktionsfel på vissa batcher.
     
  9. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Okej... Känns ju sådär å få de på en 16000lr telefon får väl montera ett domeglass när man få den. Men gillar inte skärmskydd å aldrig haft repor på mina android telefoner.
     
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Om det är ett produktionsfel kommer Apple ersätta de drabbade. Deras standardsvar i början är ju att det inte är något fel, men de ändrar sig när de analyserat problemet om de kommer fram till att det inte är normalt slitage. Deras kundvård är A+.
     
  11. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Kört en 11 PRO Max Silver utan skal och utan skärmskydd en månad. Inte ett märke på fram eller baksidan. Men det rostfria ramen har fått sig lite hairlines men det är ju oundvikligt på rostfritt. Lätt att pusta bort det sen om man vill. Men idag åkte ändå skal och skärmskydd på :)
     
    Sper gillar detta.
  12. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Så, en fråga till er som kör iPhone 11/11 Pro/Max. Jag står just nu i valet och kvalet över om jag ska gå all in och köpa en iPhone 11 Pro Max, eller om jag ska köpa en iPhone 11 och en iPad Pro. Tror att iPad Pro hade varit väldigt vettigt att ha för min utbildning, då jag märkt att min Macbook Pro ofta är överflödig då det mesta är att anteckna och att vara inne på hemsidor, och dessutom sjukt tung och jobbig och kånka med på med mina rygg/nackproblem, men tekniskt sett så KLARAR jag mig med min laptop just nu, det är bara jobbigt och har den hellre som en "hemmadator". Men har inte råd att köpa dyraste iPhone och iPad Pro:n heller, och vill nog hellre köra på den än typ iPhone 11 Pro Max och en iPad (2019) för dom billiga iPadsen har bara inte... kvalitetskänslan där.

    Det är tankeställning nummer ett, och tankeställning nummer två, är det värt att ens köra iPhone 11 över något inom androidvärlden isånafall? Vet ju att man får mer för pengarna SPEC-mässigt, men vet inte om det är vad jag prioriterar mest längre.
    Jag gillar ju att allt hänger ihop när man har allt av samma tillverkare, dvs Apple i detta fall, men var ett tag sen jag körde iOS etc, så är det klart värt att köra iPhone 11 trots bristerna (LCD, ingen telefoto-zoom, sämre batteri, sämre design etc), eller ska jag hellre köra på någon smooth android-telefon, typ Oneplus 7T/7T Pro/Pixel 4 (trots min kritik mot telefonen så är jag öppen om recensioner för den dyker upp och lovordar den, men jag... gillar ultravidvinkel mer än telefoto dock) och ändå kombinera det med en iPad och nöja mig där trots att det inte blir en lika sammanhängande upplevelse? Tänkte försöka att faktiskt behålla telefonen i 2 år också, då min studentekonomi inte låter mig byta var och varannan månad som förut. :')

    Använder telefonen mest för att lyssna på musik, ta bilder (bra kamera är riktigt viktigt, men vet inte om iPhone 11 är så bra att dom två kamerorna blir mer värda än OnePlus's mer mångsidiga kamera med 3 linser, även om bilderna i regel borde vara bättre), spelar spel (dock inte överdrivet mycket), läser artiklar/browsar reddit, styr mina lampor etc, gör anteckningar, social media, egentligen rätt basic grejer när man tänker efter, men mobilen är en ganska central del av mitt liv ändå (sorgligt uttryckt, men...).

    Har ni någon input att ge är det uppskattat! :D
     
  13. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 016

    MINA ENHETER

    En kollega hämtade ut en 11 Pro förra veckan och visade mig idag två stora repor på skärmen. Hans två år gamla iPhone har inga sådana repor och han har hanterat den nya försiktigt.
    Någonting är definitivt fel. Han skulle felanmäla det. Får se hur det går.
     
  14. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Har faktiskt noterat att nästan alla demoexemplar av iPhone i butiker (jag har gått runt och tafsat lite under flera tillfällen :teeth:) har haft extrema repor, trots att förra årets iPhones varit uppe i typ ett år och inte har några repor alls!
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Märkligt det här. JerryRigEverythings reptest visar helt normala resultat för Gorilla Glass 6 och min telefon har varit utan skärmskydd sedan dag ett och jag är inte överdrivet försiktig. Har inga repor än iaf...

    Det verkar alltså inte drabba alla enheter, vilket är bra, för då kanske Apple byter ut felaktiga lurar.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=7jD5Gkh4K34
     
    R3b0rn gillar detta.
  16. Dracu

    Dracu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max Gold 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max Gold 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Note 4
    Platta:
    iPad Pro 10.5”
    Jag hade två små hairline repor på min iPhone 11 Pro Max direkt ur lådan på baksidan runt ramen. Syns knappt men lite besviken ändå med tanke på att den är helt ny och jävligt dyr. Omöjligt att jag kan ha orsakat dem då jag inte ens har använt telefonen eller haft den i fickan än, bara haft i hemmet på mjukt tyg då jag fortfarande väntar på mina skal...

    Det värsta jag märkte var lite lim som stack ut från ramen på baksidan, typ 1mm bred. Ringde in Apple och frågade om man kunde få en ny och de sa direkt "nej, vänd dig till butiken du köpte telefonen ifrån". Inte samma service som i staterna tyvärr.
     
  17. stinky06

    stinky06 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haft min drygt 2 veckor, misshandlar inte telefonen men använder som vanligt.
    Inga repor alls än. Kör utan skal/skärmskydd,
     
  18. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Så du är inne på det jag rekommenderade, dvs billigare lur + padda! Tycker det är helt rätt val i din situation. Sen om 11 eller Pixel 4/någon OPO-modell passar bättre kan jag inte svara på, för min del handlar det bara om ren vana/lättja efter att ha haft iOS-lur sedan 3G kom till Sverige. Fördelen med ett ekosystem är ju också att om du köper någon dyrare app på telefonen kan du ju nyttja det på paddan också i de fall de inte kör olika versioner av appen.

    Så jag bibehåller tipset om just 11 + padda som diskuterats innan, jag har inget öht att klaga på gällande 11an, batteritiden är sinnessjuk vs. min gamla X som ändå hade 90% batterihälsa när den slutade användas efter 24mån, dessutom märker man inte av "byggkvaliten" om man nyttjar någon typ av skal hursom och i ärlighetens namn är ju inte 11an direkt en budgetlur i sammanhanget heller så byggkvaliten är imho klart adekvat.
     
  19. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jag är ju det! Tror att det är bästa valet för mig, även om jag drömmer om att ha en Galaxy Fold egentligen för att kombinera dom båda, så känns det ändå som att jag kommer ha mer nytta av en iPad och en gammal hederlig smartphone. :cool: Och dessutom få mer för pengarna.

    Men just nu är största frågeställningen om man ska köra iPhone 11 eller OnePlus 7T Pro... har gett upp tankarna på Pixeln trots allt även fast kameran är imponerande. Jag känner att 11:an känns betydligt mindre premium än OP7T Pro, främst i designen och skärmen liksom, men sen har 11:an sina styrkor också i att dom två kamerorna den har gemensamt med OPO:n, gör den generellt sett bättre. Litar dock mer på att iPhone 11 är en bättre telefon att köra om jag ska behålla den i två år-ish liksom.
     
  20. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Verka ändå vara rätt mycke skriverier om repor. Känns ju lite sådär.... Kolla man de som är demo i butik så verka de med repiga. Medans andra telefoner i demo inte är de.
     
    Juturna gillar detta.