Diskussion: Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 22 aug 2019.

  1. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Den gröna är ju lite kul, eller så blir det den svarta som vanligt.
     
    Droid82 gillar detta.
  2. Droid82

    Droid82 Guest

    Min är grön, jag brukar alltid köpa de vanliga neutrala färgerna, svart, grå osv. Men just denna är riktigt snygg i grönt. Du kanske kan kolla i butik.
     
    ffodil gillar detta.
  3. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Ska försöka göra det om jag orkar, men brukar aldrig köpa i butik.
    Den gröna ser ju väldigt trevlig ut, åtminstone på bilder, men nu låter det som den även är fin live så då behöver jag inte ta mig till butik för att kolla på det.
     
    Droid82 gillar detta.
  4. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
  5. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Syftade på Realme X2, inte X2 Pro. X2 Pro är också för tung för mig. X2 väger dock "bara" 182g och har SD730 som bör vara i klass med Helio G90T.
     
  7. Droid82

    Droid82 Guest

    Jo jag förstod det, tog bara den som exempel på nya intressanta lurar som väger en hel del. Snapdragon 855 nämnde jag i relation till Meizu 16T.

    Meizu 16T to be unveiled on October 23

    Det jag undrade om var huruvida tex Snapdragon 710 i Mi 9 Lite är tillräckligt kraftfull för dig? :) För den finns ju för cirka 2300 kr inklusive frakt, och om Snapdragon 710 funkar för dig (den skulle tex funka för mig som jag ser det nu) så måste en Mi 9 Lite med GCam vara en helt galet prisvärd telefon.
     
    Last edited by a moderator: 21 okt 2019
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det som får mig att tveka på Mi 9 Lite är just SD710. Har haft två telefoner tidigare med SD710, Realme X och Mi 8 SE, dessa kändes skapligt snabba men inte speciellt mycket snabbare än SD636 på Redmi Note 5 och Mi Max 3. o_O
     
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    Intressant. Har du sett några speedtests med Mi 9 Lite vs andra lurar med tex Snapdragon 730 eller kraftfullare?
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Lite grann. Såg just två tester där 9 Lite förlorade med bred marginal mot pocophone och mi 9t. Precis som väntat. SD710 har bra grafikprestanda men medioker cpu-prestanda (därv långsammare på att öppna appar). Synd att de inte använde Helio G90T i Mi 9 Lite.
     
  11. Droid82

    Droid82 Guest

    Ok, jag förstår. Jag tror att jag pm:ar dig med nästa mess så att jag inte fortsätter gå för mycket off-topic i den här tråden. :)
     
  12. Droid82

    Droid82 Guest

    Tydligen så har Redmi Note 8 Pro redan Widevine L1, det är bara Netflix som av någon för mig svårförståelig anledning krånglar:

    Screenshot_2019-10-22-07-18-17-198_com.androidfung.drminfo.jpg
     
    ffodil gillar detta.
  13. Droid82

    Droid82 Guest

    Redmi Note 8 Pro ligger i topp på bestseller-listan och "I want"-listan på Kimovil.

    Screenshot_2019-10-22-16-24-38-087_com.opera.browser.jpg
     
  14. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Varför skulle någon välja denna över k20?
     
  15. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Handlar väl om tycke och smak.
    Personligen väljer jag Note 8 Pro på grund mycket snabbare ansiktsupplåsning och fingeravtrycksavläsning som jag gillar framför i skärmen, samtidigt som jag inte gillar popup-kameran, men har inget emot drop notch.
    För övrigt har den lång batteritid. Stor bra LCD-skärm som är behaglig för ögonen och som jag föredrar framför AMOLED. Bra kamera. NFC, infrared censor m.m.
    Mer än tillräckligt bra prestanda för mitt användande, till ett lågt pris.

    Har varit inne på 9T, 9T Pro ett bra tag men tvekat på grund av ovanstående och tror att Note 8 Pro blir ett bättre val just för mig.
     
    Ilter och Droid82 gillar detta.
  16. Zerox

    Zerox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Varför betala 700 sek mer för k20? Sen så går det ju inte att utöka lagringen på den.

    Vita Redmi 8 Pro är riktigt fin. Köpte till en iBetter TPU case som är upphöjd runt kameran så den inte tar i när man lägger ner mobilen.
     
    Corran_Horn och Droid82 gillar detta.
  17. Droid82

    Droid82 Guest

    Länka gärna ditt tips på skal. :)
     
  18. Droid82

    Droid82 Guest

    Corran_Horn gillar detta.
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Håller med, den vita ser grymt läcker ut. Visst är Mi 9T ett bättre köp för de flesta men Note 8 Pro är troligen lika snabb och har ju en större skärm vilket för vissa av oss gör viss positiv skillnad.
     
  20. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag resonerade ungefär så här, inklistrat och något modifierat från ett tidigare inlägg av mig:

    "Jag har nu beställt en Redmi Note 8 Pro, 6/64 i grön. Jag valde till slut denna över Mi 9T av följande anledningar:

    *Snabbare fingerprintsensor och snabbare face unlock.

    *Sannolikt bättre batteritid med mitt användande.

    *Rent subjektivt så föredrar jag designen av Redmi Note 8 Pro, jag brukar alltid köpa svarta/gråa telefoner men nu blev det faktiskt den gröna som jag tycker ser väldigt trevlig ut.

    *Den har presterat ovanligt bra i de GPS-tester jag sett, bättre än flaggskepp osv, Mediatek verkar mer än skärpt sig på den punkten.

    *Större display vilket jag är sugen på, och vad gäller amoled så tycker jag personligen inte att amoled automatiskt är bättre än ips, när jag tittar tillbaka på telefonerna jag ägt så har jag upplevt en del med ips-display som trevligare än en del med amoled-display. Men visst har båda typerna generellt sett sina fördelar och nackdelar.

    *På pluskontot för mig så har den många megapixlar, jag brukar zooma och croppa osv så har alltid föredragit fler megapixlar då mina foton oftast brukar vara naturbilder i dagsljus där jag verkligen uppskattar att kunna se de mindre detaljerna på fotot.

    *Den var billigare än Mi 9T.

    *Den har infraröd port.

    *Den har markant lägre sar-värde. Det kanske inte spelar någon roll men jag har läst lite olika åsikter i den frågan, även bland akademiskt studieanalyserande typer.

    *Den är IP52-klassad.

    *Bättre prestanda."

    Det jag kan tillägga efter att ha fått den är att irl-prestandan är över förväntan, gpsen är den snabbaste och mest korrekta jag ägt. Det är skönt med IP52, batteritiden är jättebra, jag gillar den stora displayen, fingerprintsensorn är bra och snabb. Även skönt att kunna sätta in ett minneskort om jag vill. Den har varit ovanligt sval vid laddning och med mitt användande, vilket var det jag var mest orolig för innan jag fick hem den så det var skönt.
     
    Last edited by a moderator: 23 okt 2019
    spigen, Corran_Horn, enokbengtsson och 1 annan gillar detta.